Mickyl schreef:@Germie; ik vind dat een beetje raar om te zeggen. Er zijn genoeg redenen waarom een paard wel echt in de kliniek moet blijven. Het gaat niet alleen om verband wisselen en medicijnen toedienen. Mijn paard heeft al 3 keer langdurig in Utrecht gestaan en ik was daar super tevreden. Hij werd enorm goed verzorgd en kreeg bijna onbeperkt hooi. Ook krijgen ze gewoon krachtvoer en komen ze in de paddock of stapmolen als ze dat mogen. Maar 4kg krachtvoer voor een paard met boxrust lijkt me nogal overdreven en ook niet bepaald gezond.
En dat jij een slechte ervaring hebt gehad hoeft toch niet te betekenen dat alle klinieken slecht zijn,of omdat jouw paard thuis behandeld kon worden, dat alle paarden thuis behandeld kunnen worden met wat voor aandoening dan ook...
Maar goed, ik wil niet teveel offtopic gaan, maar dit wilde ik even kwijt, want ik begrijp je post niet helemaal...
@ts; sta jij bij Pronk? Ik dacht het te herkennen van de foto's. Ik zag dat je in Almere woont. Was Utrecht ook niet dichterbij geweest voor jou? Ik woon zelf namelijk ook in Almere
Een ijzer lijkt me ook een goede oplossing. Dan wordt de zool wat meer ontlast. Misschien mag ze dan idd ook wat meer lopen.
Nou, die 4kg horen ze echt te hebben als je 25 euro per nacht betaalt. Ja, het is misschien wat veel, maar we hebben het hier wel over een hele hoge prijs waarvoor je eigenlijk gewoon training mag verwachten. 1kg voor de nacht, 2 in de ochtend en 1 bij de lunch. Lijkt me niet te veel bij een dier wat van slag is omdat het niet thuis staat en mogelijk pijn heeft aan z'n kaak (pijn heeft ie nooit laten merken overigens) En mijn ruintje is NIETS mee gedaan, die hebben ze gewoon op stal laten staan, nog niet eens laten rollen. Zodra een paard weer mag eten verwacht ik dat ze er eerst voer in stoppen. Ja, ook biks als dat mag. In dit geval is dat niet gebeurd. Zeer slecht, ze hebben hem ook niet laten rollen of mee gewandeld. Als ik 10 euro moest betalen voor een nachtje had ik er niet zo'n punt van gemaakt, ja, dan had ik genoegen genomen met 2kg biks en niets gezegd over het niet even uit de stal halen, omdat het maar om 1 nachtje ging. Maar voor dit bedrag, ja, dan verwacht ik een superverzorging wat mijn dier niet gehad heeft. Ik zat dus thuis met een paard dat uitgehongerd was en die had wel koliek kunnen krijgen toen hij aanviel op z'n brok en hooi. Dus nee, mijn paard komt nooit weer in een kliniek.
Dit komt op mij over als gemakzucht van het wordt toch opgehaald straks, dus laat maar staan.
Tuurlijk zal het vast wel op andere plaatsen wel goed zijn, maar ik geloof er gewoon niet meer in, komt op mij over als lekker geld vangen.