Merrrie plast op stenen op poetsplaats (binnen en buiten).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:58

Aanleren te plassen op fluitje en even laten plassen voor je haar daar neerzet.
Zo heb ik de mijne afgeleerd om het op te houden tot na het rijden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:59

Spulletjes een klein beetje opzij schuiven en paard ernaast parkeren, even poeslief zeggen dat het misschien handig is dat ze het wat weghaalt omdat jouw paard nog wel eens wil plassen en dat haar spullen dan stinken. Maar vervolgens simpelweg je paard gaan borstelen. En vooral, naar tip van vorige poster, keihard glimlachen hihihi

Het lijkt er trouwens op alsof het plassen totaal niet het probleem is maar deze 'freule van de plas' 8-)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:01

amosfantasia schreef:
Heb zelf eerst geprobeerd om het op te lossen ,maar niks helpt .Het wordt alleen maar erger met de bewuste freule/de anti plas dame .
Heb gisteren een gesprek gehad met de eigenaar van de stal en zal verder horen .Het paard mag op de binnenpoetsplaats plassen .DUS???
Overigens knelt deze freule je ook tussen de kastdeur als je bezig bent .Zegt niks en drukt je fijn .Aangezien ik niet meer goed in balans kan staan/lopen ,kiep ik zo onderste boven .Heb dat gisteren gelijk gezegd .

Het is niet verplicht om de mest uit de wei te halen .Wil je het wel ,dan mag dat .
Heeft op het bord gestaan .Mensen lezen niet!
Ik doe het niet omdat ik 12 schroeven in mijn been heb en 2 plaatjes .De bulten in de wei zijn daarvoor boosdoeners .De eigenaar van stal heb ik mee .Dat gaat niet .

1 van de stalgenoten kwam afgelopen zondag op mij af .Wanneer ik van plan was de mest uit de wei te halen .Ik vertelde dat het niet hoefde .Dame begon te schreeuwen van asociaal en ..mensen heb je gehoord ....Er waren op dat moment 4 stalgenoten die deze affaire hoorde .De dame zag eruit ,een wit gezicht van woede en alsof zij wou gaan meppen .Ik moest ook maar snel opzouten zei ze .
Gisteren heb ik dat ook gelijk verteld aan de staleigenaar en de dame wordt erop aan gesproken .Ik hoef het niet en kan het niet .Een andere taak is geen probleem .Ik hoor hier van .

as donderdagmiddag een kijkje op een andere stal .

Het gaat me wel een beetje te ver dat jij je zo laat overlopen. Je laat je toch niet als een stuk vuil behandelen door die mensen daar.

Is het niet de hoogste tijd voor een assertiviteitscursus?

minikatje

Re: Merrrie plast op stenen op poetsplaats (binnen en buiten).

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:03

Denk dat de freule ook niet weet dat TS wat anders in elkaar steekt dan een gemiddeld mens.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:22

troi schreef:
Spulletjes een klein beetje opzij schuiven en paard ernaast parkeren, even poeslief zeggen dat het misschien handig is dat ze het wat weghaalt omdat jouw paard nog wel eens wil plassen en dat haar spullen dan stinken. Maar vervolgens simpelweg je paard gaan borstelen. En vooral, naar tip van vorige poster, keihard glimlachen hihihi

Het lijkt er trouwens op alsof het plassen totaal niet het probleem is maar deze 'freule van de plas' 8-)

Ik zou idd het probleem van spullen op de wasplaats voor leggen bij de stal eigenaar.

Met hem overleggen of hij het goed vind als je deze iets verplaats maar niet te veel, gewoon zo dat jij er kan staan.

En wat hij er van vind als de spulletjes dan vies nat worden.
Is dat volgens hem dan jou schuld. Of haar schuld omdat zij het laat slingeren.

Als hij daar mee achter jou staat, dan gewoon de wad plaats op gaan.

Misschien mevrouw even waarschuwen voor haar slingerende spullen. En ze vervolgens aan de kant zetten!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:26

Mevrouw zou beter af zijn op een stal met geen mede pensionklanten, dus echt prive....
Ze heeft er wel de allure voor....pfff...ergelijk hoor....succes met
het vinden de oplossing voor dit moeilijke geval.....

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:30

Ik vind de bovenstaande reacties ook wel goed: gewoon doen alsof je neus bloedt en lekker daar gaan staan met je paard. Zeg desnoods (vriendelijk!) van: "Ik zet dit even een stukje aan de kant hoor!" en dan gewoon alles wat er in de weg staat netjes opzij zetten. Dus niet vragen: "Mag ik even je spulletjes aan de kant zetten?" maar het gewoon mededelen en dan ook doen. En inderdaad de hele tijd blijven glimlachen! :) (Zo heb ik het ook geleerd op mijn werk (luchtvaart): ipv "Mag ik..." zeg ik "Ik ga/doe..."; zo is er minder ruimte voor discussie.)

Petra8591

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 06:54

Hoe meer ze drinkt, hoe minder de plas stinkt.
Fijne stal :-(

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 07:15

Amaris schreef:
Wij hebben een stalchat op facebook, en als je het waagt om mest of urine te laten liggen zonder op te ruimen of iets overheen te gooien dan staat er een nijdig bericht van de staleigenaresse haha.

Dus nouja, dan maar berg sto erover, maar als je dat na een uur opschept ligt er nog net zo'n plas. Maar dan heb ik mn best gedaan hoor.

probeer het eens met droog zachtzand.... dat helpt hier goed. zaagsel ook. dat fijngemalen spul. maar niet bij elke kwalteit zaagsel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 07:36

TS hoe gaat het nu inmiddels?

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 07:51

Ik spuit de urine gelijk weg .Dan een schoonmaakmiddel en boenen .Alles de put in .Het wil gebeuren dat ondanks de Eucalyptus-,bloemen- of citroenlucht in het schoonmaakmiddel de urinelucht er toch nog doorheen komt .Gebruik ook soms warm water erbij .

Denkelijk is er met de bewuste ZEURPIET een gesprek geweest met de eigenaar van de stal .Gisteren begon zij ineens erg aardig te doen en iets te vragen aan mij op een normale manier .

Moet het verder nog ff aftasten ,want het kan ook per ongeluk geweest zijn!

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:00

Wat vinden je andere stalgenoten hiervan die moeten toch ook hun paard verzorgen op de poetsplaats?

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:11

Is het geen angst? Een nare ervaring?
Honden plassen vaak ook omdat ze bang zijn.
Ik weet niet of paarden dit doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:17

Harpoon schreef:

Nope, paarden doen dat niet op die manier.

amosfantasia schreef:
Ik spuit de urine gelijk weg .Dan een schoonmaakmiddel en boenen .Alles de put in .Het wil gebeuren dat ondanks de Eucalyptus-,bloemen- of citroenlucht in het schoonmaakmiddel de urinelucht er toch nog doorheen komt .Gebruik ook soms warm water erbij .

Denkelijk is er met de bewuste ZEURPIET een gesprek geweest met de eigenaar van de stal .Gisteren begon zij ineens erg aardig te doen en iets te vragen aan mij op een normale manier .

Nou, ik denk niet dat dat zomaar uit de lucht komt vallen, eerlijk gezegd.

Water erover en meteen goed wegvegen in het putje, emmer (warm) water er achteraan en heel veel meer kun je niet doen. Al die luchtjes helpen vaak niet, erger nog, sommigen versterken het effect! Ik zou die luchtjes dus gewoon achterwege laten.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:23

Neus in de wind, recht je schouders, borst vooruit. Laat je door haar niet de les lezen. Ff van te voren een waarschuwing dat jou paard haar spulletjes eronder zou kunne plassen, verder gewoon laten staan mits er geen gevaar voor jou en je paard is.

En idd, wat er ook gebeurt, blijf lachen. Als je allen of met goede vriendin bent, janken of gewoon je hart luchten. Maar bij haar blijven lachen.

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 08:45

ikke schreef:
Harpoon schreef:

Nope, paarden doen dat niet op die manier.

amosfantasia schreef:

Nou, ik denk niet dat dat zomaar uit de lucht komt vallen, eerlijk gezegd.

Water erover en meteen goed wegvegen in het putje, emmer (warm) water er achteraan en heel veel meer kun je niet doen. Al die luchtjes helpen vaak niet, erger nog, sommigen versterken het effect! Ik zou die luchtjes dus gewoon achterwege laten.

De geurflessen waren in opdracht van Tante Toos .Zij begon mij te vertellen dat ik het schoon moest maken met Citrol .Flessen gekocht/ook op voorraad .Ondanks dat bleef de dame zeuren .Ineens kwam zij met emmers warm water aan met de groene Biotex erin .Ging boenen over mijn schoongemaakte/met citrol plek .Op dat moment vertoonde de dame ook een vreemd gedrag alsof zij doorgedraaid was .Jullie begrijpen wel dat dit toch al heel lang speelt .Ik heb hetzelf willen oplossen ,maar mijn geduld was begin deze week echt op!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:55

Even een reactie op bovenstaand.
Paarden kunnen dus Wel Door angst plassen :)

Nou ts er lijkt vooruitgang in te zitten, hopen dat het zo blijft

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:57

amosfantasia schreef:
De geurflessen waren in opdracht van Tante Toos .Zij begon mij te vertellen dat ik het schoon moest maken met Citrol .Flessen gekocht/ook op voorraad .Ondanks dat bleef de dame zeuren .Ineens kwam zij met emmers warm water aan met de groene Biotex erin .Ging boenen over mijn schoongemaakte/met citrol plek .Op dat moment vertoonde de dame ook een vreemd gedrag alsof zij doorgedraaid was .Jullie begrijpen wel dat dit toch al heel lang speelt .Ik heb het zelf willen oplossen ,maar mijn geduld was begin deze week echt op!

Daarom om ook het advies: back to basics.

Als je paard plast (of poept) op de peotsplaats, lijkt het mij niet meer dan normaal dat je het gewoon opruimt. Bezem, trekker, emmer water (desnoods warm) en klaar.

De rest komt op mij over als ziekelijk imponeergedrag. Weet je zeker dat er niet ergens een steekje los zit bij haar? Als jij schrijft dat ze op jou een doorgedraaide indruk maakte, dan ga ik me toch ook andere dingen afvragen, die dit gedrag wellicht in een andere context zou kunnen plaatsen.

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 09:21

Wat ik al eerder heb aangegeven werd zij ook als ZEER moeilijk gevonden bij een Ruitervereniging elders.
Dus...het zit in die vrouw en dat verander je moeilijk .Zeker omdat zij een ouder iemand is verander je dat niet meer .Haar karakter is nl zo.Misschien helpt het gesprek met de staleigenaar maar voor even .

Barricadeer ook met een longeerzweep de overdekte longeerbak .Tussen paard 1 en paard 2 van haar(moet zij nog poetsen)mag niemand gebruik maken om te longeren .Zegt dan:Ik heb toch gezegd dat ik mijn paarden moet doen !Nou..probeer het dan maar niet .

De tijd is nu weer begonnen ivm het slechte weer .

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:27

Haha daar zou ik dus sch**t aan hebben. Zweep aan de kant en ik g gewoon mijn ding doen. Dan moet ze maar op een privé stal staan. Ik heb er net zo veel recht op als zij. Zo zou ik denken hoor...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:34

amosfantasia schreef:
Wat ik al eerder heb aangegeven werd zij ook als ZEER moeilijk gevonden bij een Ruitervereniging elders.
Dus...het zit in die vrouw en dat verander je moeilijk .Zeker omdat zij een ouder iemand is verander je dat niet meer .Haar karakter is nl zo.Misschien helpt het gesprek met de staleigenaar maar voor even .

Barricadeer ook met een longeerzweep de overdekte longeerbak .Tussen paard 1 en paard 2 van haar(moet zij nog poetsen)mag niemand gebruik maken om te longeren .Zegt dan:Ik heb toch gezegd dat ik mijn paarden moet doen !Nou..probeer het dan maar niet .

De tijd is nu weer begonnen ivm het slechte weer .

En jullie luisteren daar naar?? Nou, ze zou de mijne zijn. Als de longeerbak leeg is en ik wil longeren, dan doe ik dat. Ik kan echt geen rekening houden met inefficiënte werkmethodes van andere mensen!

Maar hoe zeker weet je dat dat "moeilijke karakter" niet voortkomt uit het feit dat er ergens iets net niet klopt tussen haar oren? Iemand die doorgedraaid is, doet soms hele onverwachte en irrationele dingen.

Ik heb een collega die altijd maar loopt te mopperen en niks is goed. Die persoon is depressief, is daar achter gekomen, is daarvoor in therapie en nu gaat het een stuk beter want eigenlijk, diep van binnen, is het een aardige collega die ook zeer vakbekwaam is. Dat komt nu weer een beetje naar buiten.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:36

Nou, waarom zou een paard niet mogen plassen of mesten waar of wanneer ie wil? Heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar schuld ligt duidelijk niet bij jou of je paard.

En soms krijgt een paard een bepaalde gewoonte: zo heb ik er hier ook die gaan plassen als ze net een vers opgestrooide box binnenstappen, en eentje die plast zodra het deksel van de voederkist omhoog gaat (als ze net geplast heeft, en je wil haar dan voederen, dan staat ze zelfs hardnekkige pogingen te doen om opnieuw te plassen, ook al lukt het dan niet, best wel grappig).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:42

joyce B schreef:
Amaris schreef:
Wij hebben een stalchat op facebook, en als je het waagt om mest of urine te laten liggen zonder op te ruimen of iets overheen te gooien dan staat er een nijdig bericht van de staleigenaresse haha.

Dus nouja, dan maar berg sto erover, maar als je dat na een uur opschept ligt er nog net zo'n plas. Maar dan heb ik mn best gedaan hoor.

probeer het eens met droog zachtzand.... dat helpt hier goed. zaagsel ook. dat fijngemalen spul. maar niet bij elke kwalteit zaagsel.

Op de stal waar paard staat zijn geen zaagsel/vlas/hennepstallen. Alleen stro. En ik ga echt niet zoeken naar een schep en een lege kruiwagen en dan zand uit de binnen/buitenbak scheppen.

Voortaan gaat merrie na het rijden gelijk de stal in, en daar afzadelen, ipv op de poetsplaats. En mocht ze toch nog een keer plassen op de pp, gewoon stro erop. Jammer dat dat niet optimaal werkt, maar het droogt vanzelf.

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 10:19

Bij ons staan de paarden op vlas .Maar ik denk zowiezo dat niemand dat zo hoeft te doen op de poetsplaats met stro/vlas .Als je het opruimt wanneer je klaar bent met poetsen is nog niet veel urine daarin getrokken .De volgende staat ook te trappelen om het paard te kunnen doen .Nou..vul maar in .De beste optie is wegspuiten ,bezem en de trekker en alles naar de put .Maar ja..er trekt toch ook het nodige in het beton .

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:32

Jullie houden het gedrag ook wel in stand :D
Als ik die vrouw was zou ik in mn handjes knijpen, iedereen luistert naar me en ik kan mn gang gaan.