Marga schreef:Uit de openingspost:
Wat mag niet:
1. Geen anti alternatief topic er van maken. Daar zijn andere topics voor zoals regulier versus alternatief.
2. Niet rellen. Als je niets hebt met alternatief blijf dan weg en post niet;
4. Als je niets hebt met een bepaalde alternatieve stroming dan mag je dat onderbouwd weergeven en dan stop. Niet rellen.
Hierbij dan ook het vriendelijke verzoek om er geen discussie alternatief vs regulair van te maken. Hier zijn andere topics voor.
Gevaarlijke post dit. Vanwege de redenen die door andere users al duidelijk zijn verwoord:
Zwerte schreef:Ik heb geen ervaring met alternatief bij paarden maar ben wel altijd geinteresseerd in deze onderwerpen dus lees hier mee. Maar 1 ding valt me hier op wat ik toch even wil aanstippen: zoals altijd, wordt alternatief al snel verweven met natuurlijk. Die twee hoeven niks met elkaar te maken te hebben! Alternatief is niks anders dan alles wat niet onder regulier valt. En regulier is weer alles wat volgens wetenschappelijke principes een bewezen werking heeft. Zo is er dus een heel deel van de fytotherapie wat keurig onder regulier valt. Het heeft dus geen bal te maken met chemisch vs natuurlijk, maar alles met bewijsvoering. Alternatief bevat dus therapieen die best werkzaam zijn maar gewoon nog niet bewezen, maar ook al het gezweef waar geen touw aan vast te knopen is.
Ik weet dat het topic niet bedoeld is om te discussieren over dit soort zaken, maar het lijkt me dat het wel een beetje correct moet blijven en dat begint met wat alternatief nou precies is.
Gelukkig geeft TS in haar laatste post mn andere ergenis aan: alternatief MAG geen diagnoses stellen.
Ik ben helemaal voor aanvullend werken en wil nog even zeggen dat ik het mooi vind om te lezen dat dit in de praktijk soms ook goed werkt! Vaak willen de werelden niet samenwerken, terwijl ze zo mooi elkaar zouden kunnen aanvullen!
Mist schreef:Ik heb bij voorbaat al een probleem met dit topic. De reden is omdat ik het heel gevaarlijk vind om op een openbaar forum dit soort dingen aan te prijzen. En al helemaal als dit van tevoren afgesproken is dat je er niet tegenin mag gaan! als er gezegd wordt " regulier versus alternatief" mag niet uitgelicht worden, dan wordt de wetenschap de mond gesnoerd, en dat vind ik niet kunnen, al helemaal niet op bokt.
edit; deze toevoeging; als alternatief zie ik alles wat niet wetenschappelijk bewezen is zoals homeopathie( het geheugen van water ) , bionesirantie of hoe je dat ook schrijft.....natuur geneeskunde dus helende werking van kruiden is een heel ander verhaal, dat is meetbaar !
"By definition, Alternative Medicine has either not been proved to work, or been proved not to work.
Do you know what they call "alternative medicine" that's been proved to work?
Medicine."
Misschien kan het topic dan beter omgetoverd worden in een "natuurlijk medisch topic". Er is een goede reden dat onze overheid het niet langer toestaat om medicatie zonder werking (Zoals homeopathie) aan een ziektebeeld of werking te koppelen.