paard met open bekken en alternatieve geneeswijze?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:58

Ik ben overigens wel benieuwd welke 'genezer' veulenmelkpillen (wist nieteens dat het bestond) heeft voorgeschreven omdat het paard zijn eigen lichaam niet zou accepteren :=

Higoma145

Re: paard met open bekken en alternatieve geneeswijze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 10:49

hoi allemaal!

ik heb al een poosje niet meer gereageerd, omdat ik het erg druk had!

ik heb afgelopen dinsdag contact gehad met de kliniek waar we geweest zijn,

ik had de kliniek een mailtje gestuurd met al mijn vragen en o.a. de vraag of het niet van belang is om hem door te laten lichten in moerbeke..

ik weet dat als het echt nodig is de kliniek me zeker doorstuurd naar daar!

in iedergeval, ik had dus een mail gedaan maar dinsdag heeft de kliniek mij gebeld.

ze belde me omdat het een beetje een lang verhaal was om via de mail te sturen!

ze vertelde me dat het allemaal een beetje verkeerd geformuleerd was.

er werd me verteld dat de bekken niet echt uit elkaar staan maar je moet het meer zien als een bekkeninstabiliteit (zoals bv bij zwangere vrouwen) waarbij een er een klein spleetje zit in het onderste gedeelte wat dan last heeft van wrijving

ook vertelde de kliniek me dat we naar moerbeke konden en dat als het echt nodig was geweest dat ze me wel doorgestuurd had, maar een bezoek aan moerbeke zou negatieve gevolgen kunnen hebben.

want in de kliniek zullen ze het waarscheinlijk toch op zijn knieen steken en die zullen ze dan willen inspuiten met cortisonen (zeg ik dat goed?) waarbij zijn knieen enorm op zullen knappen maar na een paar weken of paar maanden zal de klap terug komen doordat hij dan meer loopt en zijn bekken dan overbelast zullen raken!

ook vertelde de kliniek dat de bekken maar op 1 manier in zicht gebracht kunnen worden en dat zou alleen maar kunnen door middel van narcose, op de rug en dan een mri

dat zou niet alleen een dure grap zijn, maar ook een zeer verkeerde belasting voor zijn bekken en een enorm groot risico in het algemeen.

daarbij heb ik echt een enorm goed gesprek gehad met de kliniek en hebben ze me enorm gerust gesteld en de grootste twijfels weg genomen!

ik wil dus even benadrukken het is echt een hele goede kliniek waar ik geweest ben, voor de geïnteresseerde wil ik het best via pb laten weten!
maar ik wil NIET de naam openbaar maken in het topic oid! dit ter bescherming van de kliniek want ik weet dat ze goed zijn en ik wil niet dat ze onterecht ten schande gemaakt worden.

wat betreft de veulenmelk boost, er was mij verteld dat mijn paard anders kon worden oid,

ik wist niet zo goed wat ik me er bij voor moest stellen maar ik kan jullie vertellen, ik heb een heel ander paard, een paar dagen na terug komst van de kliniek begon me op te vallen, dat hij heel onderdanig doet naar bepaalde paarden ( en dan met name de paarden waar hij nooit echt vriendelijk tegen deed) en hij staat soms helemaal in zijn eigen wereld, echt heel appart!
en dan te bedenken dat hij altijd druk was en nooit normaal stil staat vind ik het een wereld van verschil.

soms als ik hem aanraak terwijl hij zo ver weg is schrikt hij maar ik heb het op een filmpje staan.

die zal ik zometeen even plaatsen...

ik heb dus besloten om dit de tijd te geven en te vertouwen op wat de kliniek mij heeft verteld!

ik kan altijd nog door als het niet verbeterd maar ik ga er van uit dat het goed komt!

maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd! zijn er ook mensen die ervaringen hebben verder met bekkeninstabiliteit oid?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:03

Ik moet zeggen dat ik het verhaal nu nog veel waziger vind en het al helemaal vreemd vind dat ze een doorverwijzing naar Moerbeke niet zien zitten omdat ze daar misschien aan een probleem denken in de knieeen en gaan inspuiten? Ten eerste weet je dat helemaal niet zeker en ten tweede gaat een kliniek als Moerbeke helemaal niet zo te werk.
Ik zou hard wegrennen van de kliniek waar je nu bent geweest en hun praatjes naast je neerleggen. Laat hier aub een andere kliniek naar kijken. Bizar weer!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:06

Cayenne schreef:
Ik moet zeggen dat ik het verhaal nu nog veel waziger vind en het al helemaal vreemd vind dat ze een doorverwijzing naar Moerbeke niet zien zitten omdat ze daar misschien aan een probleem denken in de knieeen en gaan inspuiten? Ten eerste weet je dat helemaal niet zeker en ten tweede gaat een kliniek als Moerbeke helemaal niet zo te werk.
Ik zou hard wegrennen van de kliniek waar je nu bent geweest en hun praatjes naast je neerleggen. Laat hier aub een andere kliniek naar kijken. Bizar weer!

fijn...jij schrijft precien nu wat er door mij heenging... :D En ik nog denken...ben ik weer azijnpisser om alles te wantrouwen :')
Vind dit ook een zeer wazige zaak.
Ga naar een gewone kliniek met je paard.Zonder antennes en weet ik het wat.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:08

En dan vraag ik mij weer af, wie in die kliniek heeft er de röntgenogen die kan zien dat het bekkeninstabiliteit is en niet die knieën?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:10

Cayenne schreef:

Kan het hier alleen maar mee eens zijn.

Zou gewoon een afspraak maken met Moerbeke. En deze kliniek helemaal links laten liggen. Deze is alleen maar bezig met zijn zakken te vullen op jouw goedgelovigheid.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:19

Ik heb nu al een tijd stilletjes meegelezen, benieuwd naar wat je ging doen. Maar meisje wat ben jij onverstandig bezig. Bokt is het zeer zeldzaam een keer over iets eens en dat is dat je naar moerbeke moet.
De problematiek van je paard zal nooit, maar dan ook nooit overgaan van een stel veulenpillen, dat vat je zelf toch ook wel?
Zoek professionele hulp ipv de hulp die je nu hebt.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 11:20

ik snap dat jullie dit denken maar ik weet zeer zeker dat dat niet de intentie is van de kliniek!

en wat betreft de knieen, doordat hij last heeft van de wrijving bij zn bekken ontlast hij dat natuurlijk waardoor hij dingen compenseerd en dus ook zn achterhand niet helemaal goed gebruikt dus ook niks opkan bouwen en dus zijn knieen ook niet sterker kunnen worden!

ik ben naar deze kliniek gegaan op advies van een stal waar ik help, en daar zijn enorm goede ervaringen met deze kliniek, dus geloof me, het is geen kwakzalverij en zakkenvullen!

ik wilde eigenlijk filmpjes in het topic zetten over hoe hij soms erbij staat en hoe hij op dit moment beweegt aan de longe en stapt op het harde maar ik weet niet of ik dat nou wel doe..

waarom zou een paard dat niet kunnen krijgen (bekkeninstabiliteit)? dat is waar je het mee kon vergelijken zeiden ze!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:23

Daarnaast ben je er zelf bij toch? Als ze zeggen; we willen de knieen in spuiten want daar zit het euvel. Kan je altijd zeggen; dat doe ik niet. Jou paard, jou geld, jou keuze.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:24

Wanneer gaan bij jouw nu de ogen eens open. Een dierenarts kan niet van buiten zien of een paard deze diagnose heeft.
Ga naar Moerbeke. En laat je paard daar nog eens onderzoeken. Dan weet je zeker of deze kliniek de waarheid spreekt of niet. Maar die pilletjes bestaan gewoon niet.
Ben bang dat als je zo doorgaat, je je paard binnenkort naar de slager kunt brengen of hem kunt laten inslapen. Je bent nu al zolang met hem aan het doormodderen bij deze kliniek.

GA VOOR EEN SECOND OPINION

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:25

Jij ziet het als een vooruitgang dat hij onderdanig en in zijn eigen wereldje is.
Ik zou er reuze grote vraagtekens bij zetten.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:25

Maar als iets als bekkeninstabiliteit met pilletjes op te lossen zou zijn, denk je dan niet dat het gros van de zwangere vrouwen ook die pillen zouden slikken.

Ik moet met in dit geval toch aansluiten bij mijn voorgangers. Tuurlijk kan hij last van zijn knieën krijgen door overcompensatie vanuit zijn heupen en bekken en een kliniek als Moerbeke zal dit ook onderzoeken.
Als je alternatief wilt behandelen is dat natuurlijk helemaal prima maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je eerst zeker weet dat er geen andere problemen zijn. Je zou bijvoorbeeld al foto's kunnen laten maken van de knieën. Dan kunnen die in ieder geval uitgesloten worden :)*

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:26

Ik moet bij het lezen van dit hele verhaal steeds denken aan een koe welke "wijd" is gegaan. Is dit paard ooit "wijd" gegaan, dwz zijn de (achter)benen van dit paard te ver (bijv. Flink uitgegleden) naar links en rechts uitgerekt?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:28

Ga naar een goede kliniek, het liefst een met een chiropractor in huis! Probleem in het bekken kan namelijk ook ontstaan door een probleem elders. Bv in de nek of benen. Mijn familie heeft een paard met een scheef si gewricht en een scheef heiligbeen. Die heeft door spierslapte ook bekkeninstabiliteit. Hij heeft enorm veel baat bij een chiropractor en aangepast werk. Dus hou op met aanmodderen en ga naar een goede kliniek want dit duurt al veel te lang. Hoe langer problemen in het bekken spelen hoe langer het duurt om het weer goed te krijgen. Je paard kan hierdoor ook atrose gaan vormen. Dus hop...morgen een afspraak maken bij een goedr kliniek.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:35

je mag gerust filmpjes plaatsen,misschien herkent iemand het?
Bekkeninstabiliteit ken ik niet bij paarden,maar dat zegt niets natuurlijk.Wel artrose van het bekken,wobbler en ataxie.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:37

Ik ontstip dit hier. Ze trekt toch der eigen plan. Hoezo "ik wil jullie hulp"
Erg jammer van het paard, met de juiste hulp had die t nog best leuk kunnen doen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:39

gossa4ever schreef:
ik snap dat jullie dit denken maar ik weet zeer zeker dat dat niet de intentie is van de kliniek!

Met intenties koop je niets, en je paard nog veel minder!
Ik snap werkelijk waar niets meer van dit topic. Na je openingspost dacht ik echt dat je het licht had gezien en nu verstandig te werk ging, maar vervolgens loop je weer braaf achter het advies van deze 'kliniek' aan -O- Wat heeft je paard hier aan?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 11:40

ik zie het niet als vooruitgang dat hij in zijn eigen wereld zit op dit moment, maar ik denk dat het een proces is, aangezien het begon na de behandeling en ik weet zeker dat hij niet in zijn eigen wereld blijft maar dat het steeds beter gaat!

wat betreft de pilletjes, die waren voor de veulen melk!

voor de bekken hebben we druppels gehad die hij 2 maal per week krijgt, voor de gene die niet geloven in homeopathie klinkt het misschien onwaarschijnlijk, maar de druppels zijn voor de WRIJVING in de bekken.

het is echt niet dat ik een bord voor mijn kop heb oid, ik weet heel goed, dat we voorzichtig moeten zijn met hem, en dat doen we ook!

ik twijfel op dit moment niet aan de kliniek, en het is ook een chiropractor!

mensen ik vertrouw het echt, en ik weet zeker dat we binnen enkele weken resultaat gaan krijgen!
ik wil het echt even de tijd geven, en geloof me, als er geen resultaten komen dan gaan we heus wel door, maar op dit moment los ik het het liefst op deze manier op.
voor veel mensen een vage en onbegrijpelijke manier en dat snap ik maar ik weet zeker dat het goed komt!

wat betreft de vraag van hoogendroog, hij is als veulen heel veel gevallen of onderuit gegaan, zeker als een bambi..

jaleesa89, ik riep niet zozeer om hulp maar in eerste instantie om ervaringen.
en ik wil echt niet dwars liggen oid maar ik wil het eerst op deze manier proberen, ik kan altijd nog naar moerbeke als het echt nodig is, maar ik denk gewoon dat het goed gaat komen op deze manier..

goed ik zal kijken of ik de filmpjes kan plaatsen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:41

moyra schreef:
Jij ziet het als een vooruitgang dat hij onderdanig en in zijn eigen wereldje is.
Ik zou er reuze grote vraagtekens bij zetten.

Ik ook, verder ga ik met Cayenne mee.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:48

Jij kent het paard plus de situatie.
Ik hoop dat je gelijk gaat krijgen en hoop dag je ons op de hoogte wil houden.
Mijn alarmbellen beginnen te loeien maar als ik het fout (of goed) heb zou ik dat graag willen weten zodat ik mijn horizon zou kunnen verbreden.

Ik heb in een situatie gezeten (een compleet andere ) waarbij ook 80% er niet in geloofde dus heb geleerd als eigenaar altijd je eigen gevoel te volgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:50

en ik blijf erbij dat alles gewoon 3.5 jaar te laat is,en het volgens mij een verloren zaak is.
Maar ik hoop dat ik ongelijk heb.
Als ik de laatste berichten moet geloven uit de ''kliniek'' mankeert hij niets en komt het helemaal goed.... :7

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:51

Tja deze mensen kunnen dus praten als brugman maar onderbouwen dus nog steeds niks, behalve met meer oncontroleerbare zaken? Ik snap trouwens heel goed waarom ze je niet naar moerbeke willen hebben, die konden je nog wel eens een andere blik laten zien. En dat durven ze niet aan, kon ze nog wel eens inkomsten kosten. Tis allemaal voor de centen!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:55

geerke schreef:
je mag gerust filmpjes plaatsen,misschien herkent iemand het?
Bekkeninstabiliteit ken ik niet bij paarden,maar dat zegt niets natuurlijk.Wel artrose van het bekken,wobbler en ataxie.

Geerke, het bestaat id. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Totdat het bij het paard van mijn schoonfamilie werdt geconstateerd. Het is geen primaire aandoening, maar het gevolg van een scheef si en heiligbeen. Was door een smakkerd op het land. Hierdoor is hij zijn lijf scheef gaan belasten en zijn de banden bij zijn bekken slap en instabiel. Om de zes weken wordt hij door de chiropractor behandeld en iedere keer krijgt hij huiswerk. De banden zijn nu veel sterker en het si blijft nu op zijn plek. Nu gaan ze de andere problemen die hij hierdoor heeft gekregen (scheve schouder etc) aanpakken. Het is echt een projectje. Voor recreatief gebruik is hij nu goed, maar mijn familie wil kijken of hij meer kan. En daar helpen geen druppels tegen. Daar helpt alleen het fixeren van het gewricht mee. Je kan nog zoveel druppelen maar als het probleem niet wordt aangepakt zal dat geen zin hebben. Daarom snap ik TS niet. Als je al zo lang aan het modderen bent, word dan eens een keer wakker. Dit gaat niet lukken en is het paard straks echt "stuk".

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:00

Het deel van foute diagnoses door reguliere da's herken ik. Ik heb in 2 jaar tijd een stuk of 7 artsen naar het been van mijn hengst laten kijken en allen zeiden 'ah joh niks aan de hand'. Pas de laatste, mijn huidige, zei 'als je het zeker wil weten trek een foto, kon wel eens artrose in zitten'. Dat heb ik niet veel later gedaan. Artrose klasse 4, voorkant kogel zag eruit als een legpuzzel en 2 weken op buut deden onverklaarbaar gedrag verdwijnen. Hij heeft bijna zijn hele leven lang verschrikkelijk veel pijn gehad en 3 maanden na de foto's heb ik hem moeten laten gaan.
Ik heb met veel klinieken contact gehad, toen bleek dat die hem niet konden helpen heb ik nog contact gehad met vd laarse, maar ook zij kon niets voor hem doen.
Ik durfde met iets wat zo duidelijk stuk was niet verder het alternatieve circuit in en ik weet nu ook weer precies waarom. -O-

Ts: artsen maken fouten. En soms maken ze helaas allemaal dezelfde fout. Mijn hengst is vermoedelijk nooit echt te genezen geweest, maar als de eerste arts de juiste conclusies had getrokken had ik hem waarschijnlijk nog kunnen laten opereren en hem langer bij me kunnen houden.
Bij hem was het helaas allemaal niet zo overduidelijk dat het echt mis was, hij was een enorme bikkel en wat later dus uitingen van pijn bleken schreven wij toe aan hormonen.

Ik kan er met mn verstand niet bij dat je dit niet verder laat onderzoeken. Dat een mri misschien niet het beste idee is kan ik in komen, maar daar zal een kliniek echt niet mee beginnen, die gaan eerst andere dingen onderzoeken. Ik krijg hier echt de kriebels van. Je paard mankeert duidelijk iets. Wil je niet precies weten wat??

Ik ben mn paard kwijt. De liefde van mn leven. Dit wens je niemand toe. Godzijdank heb ik mijn merrie nog maar hij was uniek en geen paard ter aarde kan hem vervangen, hoe veel ik ook van mijn merrie houd.

Ik kan alleen maar hopen dat het jou niet hetzelfde zal vergaan. Maar ga met hem naar een echte kliniek.. alternatief kan altijd nog. Ga eerst uitzoeken wat er nou precies mis is want dit komt niet over als iets wat je met druppeltjes op kunt lossen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:14

gossa4ever schreef:
jaleesa89, ik riep niet zozeer om hulp maar in eerste instantie om ervaringen.
en ik wil echt niet dwars liggen oid maar ik wil het eerst op deze manier proberen, ik kan altijd nog naar moerbeke als het echt nodig is, maar ik denk gewoon dat het goed gaat komen op deze manier..

Ik heb dit topic (met verbazing) doorgelezen. En ja, "als het echt nodig is" is echt gekomen. Naar de gewone DA met dat dier. Scannen, röntgenen, onderzoeken de hele mikmak.