Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marietje1000

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:38

Zo heet dat nu eenmaal, heb ik niet verzonnen. Medicijnen heten geneesmiddelen, terwijl ze alleen symptomen wegdrukken. Tja...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:39

marietje1000 schreef:
Zo heet dat nu eenmaal, heb ik niet verzonnen. Medicijnen heten geneesmiddelen, terwijl ze alleen symptomen wegdrukken. Tja...

Je gaat niet in op de rest van mijn post. Je suggereert in dit topic dat dit paard dankzij bioresonantie aan het genezen is van dampigheid. Pas na andere posts, ga je dit nuanceren en zeg je de nog goede longblaasjes te ondersteunen met bioresonantie. Dat is toch een heel ander verhaal? Waarom heb je dat niet vanaf het begin gepost?

Edit: eea. denk ik nav. de volgende quote:
marietje1000 schreef:
Aangezien ik vandaag door de mods op de vingers ben getikt dat het mensen alert maken op bioresonantie volgens hun onder spam valt, terwijl wormenkuren en andere chemische stoffen bij naam en toenaam genoemd mogen worden, ga ik dus nu niet heel hard hahahahahahahahaha roepen. Maar in gedachten doe ik dat dus wel. Lang leve de bioresonantie. Tem me maar als dit de sceptici niet aanstaat.
En Wilma, top *\%/* . Ga zo door.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:49

Genezing zit hem niet in de hoeveelheid longblaasjes, maar in de kwaliteit van die longblaasjes. En wat is genezing? Dat alle aanwezige longblaasjes voor 100% functioneren? Of dat het paard met de wel functionerende longblaasjes kan doen waar hij voor bedoeld is?
Ik zeg dat het paard aan het genezen=herstellen=verbeteren is. En dat is ook zo. Ik zeg niet dat hij genezen is. Groot verschil.
Waarom haal je eigenlijk die quote aan? Ik zie het verband niet. Het hele woord genezen komt er niet in voor.
Laatst bijgewerkt door marietje1000 op 15-08-13 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:54

Misschien haal ik die quote aan in combinatie met je onderschrift..? En omdat ik dus de term genezen niet helemaal gepast vind? Kun jij er later een draai aan geven, een iets minder medisch onderlegde wanhopige paardenbaas, gelooft misschien wel in het echte genezen. ;) Daar mag je in mijn beleving best iets voorzichtiger mee zijn.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:04

Zolang reguliere medicijnen hetzelfde beweren en dat algemeen geaccepteerd is zie ik geen reden mijn onderschrift te wijzigen.
Kunnen we dan nu weer bij het topic blijven? Of heb je nog meer vragen/opmerkingen? Dan graag via pb.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:09

De nuance tussen genezen en ondersteunen, lijkt me voor de TS van dit topic ook best handig, daarom meldde ik het niet per pb. ;)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:12

Ik voel een slotje aankomen... wordt dit weer een topic dat volgeklad wordt met voors en tegens? Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit niet gebeurd! Het zou zonde zijn als op deze manier wederom niet meer via een topic te lezen valt hoe het gaat...

Ik ben benieuwd naar hoe je paardje verder zal reageren op de behandeling :) het is in ieder geval al super dat ts deze keuze kan maken en het paardje een kans krijgt :)

Ik duim voor je dat je paardje hier doorheen komt :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:18

marietje1000 schreef:
Jannepauli schreef:
Grappig hoeveel misverstanden er zijn over prednison. Het hele immuunsysteem plat.. geloof je dat nu echt? Het kan het immuunsysteem in bepaalde mate tijdelijk wat onderdrukken.

Het staat zelfs op Wikipedia. "Prednison is vooral effectief bij het onderdrukken van het immuunsysteem"
Lijkt me duidelijk toch?

Onderdrukken ( tijdelijk wat minder laten functioneren) is heel wat anders dan platleggen(geheel uitschakelen). Zo ook het 'gifverhaal' dat zo gaarne verspreid wordt en wat bij leken altijd in goede aarde valt. Mijn hemel, moet je nu zelfs je argumenten van Wikipedia afhalen?
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 15-08-13 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:21

Het nadeel is dat wanneer longblaasjes stuk zijn, je longcapaciteit afneemt, dat valt niet te herstellen. De rest van de longblaasjes werkt al harder, die nog verder optimaliseren is heel lastig. Misschien eens bioresonantie proberen bij mensen met longenfyseem :)*

Nee serieus, in mijn familie hebben allemaal een longaandoening en zijn soms enorm geholpen met een stootkuur prednisolon. Als je niet meer van je stoel kan, omdat dat teveel moeite kost en dat middeltje heel wat verlichting brengt.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:23

heb met belangstelling je verhaal gelezen, hoe gaat het nu met haar?

voor de voors en tegens, lijkt mij duidelijk dat ze via de reguliere weg genoeg gedaan had wat NIET hielp, en ze is verder gegaan met wat al eeuwen helpt, homeopatie!!
want laten we wel wezen, wat was er eerder, kruiden of de reguliere(chemische) geneeswijze.

Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn, gaat erom helpt het dit paardje, JA DUS!

gr
an

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:27

marietje1000 schreef:
Zolang reguliere medicijnen hetzelfde beweren en dat algemeen geaccepteerd is zie ik geen reden mijn onderschrift te wijzigen.
Kunnen we dan nu weer bij het topic blijven? Of heb je nog meer vragen/opmerkingen? Dan graag via pb.

Zie jouw onderschrift: "Paarden genezen met bioresonantie: mijn lust en mijn leven. "

Tip: genezen vervangen door 'ondersteunen' ..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:28

anhighwood schreef:

voor de voors en tegens, lijkt mij duidelijk dat ze via de reguliere weg genoeg gedaan had wat NIET hielp, en ze is verder gegaan met wat al eeuwen helpt, homeopatie!!
want laten we wel wezen, wat was er eerder, kruiden of de reguliere(chemische) geneeswijze.

Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn, gaat erom helpt het dit paardje, JA DUS!

gr
an

Daarom gingen vroeger ook veel meer mensen dood aan een simpele ontsteking, aan kanker en aan andere ziekten. Tegenwoordig zijn we als wereld overbevolkt, we worden allemaal ouder door betere hygiene en jawel, betere zorg!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:52

anhighwood schreef:

gr
an

Mensen werden vroeger sls ze geluk hadden 35, nu ligt de gemiddelde leeftijd ergens rond de 78. I rest my case

@ Msrietje: homeopathische middelen staan niet geregistreerd als geneesmiddel volgens mij hoor.
Ik vind dat jij hele gewaagde uitspraken doet. Daar voel ik me niet prettig bij. De manier waarop je dingen verkondigd.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:00

marietje1000 schreef:

Producenten van reguliere medicatie mogen alleen claimen wat ze met wetenschappelijk onderzoek bewezen hebben. Voor dat een regulier middel op de markt komt is daar 10 jaar aan onderzoek aan voorafgegaan. De resultaten van dat onderzoek worden door de autoriteiten en onafhankelijke wetenschappers gecontroleerd. En de onderzoeken worden door buitenstaanders herhaald, om te bevestigen dat de uitkomsten kloppen en geen toeval zijn.
Sinds dat de producenten van homeopathische middelen ook hun claims moeten onderbouwen, is nog geen enkele daar in geslaagd. Het lukt ze dus niet om met bewijzen te komen dat het echt werkt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:23

Citaat:
Zover ik weet is prednison synthetisch bijnierschors hormoon en de bijnieren maken cortisol aan om de zooi aan te vechten.
Dus dat helpt dan wel??

Citaat:
Grappig hoeveel misverstanden er zijn over prednison. Het hele immuunsysteem plat.. geloof je dat nu echt? Het kan het immuunsysteem in bepaalde mate tijdelijk wat onderdrukken. Prednison kan zeker bijwerkingen hebben, maar dan spreken we toch meestal over langdurig en hooggedoseerd gebruik. Prednison is te vergelijken met de stof die door het lichaam zelf ( bijnierschors) wordt afgegeven

Bijnieren zijn heel grof gezegd de "ik moet overleven" organen.
Ze onderdrukken ontstekingsreacties (en dat kan beslit nuttig zijn!).

Maar bedenk: een ontsteking is in feite de reactie van het lichaam (...het immuunsysteem...) op een beschadiging of infectie.
Een ontsteking is een (poging tot) herstel.
Als de poging tot herstel contra productief wordt, kan 'even dimmen' zin hebben. "Moeder natuur" heeft niet voor niets stofjes ontwikkeld, die allerlei processen "aan" dan wel "uit" kunnen zetten.

Maar een ontsteking "behandelen"/ ondersteuning aan de zieke geven met prednison - het is en bljft symptoombestrijding. (Daar ben ik niet op tegen, maar late we het beestje wel bij de naam noemen.)

En mbt. homeopathie: bedenk, dat het "een prikkeltherapie" is.
Schoolvoorbeeld: een mens met slapeloosheidsklachten kan... koffie krijgen! (Zodat je dus idd prompt drie nachten helemaal niet meer slaapt, maar dat je lichaam (of je geest, wie zal het zeggen) "iets aan het uitboksen is" - en daarna slaapt iemand als alles goed is als een roos.)
Maar dat maakt dus, dat bij zo ongeveer uitgeputte mensen, paarden, etc. homeopathie een hachelijke aangelegenheid is: de beroemde (soms: beruchte) homeopatische beginverergering is voor een therapeut moeilijk te doseren en kan voor de patient loei- en loeizwaar zijn.

Wilma, ik hoop, dat de diagnose "eerst was er iets, dat de lever enorm belastte, daardoor kreeg ze eerst jeuk en toen waren de longen aan de beurt" klopt als een bus.
(Een diagnose is voor mij een verhaal met kop en staart, niet een constatering zoals "het slijmvlies van de ademhalingswegen is overgevoelig" - dat wist je zelf ook al...)
Als dit klopt, kan er qua reiniging heel erg veel - en Shirley knapt nu al op!
(En de geode, oude, duitse natuurgeneeskundigen stellen dat reinigen zo ongeveer gelijk staat aan "helen".)

(En tja: ik ben erg voor wetenschappelijke toetsing, maar doorgaans gebeurt dat in grote groepen en waar vind je "eventjes" 100 andere NRPS.ers van rond de 20 met dezelfde diagnose...?
Wetenschappelijk onderzoek op 1 enkel stofje op 100 gezonde dieren is vele malen makkelijker, en zelfs dat is al schreuwend duur.)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:28

Het klopt dat nepbehandelingen vaak werken wanneer de behandelaar gelooft dat het werkt. Daarom vallen de methoden enkel door de mand bij dubbelblind tests. Laten we dus hopen dat de behandelaar en TS naar Shirley uitstralen dat het werkt, en dat ze dat oppikt :-).

Waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat we de voors en tegens nu wel gehad hebben. Open anders een nieuw topic voor deze discussie.

Ik hoop van harte dat Shir voldoende herstelt!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:58

Bo_Cassey schreef:
Het klopt dat nepbehandelingen vaak werken wanneer de behandelaar gelooft dat het werkt.
Mogen deze non opmerkinen elders...?
(Wetenschappelijk geldt, dat ook echte behandelingen beter aanslaan zo.)

Bo_Cassey schreef:
Ik hoop van harte dat Shir voldoende herstelt!

Ik ook, met deze gedegen aanpak heb ik er alle verttrouwen in!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 12:02

Ik heb niet veel van jullie gezeur gelezen maar hou het even vriendelijk tegen elkaar. Ik wilde alleen mijn ervaring met jullie delen. Of jullie er voor of tegen zijn maakt me dus niet zo veel uit.

Dankje :)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:18

Janneke2 schreef:
Bo_Cassey schreef:
Het klopt dat nepbehandelingen vaak werken wanneer de behandelaar gelooft dat het werkt.
Mogen deze non opmerkinen elders...?
(Wetenschappelijk geldt, dat ook echte behandelingen beter aanslaan zo.)

Geen non-opmerking. Met name het onderzoek bij astmapatiënten is wonderbaarlijk te noemen. Daarbij moesten de artsen een placebo toedienen en een medicijn, waarbij ze wisten welke nep was. Echter, dat wisten ze niet. Ze werden omgewisseld en de arts gaf dus het echte medicijn waarvan hij dacht dat het een placebo was. En andersom. Uiteindelijk werkte het placebo, waarvan de arts dus dacht dat het een echt medicijn was. Dus louter door het zelf te geloven straalde zijn lichaamstaal dit dermate sterk uit dat een vrouw met zeer zware astma ontzettend verbeterde.
Het medicijn (waarvan de arts dus dacht dat het een placebo was) sloeg vrijwel niet aan, enkel en alleen door de geestelijke omstandigheden (aangezien al bewezen was dat de lichamelijke werking aanwezig was, het was een regulier medicijn).

Verder maakt het niet uit of echte medicijnen beter werken als de behandelaar erin gelooft. Dat is de discussie niet. De discussie ging - op zeer onaardige wijze - over het al dan niet werkzaam zijn van de bioresonantie. Mijn punt was dus dat dat niet uitmaakt hier, dat het enige dat telt is dat het voor Shirley uitmaakt. Oók als de behandeling geen wetenschappelijke grond heeft.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:50

Hoi Wilma,
ik vind het fijn, dat je dit topic bent gestart en ik hoop, dat je paard steeds verder opknapt!

@Bo_Cassey: you've got mail.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:46

Bo_Cassey schreef:

Nou wat heeft mijn paard dan een ongelooflijk geluk dat hij tóch opknapt zeg. Aangezien zijn eigenaar de behandeling in ging met de houding: "we zien wel of het wat doet".

:Y)

In elk geval, wat je standpunt ook is, lijkt het paard van TS op te knappen. Is dat niet waar het nou uiteindelijk om gaat?

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:49

Ik hoor via pb dat de TS nu boos op mij is? Bij deze maak ik dus nog maar even duidelijk dat mijn post van vandaag 9.28 uur niet tegen TS of bior. gericht was, maar meer dat het mij niet uitmaakt hoe de wetenschappelijke grond ligt voor de methode.
Als Shir maar beter wordt.

Deze topknol verdient een waardige oude dag!

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:49

Een paard heeft gelukkig geen last van het placebo-effect. Dus als een paard opknapt werkt het. Simpel.

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:37

erg interessant topic.

ik ga volgen!

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:45

marietje1000 schreef:
Een paard heeft gelukkig geen last van het placebo-effect. Dus als een paard opknapt werkt het. Simpel.

Ik was niet van plan hierop door te gaan, maar het ligt er wel aan of degene die observeert subjectief of objectief is.
Edit: tenzij je echt duidelijke waarneembare/meetbare verschillen opmerkt.