ervaring diepe snee kroonrand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 14:24

de arts wilde wel gipsen maar alleen op de kliniek en niet thuis.

kreeg net de rekening binnen, 1 consult staat er nog niet bij, ik zit nu op 350- nog 1 bezoek en verbinden wat niet geteld is, zal rond de 65- extra zijn, dan het eigen gekochte verband en de zalf 75- en de nieuwe stalplaten 200-
Stalgeld van tijdelijke stalling zit er ook nog niet bij en we zijn er nog niet.

Leuk grapje zo even tussendoor voor een grasmaaier

Suzzy_3

Re: ervaring diepe snee kroonrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:29

Hier ook recent meegemaakt met een pony, ook onder stalen plaat ingezakt (in een konijnenpijp) en met omhoog trekken heel diepe snee, met breuk in hoefbeen erbij. 2 veeartsen erbij (een om foto's te maken), en ze zagen het allebei somber in. Ondertussen 7 weken verder (met gips), wonde is dicht, beetje wild vlees, maar blijven we nog af. Breuk is al lichter op de foto's. Dus nu nog een heel deel weken gips, en dan hopen dat hij terug zuiver gaat lopen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:31

Oh jeetje.. wat een ellendige wond zeg! Beterschap!
En dan ook nog eens aan het eind van je zwangerschap.. pittig hoor.. :(:)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:34

Dierenartsrekeningen zijn nooit leuk.. Zeker niet voor een grasmaaier, maar het hoort er helaas bij.. Die vriendin die haar rijdt, wil die niet een donatie doen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 14:42

beterschap Suzzy, ook rot zeg!

Ik heb waarschijnlijk het geluk dat er geen breuk is, niks wijst daar nog op gelukkig.
Ik heb nog niet overlegd met haar of ze evt wat kan of wilt bijleggen, misschien komt ze er zelf mee.
rekeningen zijn idd altijd balen, maar of het nu een grasmaaier is of niet,, ze heeft wel de zorg nodig en die krijgt ze dan, tot bepaalde grenzen natuurlijk.

Ik heb inmiddels ontsluiting dus de bevalling is al aan het vorderen, nog geen weeen dus kan net zo goed nog even duren, ik hoop in elk geval tot na het weekend nog vol te houden. Mijn man gaat van het weekend de platen vervangen en het voorste deel dichtmaken waar de voerbak en hooinettten zijn. Stal is 2,70 diep en wil weer halve stalwanden ( 1,25 hoog ivm het draaien van de paarden, het zijn schuilstalllen en vrij smal rond de 2,00 breed meen ik ) en alleen het voorste deel waar ze eten dichtmaken, zal 62,5 cm voldoende zijn? Dat komt namelijk gunstigste uit met de platen

Voor hoelang is stalrust normaal? Ze staat nu anderhalve week en doet het best goed, is hoe langer hoe beter of juist niet? Zolang ze nu zo rustig is lijkt het mij juist beter dat ze stilstaat ivm vuil en opengaan van de wond.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:45

Heb je ook al weeën? Sommige vrouwen lopen weken rond met ontsluiting, maar zonder weeën, wat geen probleem is.

Als ze het rustig weet te houden, zou ik haar nog lekker stalrust geven. Inderdaad, hoe minder vuil erin, hoe beter.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 14:47

rommelt wat, maar geen weeen nu, het dus kan net zo goed even duren, kleine blijft ook teveel bewegen, ene week is ze ingedaald en week erna is ze weer vrolijk rond aan het zwemmen
bij de eerste was het echter vanaf dat ik weeen kreeg tot de bevalling maar enkele uren, dus als het begint verwacht ik wel dat het snel zal gaan.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:48

Hou daar wel rekening mee ja. Ik heb twee bevallingen gehad, beiden duurden langer dan 48 uur...

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:59

Ook mijn paard heeft in 2012 een heel vervelende wond gehad iets onder zijn spronggewricht. Ik heb drie weken het advies van mijn dierenarts opgevolgd, maar na drie weken kwam er een hoop wildvleesvorming en heb ik n.a.v. topics hier op Bokt.nl contact opgenomen met http://www.veterinairewondzorg.nl en heb ik het advies van Alex Brander opgevolgd naar aanleiding van foto's die ik wekelijks maakte en mailde naar hem. Ook verzorgde hij voor mij de mesitran en de overige verbandmiddelen voor een mooie prijs. Mijn dierenarts was in het begin sceptich en hield liever vast aan de traditionele behandelmethode, maar ik had een erg goed gevoel bij veterinaire wondzorg.
Vanaf dat moment is het echt sneller vooruit gegaan dan voorheen en uiteindelijk is het ontzettend mooi genezen, helemaal zonder wildvleesvorming en met maar een klein littekentje op zijn been. Mijn dierenarts kon niet geloven dat er geen wildvlees weggesneden hoefde te worden. Doordat het botvlies echter beschadigd was, heeft de blessure echter in totaal bijna een jaar geduurd, omdat mijn paard hierop lang kreupel is gebleven. Het botvlies heeft een heel erg lange herstelduur. Het is echter met mijn paard helemaal goed gekomen, ook twee keer foto's laten maken en het is geheel genezen zonder aanmerkingen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-7AKCH7AA-1.jpg
wond na drie weken behandeling door DA (18-03-2012)

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-PXGYLOZQ.jpg
wond na 11 dagen behandeling met mesitran (29-03-2012)

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-HBG3V8PD.jpg
wond na 18 dagen behandeling met mesitran (05-04-2012)

Foto's van het eindresultaat kon ik even zo snel niet vinden, maar indien gewenst kan ik die ook nog opzoeken en hier neerzetten!

Mijn paard heeft in totaal 3 maanden in het verband gezeten maar ik heb hem na een maand stalrust wel gewoon op de wei gezet, met een ingepakt been. Dit mocht overigens van mijn veearts.

Heel veel sterkte met alles!
Laatst bijgewerkt door Linda2B op 09-01-14 15:04, in het totaal 2 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:02

Ik ga met Linda mee hoor, veel dierenartsen zijn er niet happig op, maar Mesitran werkt echt als een tierelier. Zoals je op bovenstaande foto's kunt zien is er nauwelijks wildvlees, die ervaring hebben wij ook door de Mesitran. De wond is mooi doorbloed zonder wittige vellen en vliezen erop, en groeit netjes van buiten naar binnen dicht!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 15:03

Verband wat ik nu heb was goedkoper dab via Alex, de zalf heb ik wel via hem, hier bij de apotheek was hij namelijk 15- euro duurder.
wat een geluk dat alles nog goed is gekomen met je paard

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:06

Ja zeker weten, aangezien het bij mij om mijn vierjarige, zelfgefokte toekomstdroom ging, na afkeuring van mijn oude paard drie jaar geleden!

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:15

Hoe is het nu met je paardje? En natuurlijk met jezelf?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 19:17

vandaag is de eerste dag dat ik er niet geweest ben sinds anderhalve week, had vaker bloedingen tussendoor, ben kapotmoe en mijn buik rommelt, maar het meisje wat erop rijdt wel. Morgen of zaterdag verwissel ik het verband weer
Met mij gaat het klote, mijn rug en bekken werken nog steeds niet mee, ( bekkeninstabiliteit al vanaf het hele vroege begin van de zwangerschap)
Ik hoop gewoon dat morgen die stal afkomt en ga morgen even overleggen op de stal waar ze nu staat of ze evt langer kan blijven en wat eigenlijk de kosten zijn.

Elke verbandwissel is spannend, de volgende wissel komt de zalf erop

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:08

Kan niet iemand het van je overnemen?
Ik vind het maar niks dat je met je dikke buik zo bezig bent..

Let op jezelf! Niemand heeft er wat aan als je straks de rest van je leven met een zeer lijf rond loopt..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:38

heb je ook helemaal gelijk in!! Ik doe ook veel te veel en betaal ik nu al vaak de prijs voor.
Ik vind het alleen ontzettend moeilijk om dingen uit handen te geven
Ik ga zaterdag de verzorgster leren hoe ze moet verbinden en dan laat ik het door haar doen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:41

Nogmaals hoop ik dat de wond snel heelt! Het heeft gelukkig vorderingen :)
Welke afspraken heb je met de verzorgster gemaakt voordat ze ging verzorgen? Want als er is afgesproken dat alle DA kosten voor jou zijn dan tja.. is het moeilijk een bijdrage te vragen. Als ze er uit zichzelf mee komt dan zou dat natuurlijk geweldig zijn!

Jammer van die rekening maar aangezien ze nooit wat heeft compenseert het wel weer een beetje... Zijn ook paarden waarbij de dierenarts weekelijks op de stoep staat.

En uiteraard.. heel erg veel succes (alvast) met de bevalling en ik hoop stiekem ook op wat babyplaatjes <3 ben dol op kinderen!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:46

Het is mijn paard dus ook alle onkosten zijn voor mij, ik heb haar ook nooit gevraagd om bij te dragen aan de da kosten, maar als ze dat uit haar eigen doet is het wel fijn. Ze weet dat ik het paard niet meer gebruik maar door haar gedrag kan ik haar niet verkopen en een lichamelijk gezond paard afmaken doe ik niet. Haar gedrag is nog te doen aangezien ik dr nu al 15 jaar heb weet ik ermee om te gaan, maar ik zou dr daarmee niet kunnen verkopen. Verzorgster kan onderhoud niet betalen anders had ze Nikita jaren geleden cadeau gekregen, dat weet ze ook. Ook weet ze dat ik niet duizenden euro´s uit ga geven, mocht iets gebeuren, en is ze nu al heel erg blij dat ik het paard deze kans geef.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:11

Lynn_Nikita schreef:
heb je ook helemaal gelijk in!! Ik doe ook veel te veel en betaal ik nu al vaak de prijs voor.
Ik vind het alleen ontzettend moeilijk om dingen uit handen te geven
Ik ga zaterdag de verzorgster leren hoe ze moet verbinden en dan laat ik het door haar doen.

Heel goed!
Al ga je op een krukje zitten om te kijken hoe het gaat, scheelt al een hoop.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:19

Dat jij überhaupt nog kan bukken om het te verbinden, ik kon niet eens een hoef optillen om deze uit te krabben. Ben benieuwd hoe het er nu uitziet. Kosten zijn nooit leuk, wat het doel ook is van het dier. Ik hoop dat je man de stal nog even afkrijgt want las dat je vorige kindje ook ineens snel kwam. Tweede komt vaak nog sneller, hier ook gehad.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 22:41

Een hoef optillen kan ik ook niet meer, ik moet op mijn knieen zitten of helemaal gehurkt, voorver buigen gaat niet, heb 18 kg buik momenteell, en dan max 1 minuutje hou ik vol en heb ik hulp nodig om omhoog te komen. Ben net een oma´tje dan, bekkeninstabiliteit is zwaar *** Bij de eerste heb ik nog een huis verbouwd tot aan de bevalling, maar nu kan ik eigenlijk al maanden amper wat.

Ik probeer morgen de oude plaat in de stal al te verwijderen, in elk geval alle schroeven los te krijgen, ik ga niks tillen, em dan kan hij na het werk meteen de platen zagen en plaatsen, en dan even kijken wanneer ze terugkomt. Dan is het in elk geval al af, als de kleine er is heeft manlief helemaal geen tijd meer om de stal te maken

Ik twijfel alleen nog over de maat vooraan, of 62,5 cm genoeg is of ik het verder dicht moet maken

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:58

Is 62,5 cm de hoogte? Das wel erg laag hoor, zou minstens het dubbele willen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 09:20

de breedte aan voerkant, hoogte tot aan plafond aan die kant, overige hoogte 1,25, voor max maat paard 1,60 . is een soort omgedraaide L dan

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:10

Dat is toch alleen voor de voerbak? Lijkt mij prima.

Baby nog op zijn/haar plek?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 13:25

ze zit er nog in. heb vanmorgen alleen al een uur lang platen losgeschroefd en heb nog geen 5 minuten gezeten dus ik hoop dat ze toch nog even rustig blijft zitten en ik zo niks opwek