Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
amosfantasia schreef:Heb zelf eerst geprobeerd om het op te lossen ,maar niks helpt .Het wordt alleen maar erger met de bewuste freule/de anti plas dame .
Heb gisteren een gesprek gehad met de eigenaar van de stal en zal verder horen .Het paard mag op de binnenpoetsplaats plassen .DUS???
Overigens knelt deze freule je ook tussen de kastdeur als je bezig bent .Zegt niks en drukt je fijn .Aangezien ik niet meer goed in balans kan staan/lopen ,kiep ik zo onderste boven .Heb dat gisteren gelijk gezegd .
Het is niet verplicht om de mest uit de wei te halen .Wil je het wel ,dan mag dat .
Heeft op het bord gestaan .Mensen lezen niet!
Ik doe het niet omdat ik 12 schroeven in mijn been heb en 2 plaatjes .De bulten in de wei zijn daarvoor boosdoeners .De eigenaar van stal heb ik mee .Dat gaat niet .
1 van de stalgenoten kwam afgelopen zondag op mij af .Wanneer ik van plan was de mest uit de wei te halen .Ik vertelde dat het niet hoefde .Dame begon te schreeuwen van asociaal en ..mensen heb je gehoord ....Er waren op dat moment 4 stalgenoten die deze affaire hoorde .De dame zag eruit ,een wit gezicht van woede en alsof zij wou gaan meppen .Ik moest ook maar snel opzouten zei ze .
Gisteren heb ik dat ook gelijk verteld aan de staleigenaar en de dame wordt erop aan gesproken .Ik hoef het niet en kan het niet .Een andere taak is geen probleem .Ik hoor hier van .
as donderdagmiddag een kijkje op een andere stal .
troi schreef:Spulletjes een klein beetje opzij schuiven en paard ernaast parkeren, even poeslief zeggen dat het misschien handig is dat ze het wat weghaalt omdat jouw paard nog wel eens wil plassen en dat haar spullen dan stinken. Maar vervolgens simpelweg je paard gaan borstelen. En vooral, naar tip van vorige poster, keihard glimlachen hihihi
Het lijkt er trouwens op alsof het plassen totaal niet het probleem is maar deze 'freule van de plas'
(Zo heb ik het ook geleerd op mijn werk (luchtvaart): ipv "Mag ik..." zeg ik "Ik ga/doe..."; zo is er minder ruimte voor discussie.) Amaris schreef:Wij hebben een stalchat op facebook, en als je het waagt om mest of urine te laten liggen zonder op te ruimen of iets overheen te gooien dan staat er een nijdig bericht van de staleigenaresse haha.
Dus nouja, dan maar berg sto erover, maar als je dat na een uur opschept ligt er nog net zo'n plas. Maar dan heb ik mn best gedaan hoor.
Harpoon schreef:Is het geen angst? Een nare ervaring?
Honden plassen vaak ook omdat ze bang zijn.
Ik weet niet of paarden dit doen.
amosfantasia schreef:Ik spuit de urine gelijk weg .Dan een schoonmaakmiddel en boenen .Alles de put in .Het wil gebeuren dat ondanks de Eucalyptus-,bloemen- of citroenlucht in het schoonmaakmiddel de urinelucht er toch nog doorheen komt .Gebruik ook soms warm water erbij .
Denkelijk is er met de bewuste ZEURPIET een gesprek geweest met de eigenaar van de stal .Gisteren begon zij ineens erg aardig te doen en iets te vragen aan mij op een normale manier .
Moet het verder nog ff aftasten ,want het kan ook per ongeluk geweest zijn!
ikke schreef:Harpoon schreef:Is het geen angst? Een nare ervaring?
Honden plassen vaak ook omdat ze bang zijn.
Ik weet niet of paarden dit doen.
Nope, paarden doen dat niet op die manier.amosfantasia schreef:Ik spuit de urine gelijk weg .Dan een schoonmaakmiddel en boenen .Alles de put in .Het wil gebeuren dat ondanks de Eucalyptus-,bloemen- of citroenlucht in het schoonmaakmiddel de urinelucht er toch nog doorheen komt .Gebruik ook soms warm water erbij .
Denkelijk is er met de bewuste ZEURPIET een gesprek geweest met de eigenaar van de stal .Gisteren begon zij ineens erg aardig te doen en iets te vragen aan mij op een normale manier .
Moet het verder nog ff aftasten ,want het kan ook per ongeluk geweest zijn!
Nou, ik denk niet dat dat zomaar uit de lucht komt vallen, eerlijk gezegd.
Water erover en meteen goed wegvegen in het putje, emmer (warm) water er achteraan en heel veel meer kun je niet doen. Al die luchtjes helpen vaak niet, erger nog, sommigen versterken het effect! Ik zou die luchtjes dus gewoon achterwege laten.

amosfantasia schreef:De geurflessen waren in opdracht van Tante Toos .Zij begon mij te vertellen dat ik het schoon moest maken met Citrol .Flessen gekocht/ook op voorraad .Ondanks dat bleef de dame zeuren .Ineens kwam zij met emmers warm water aan met de groene Biotex erin .Ging boenen over mijn schoongemaakte/met citrol plek .Op dat moment vertoonde de dame ook een vreemd gedrag alsof zij doorgedraaid was .Jullie begrijpen wel dat dit toch al heel lang speelt .Ik heb het zelf willen oplossen ,maar mijn geduld was begin deze week echt op!
amosfantasia schreef:Wat ik al eerder heb aangegeven werd zij ook als ZEER moeilijk gevonden bij een Ruitervereniging elders.
Dus...het zit in die vrouw en dat verander je moeilijk .Zeker omdat zij een ouder iemand is verander je dat niet meer .Haar karakter is nl zo.Misschien helpt het gesprek met de staleigenaar maar voor even .
Barricadeer ook met een longeerzweep de overdekte longeerbak .Tussen paard 1 en paard 2 van haar(moet zij nog poetsen)mag niemand gebruik maken om te longeren .Zegt dan:Ik heb toch gezegd dat ik mijn paarden moet doen !Nou..probeer het dan maar niet .
De tijd is nu weer begonnen ivm het slechte weer .
joyce B schreef:Amaris schreef:Wij hebben een stalchat op facebook, en als je het waagt om mest of urine te laten liggen zonder op te ruimen of iets overheen te gooien dan staat er een nijdig bericht van de staleigenaresse haha.
Dus nouja, dan maar berg sto erover, maar als je dat na een uur opschept ligt er nog net zo'n plas. Maar dan heb ik mn best gedaan hoor.
probeer het eens met droog zachtzand.... dat helpt hier goed. zaagsel ook. dat fijngemalen spul. maar niet bij elke kwalteit zaagsel.