Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Celess

Re: Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:12

Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb respect voor je! Succes met het opbouwen en afwachten! Wat fijn dat hij niet geslacht is.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:04

WAW... Ik lees dit topic nu helemaal door.
Super van je dat je 'm op deze manier een kans hebt gegeven.
Ik hoop voor jullie dat de revalidatieperiode snel voorbij is en erg goed verloopt verder. :-)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:16

Wat mooi dat je dat paard een kans heb gegeven :) en wat fijn dat het allemaal de goede kant op gaat :D

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:27

Hee wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Zou het trouwens kunnen zijn dattie niet anders gewend is dan op stal staan? En dat ie het nu nog meer best vind omdat ie - zeer waarschijnlijk - veel meer aandacht krijgt dan voor ie bij jou terecht kwam?
Ben benieuwd hoe het straks zal gaan als je verder kan met beleren. Succes in ieder geval!

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:28

wat super dat je het paard een kans hebt

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:59

super dat alles zo goed lijkt te gaan! Op naar volledig herstel :)

Auroraluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:23

Wat fijn voor je paard dat hij zo'n goed baasje heeft getroffen, hopelijk gaan jullie samen een geweldige toekomst tegemoet!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:34

Wat fijn om te lezen dat hij zo goed hersteld, hopelijk gaat de rest van de revalidatie ook voorspoedig.
Super dat hij zo' n baasje heeft getroffen die dit voor hem over had, wens jullie een fantastische toekomst....

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:15

<<) hmmm ik vind dat je hem alsnog moet laten slachten, arme beestje staat al veel te lang in een stalletje.. >;) :+

Hahaha geintje hoor!

Fijn dat het nog steeds goed gaat +:)+

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:40

Fijn dat het zo goed met hem gaat. Ik heb geen tips voor je, want ik denk dat je het zo te lezen heel goed aanpakt. De osteopaat erbij vind ik wel een goed plan, al is het maar om alles goed voor elkaar te hebben voordat hij weer aan de slag gaat.

Er zijn heel veel mensen die een andere keus hadden gemaakt en dat is niet heel erg. Die verantwoordelijkheid neem je bij de aanschaf van het paard, dat je vroeg of laat moeilijke beslissingen zou moeten nemen. Mensen maken deze beslissing op basis van gevoel, een advies van een dierenarts, financiële afwegingen etc..
Vorig jaar liep mijn paard een zware peesblessure op, mijn eigen dierenarts zei gun het tijd en het komt vast goed. Een andere dierenarts van dezelfde kliniek snapte niet dat ik me ging inzetten voor herstel in plaats van euthanasie. Ik denk dat ik op dat moment wel had getwijfeld als mijn eigen dierenarts dat tegen mij had gezegd.

Dus kortom je maatje heeft het maar getroffen met jou!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 08:28

Ik haak ook weer in en ga het herstel volgen!
Fijn dat de operatie en de eerste tijd goed gegaan zijn! Nu op naar een volledig herstel.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 18:22

Weer advies gevraagd......

Morgen is het precies 3 weken terug dat hij op de operatie tafel lag....... Ik mag morgen dus voor het eerst gaan stappen. Nu moet ik bekennen dat ik het best spannend vind (niet dat in hem eng vind) maar hoop gewoon dat alles goed is en dat ik niet te vroeg ben met stappen....
Ik zat al allemaal reden te bedenken waarom ik hem nog even op stal zou laten staan hem net wat meer hersteltijd geven...... na het weekend bijvoorbeeld.....

MAAR DAT IS NIET FAIR tegen over me maatje..... hij geeft geen enkele aanleiding hem nog langer te laten staan! (het is alleen mijn angst om te snel te zijn)

Het is morgen mooi weer dus goede kans op een "relaxt" paard, dus timing kan eigenlijk niet beter.

Maar nu de vraag....
Hij staat al op de muisjes en het is mooi weer, maar hebben jullie nog adviezen hem rustig te houden bij zijn eerste wandeling......
Zal ik hoofdstel, halster of touwhalster gebruiken?

Op zich lijkt hij heel relaxt hoor, maar ik heb geen ervaring met boxrust (ben er geen fan van) en zeker niet met 3 weken boxrust bij een 3 jarige.
Dus wat kan ik ondernemen om hem heel te houden tijdens zijn eerste wandelingen? :+

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:26

Als ik in jou situatie zat,
Schiet bij mij als eerste na binnen wat ik zou doen: een hoofdstel.
Waarom? Ik heb zelf geen idee, denk dat dat voor mij wat zekerder overkomt ofzo..
Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat! Succes!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:29

Je hebt toch die longeerhulpen, die worden ook gebruikt bij revalidatie zodat ze niet gek kunnen doen. Maar dan moet je paard al wel gewend zijn aan weerstand op het bit, anders heb je kans dat ie in paniek raakt.
Ik zou ervoor zorgen dat je wat lekkers bij je hebt zodat je kan afleiden. Vraag iemand met je mee en probeer bij spanning zijn hoofd laag te houden

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:30

Misschien samen met een rustig buurpaard een rondje stappen?

Niet alleen zijn geeft ook rust :j

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:31

Ik zou kiezen voor een hoofdstel met hengstenketting, heb je nog het meeste controle mee lijkt me! :j

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:34

Ik snap je angst voor het te snel gaan.
Hij is er echt klaar voor als ik je bericht zo lees.
Ik zou een hoofdstel aan doen omdat je hem dan makkelijker kunt houden.
Wat misschien ook kan helpen is zorgen dat er iemand met jou merrie mee loopt (ik neem aan dat zij rustig is aan de hand).
Probeer zelf relaxed te blijven dan weet ik zeker dat hij dat ook is!
Suc6 morgen gaat vast goed komen

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:16

Hoe langer hij stil staat des te stijver het word. Hij MOET gaan bewegen ook om de bloedsomloop te stimuleren.
Rustig houden...tja moeilijk, jij kent hem het beste.
Zelf rustig en ontspannen is erg belangrijk.
Een tweede persoon erbij geeft ook jouw wat extra zelfvertrouwen. Daar zou ik voor kiezen denk ik.

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:24

Wat ontzettend mooie beslissing! binnenkort ff wat foto's ben wel heel benieuwd hoe goed het eruit ziet

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:40

Wat super goed allemaal! Heb het doorgelezen, en super dat het allemaal goed is verlopen!
Voor het wandelen, tsja op een tijdstip dat het rustig is en iemand mee nemen lijkt mij.
Nog veel suc6 ik volg.

Simone1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:06

Wat super dat het allemaal goed is gegaan. Jeetje, dat moet wel heel spannend geweest zijn..

Wat ik nog wel even wilde zeggen, een eigenaar is naar mijn weten verplicht om een paard dat niet goed is terug te nemen, en het volledige bedrag terug te geven.

Maargoed. Het is nu gewoon jou paard die de operatie goed is doorgekomen :) Ik hoop dat je nog heeeeel lang van hem kan genieten en hem kunt berijden ;)

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:31

Wat goed dat je dit gedaan hebt.
We gaan ervoor dat hij helemaal goed hersteld.
Veel succes met stappen.
Ik blijf meelezen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:40

mijn complimenten voor je aanpak TS!

Waar wil je uberhaubt met hem gaan lopen, denk dat je dat eerst moet bedenken, want dat zou ik op een veilige plek doen voor het geval hij wel uit zn plaat gaat.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:49

Wat dapper dat je dit aangedurfd heb zeg!

En voor het wandelen;
Persoonlijk zou ik 'gewoon' voor een halster gaan, veel snoepjes/wortels of iets anders lekkers in je zak doen. Jij kent je paard natuurlijk het beste, misschien iemand anders die aan de andere kant naast hem kan lopen? Persoonlijk zou ik er niet een hoofdstel in hangen of hengstenketting gebruiken, gezien hij nog niet echt ingereden is. Is het rustig bij jou op stal?

Wat misschien ook nog wel kan werken is een rustig paard mee laten lopen en hem daarachter zetten, kan je hem mooi in zijn/haard kont parkeren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:54

Gewoon muisjes blijven geven en steeds iets afbouwen, kunnen ze rustig om wandelen en zo te lezen vind jij het retespannend om met hem te wandelen en dan breng je die spanning zeker over. Iemand op stal die veel ervaring heeft en het samen met je wil doen?