Sarcoiden, een fotodagboek.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

polleman

Re: Sarcoiden, een fotodagboek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 01:00

Een goed kopen deken kopen,
Die je bv daarna weer verkoopt

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 07:47

Of eentje lenen van iemand? Zeker de wonde beschermen, ook al krabt jouw paard die niet open, vliegen zijn nefast. Ze brengen bacteriën mee en voor je het weet gaat de boel ontsteken en dan ben je veel verder van huis.

freshBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:45

Ik had even de update gemist, maar het ziet er al stuken beter uit zeg!

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 01:34

Benieuwd hoe het nu met Dafydd gaat??

Met mijn merrie gaat het goed, waar het sarcoid op haar hoofd zat, zit nu enkel nog een klein kaal plekje (zie foto). Op haar flank zit er nog een grote korst, maar die is langzaam aan de randen aan het loslaten, dus ik hoop dat die er over enkele weken ook af gaat vallen.

Afbeelding

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 11:20

Hoi! Mooi genezen hoor, fijn!

Met Dafydd gaat het goed, woensdag gaan we voor de laatste keer...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:59

Dat ziet er inderdaad heel netjes uit kiekje.be.
Hopelijk gaat de genezing bij Dafydd ook zo goed. Veel succes woensdag en ik hoop dat hij er niet al te ziek van wordt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 09:54

We zijn weer op de terugweg. Hij heeft wat minder ingespoten gekregen omdat hij de vorige keer zo ziek was. Over drie maanden is volledig duidelijk of het weg is. Nu maar hopen dat de reactie meevalt!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 08:23

Vanmorgen weer drama.. koort en alles vies en dik. Hij staat nu in de schaduw in de wei, met kap en hooi en water en gras. Arm ding..

Afbeelding
Afbeelding

De foto van zn oog is helaas niet zo goed gelukt, maar de vellen hingen eraan en het is weer helemaal dik. Zijn lip is nog nooit opgezwollen geweest hiervoor, maar er zit nu een flink ei op. Gelukkig eet en drinkt hij wel goed..

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:34

Ik denk dat dat een normale reactie is op het spul dat ze inspuiten... maar zeker niet leuk om je paardje zo te zien, ik ken het gevoel :-(
Gelukkig was dit de laatste!

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:51

Wat een interessant topic zeg! Geweldig dat die middelen zo aanslaan. Het ziet er al een stuk beter uit! Al lijkt het mij wel heel vervelend om je paard telkens zo beroerd te zien na de behandeling. Ik blijf volgen en heel veel sterkte!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:29

Ach arm dier.. Hopelijk voelt hij zich snel weer wat beter en blijkt over drie maanden inderdaad dat het weg is..We zullen duimen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 23:37

Net de dierenarts erbij gehad, hoge koorts en een dikke pijnlijke bal onder zn kaak.. Hij had een verhoogde hartslag en zijn lymfeklieren zijn helemaal ontstoken, hij heeft veel pijn. Hij heeft een flinke pijnstiller en antibiotica gekregen en morgenochtend bekijken hoe hij is :(

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:21

Arme Dafydd, vreselijk om ze te zien afzien :-( sterkte jongen, het was de laatste, alles wordt nu beter. Na 3 maand moet je terug ter evaluatie?

Mijn merrie had op het eind van de behandeling ook enorme zwelling en pijn, maar ze is altijd goed blijven eten en heeft ook geen koorts gekregen. Ik moest het wel in de gaten houden, bij teveel pijn moest ze ook pijnstillers krijgen maar dat is gelukkig nooit nodig geweest.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:42

Ah wat rot, hoe was het vanmorgen met hem? Gelukkig dat dit de laatste inspuiting was..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 15:20

Net de dierenarts aan de lijn gehad, hij zegt niet meer antibiotica geven, want dan rem je straks de BCG werking af. Die is er op gemaakt een ontstekingsreactie te geven. Koorts in de gaten houden en hij zal echt even door een dal moeten voor hij weer opkrabbelt.

Vanmorgen stond hij zielig te kijken, koorts was wel gezakt, ik ga nu snel tussen werk door kijken bij hem.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:39

Ach wat zielig hè, als ze zo ziek zijn! Gaat het alweer wat beter?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 01:40

Hij had daarnet weer 38,2 maar de da zegt dat ik niets moet doen. Hij is wel redelijk fit.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 17:19

Wel fijn dat hij fit blijft. Nu hopen dat de koorts snel weg trekt samen met de sarcoïden

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:22

Dat zal ook komen door de plaats van de sarcoiden, op een hoofd belemmeren die niet echt het bewegen. Bij mijn merrie was dat wel anders, ik heb haar zeker 2 maand geen enkele keer zien draven of galoperen, dat deed waarschijnlijk teveel pijn. Ook rollen deed ze amper, en liggen altijd op de andere kant.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 19:18

Hij had vandaag 38,3 dus nog veel te hoog. Hij was nog goed ziek en de lymfeklieren waren even dik. Schiet nog nirt echt op. Ik ben blij dat het niet heel warm en is geweest anderd is het helemaal sneu..

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:42

'k Hoop dat de koorts ondertussen weg is? Want de komende dagen wordt het wel warmer.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 07:51

Ja, koorts is gezakt naar tussen de 37 en 38. Prima dus. Ik weet nog niet zo goed hoe ik het ga doen, het wordt warm en hij heeft geen schaduw in de wei. Ik wilde hem vanmiddag weer lekker buiten zetten. Vrijdag wordt het 29 graden, dan houd ik hem gewoon op stal denk ik.

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:32

Ik had bij Gulli schrik voor de zon wanneer er nieuw vel zat, dat het meteen zou verbranden. Jouw paardje zit nog niet in die fase natuurlijk, maar als hij anders ook snel last heft van de warmte zou ik hem ook binnen laten. Voor de vliegen zal dat sowieso de beste optie zijn.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 11:31

Hij heeft alleen wonden op zijn hoofd, en heeft een hele goede beschermende kap op, tegen zon en vliegen. Dus daar heeft hij sowieso geen last van. Maar met weerstand, koorts en ontstekingen in de volle zon, ik denk inderdaad beter van niet.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 20:51

Ik kreeg net de rekening binnen en die is me 100% meegevallen. 750 euro inclusief de verdovingen. Ik had gerekend op 1000-1200. Dafydd voelt zich al stukken beter gelukkig. De wonden genezen goed, de bal tussen zn kaak blijft helaas nog wel..