Equi protecta

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amie1965

Re: Equi protecta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:57

Nee geen contact opgenomen; ik hoef mn geld ook niet terug, ik baal gewoon dat het niks doet terwijl er zo positief gepost is.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:58

Zit nu wel te twijfelen om er toch maar een mail aan te wagen, soort van ter info...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:55

Vervelend Amie, dat het bij jouw paard niet helpt!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:37

Er is geen paard het zelfde,en zo is er ook geen product dat het op alle paarden even goed doet.
Als echter de verschijnselen zo als jij het zegt erger worden,zou ik eens een allergietest doen,daar dit anders zeer onwaarschijnlijk is.
Je paard zou een allergie kunnen hebben voor een bepaald mineraal dat in de producten voorkomt, en ook in de wei voorhanden is.
Dan heb je tevens de oorzaak van het ongemak te pakken.
Succes.

FladieShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:09

Ben eigenlijk wel benieuwd of je nu nog contact had opgenomen met degene waar je het had gekocht en hun reactie erop.

Maar ik lees (hier) nergens dat het gegarandeerd gaat helpen bij zomer eczeem. Alleen dat het mogelijk kan bijdragen aan de afname van jeuk etc.
Maar uit jouw post maak ik op dat het niet zeker is of jouw paard nu wel of geen zomer eczeem heeft.
Kan het niet zijn dat hij/zij ergens anders last van heeft en dat het daarom niet werkt. Of wat papagroom zegt, kan natuurlijk ook nog zo wezen.

Verder ben ik onderussen benieuwd of er al meer mensen ervaring hebben met de producten.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:10

FladieShop schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd of je nu nog contact had opgenomen met degene waar je het had gekocht en hun reactie erop.

Maar ik lees (hier) nergens dat het gegarandeerd gaat helpen bij zomer eczeem. Alleen dat het mogelijk kan bijdragen aan de afname van jeuk etc.
Maar uit jouw post maak ik op dat het niet zeker is of jouw paard nu wel of geen zomer eczeem heeft.
Kan het niet zijn dat hij/zij ergens anders last van heeft en dat het daarom niet werkt. Of wat papagroom zegt, kan natuurlijk ook nog zo wezen.

Verder ben ik onderussen benieuwd of er al meer mensen ervaring hebben met de producten.

Ik ben inmiddels een hele ervaring rijker; paard is allergisch voor salicylzuur (en heeft wel degelijk zomereczeem). Ik heb er natuurlijk eerst een DA bij gehaald en deze raadde me jeukstillende middelen aan. Salicylzuur zit iig in de zalf, op de lotion staat het niet gedeclareerd maar die durf ik nu eigenlijk ook niet meer te gebruiken.
Dus als je voor weinig een aangebroken potje zalf en een flesje lotion over wilt nemen om zelf ervaring op te doen..... :+

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:16

Salicylzuur zit niet in de lotion,het wordt wel als plantaardige conservering voor de zalf gebruikt,dit is noodzakelijk,omdat je daar met je vingers inzit,en deze anders na eenmalig gebruik zou bederven.
Salicylzuur komt voor in onder andere wilgenbast, bepaalde soorten fruit, moerasspirea en sommige cactussen.
Salicylzuur is een antioxidant die in planten en vruchten, een functie vervult in de afweer tegen vraat en als conserveermiddel.
Dat je paard er allergisch voor is,is een uiterst zeldzaam verschijnsel .
Dit bevestigd wel , hoe moeilijk het is , om iets te maken dat goed werkt op ieder paard.
Bedankt voor je post,want nu weten we allemaal waar het aan schorte,succes met het vinden van het juiste product.
Pas wel op met bepaalde aspirineachtige pijnstillers,daar is je paard dan waarscheinlijk ook allergisch voor!!!
Laatst bijgewerkt door papagroom op 23-10-13 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

FladieShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:30

Oke uit je eerdere posts begreep ik dat het niet aangetoond was door een da, maar dat je er zelf vanuit ging.

Maar hij/zij is dus allergisch voor iets wat maar zelden voorkomt. Maar wel super dat je het recht zet en niet het product afdoet als "troep wat niet werkt".

Papagroom, bedankt voor de duidelijke uitleg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 19:14

Mijn kneusje had ineens een soort uitslag op d'r been, oplopend op de borst... Ze heeft nogal eens wat, dus ik stond: wat nu weer dan?
Het werd niet erger, maar ook niet minder. Nu heb ik de equi protecta spullen toch staan, en dacht ach, baat het niet dan schaad het niet...
Nu na drie x wassen met de shampoo is het al veeel minder...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:18

EquiProtecta heeft een nieuw revolutionair biologisch eczeem product in ontwikkeling Het gaat om een bijzonder gebruiksvriendelijk product.
Voor een uitgebreid testprogramma,zijn we op zoek naar een aantal extreem zware eczeem gevallen in de regio Friesland,Groningen,Dtenthe.
Heb je een paard met ernstige zomereczeem,en wil je graag deelnemen,neem dan contact met ons op.
Dit kan via pb,of mail aquaprotecta@gmail.com

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:59

Gebruikerservaringen kun je vinden in de Facebookgroep Equi-Protecta fans.

Ook jou ervaringen zijn hier welkom.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 12:31

Ik woon niet in de juiste regio -O-
En heb het met equi protecta redelijk onder controle. Alleen in maart een piek waarop ze 1 plek tot bloedens toe kapot schuurt, maar dat is dan weer goed te behandelen met de paardenzalf

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:38

ha ha ....die test was vorig jaar lady madonna....en was veelbelovend...als je in maart een jeukpiek hebt kan dat als oorzaak hebben dat er in die tijd van het jaar meer suikers in het gras zitten.
Je kunt dit effect sterk verminderen door van af begin februari algae vitalis bij te voeren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 23:54

Nouja, vorig jaar was ik ook te laat begonnen met de spray, ze deed het tenslotte zo goed!
Zit nu in dubio wanneer te beginnen, de wei kan ze ivm verbouwing sowieso voorlopig niet op

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:11

Dan kun je gewoon beginnen met sprayen zodra de eerste jeukverschijnselen zich aandienen.

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:09

Ik ben wel benieuwd wil dit jaar beginnen met de hoefspray. Iemand tips wanneer ik daar het beste mee kan beginnen?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:35

Hoefspray gebruik je in acute gevallen of preventief in de gevoelige periode....ook wanneer je bij het krabben wat zachte plekken tegen komt kun je hem gebruiken

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:06

Hoe kan ik een (waarschijnlijk) zomereczemer hier het beste mee behandelen? Ben van plan de lotion en de zalf aan te schaffen. Pas mee beginnen wanneer ze al jeuken, of op voorhand al? Zalf alleen bij wondjes gebruiken of ook standaard op de jeukende plekken aanbrengen?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:23

Met de lotion begin je zodra de eerste knutjes komen..de zalf gebruik je alleen bij open wondjes....gevoeligheid voor suikers kun je verminderen door AlgaeVitalis bij te voeren van af begin maart

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 14:43

Klopt het dat de algaevitalis niet op de site staat pg?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:01

Ja klopt....is nieuw...maar wordt heel goed ontvangen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 15:08

Waar kan ik daar meer van lezen?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:11

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:48

Vandaag de lotion en de zalf samen met een vriendin gehaald, wij gaan binnenkort dus ook uittesten! Mijn pony heeft nu al jeuk (waarschijnlijk niet van knutten), dus ga niet te lang wachten met sprayen. Ben zeer benieuwd! Het zou een uitkomst zijn, omdat ik lastig een eczeemdeken kan vinden voor mijn mini.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:51

Iemand ervaring met de hoefspray bij brokkelhoeven ? En wat is het verschil tussen de olie en de spray ?