Verwaarloosd paard en diagnose DA...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: Verwaarloosd paard en diagnose DA...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:26

Je zou even kunnen kijken naar homeopathische middelen, heeft bij mijn ruintje met levercirrose erg goed geholpen.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:34

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:43

Succes TS, vindt het erg goed dat je dit paard een kans geeft!

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:58

Hallo TS

topic grotendeels gelezen en goed geschrokken van de foto's paard was bezig dood te gaan.
Super dat jullie de moeite hebben genomen haar op te vangen en er alles aan doen om haar nog een fijn leven te geven.
De rug zal een gevolg zijn van het totaal missen van de bespiering en kan met de juiste training best een eind opknappen.
helaas heb ik geen ervaring met leverziekten maar ik ben er zeker van dat jullie met gezond verstand er helemaal voor gaan om haar te genezen.
heel veel geluk met deze leuke merrie ik hoop echt dat het goed gaat komen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:18

Geen ervaring met leverziekten bij paarden, maar wij hebben wel een kat met een leverontsteking. De ontsteking is nu al een tijd weg, maar mager blijft hij. De DA zei dat door een leverontsteking de smaak verandert; onze kat eet dus ook heel slecht, alleen sterksmakende dingen wil hij soms. Verder is hij weinig actief, en blijft mager; ook al doordat hij door zijn slechte lever veel niet kan opnemen.

Linda_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:03

Jolindaa schreef:
Het is erg vervelend dat dit topic zo'n wending neemt. Wij hebben foto's van 2 jaar terug, VOORDAT zij terecht kwam op de betreffende zorgboerderij en daarop had zij een RECHTE rug, niets ingezakt, nada. Maargoed, alsnog is dit wél offtopic. Er staat nergens: "is het slecht dat wij haar hebben laten dekken", er staat nergens :"moeten wij de dracht laten afbreken"... Intussen gaat hier niets meer over de medicatie met betrekking tot drachtige dieren.. Deze informatie hebben wij al ingewonnen en willen de mensen hartelijk bedanken die goed advies hebben gegeven. We gaan er zeker wat mee doen!

Wat mij betreft kan hier een slotje op :) de vragen welke gesteld zijn, zijn beantwoord. Bedankt.

Je hebt pb hierover

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:08

hier heeft mijn paard met leverproblemen 4 dagen infuus gekregen en daarna nog 3 weken 3x per dag supplement voor de lever

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:27

Lisette1990 schreef:
Succes TS, vindt het erg goed dat je dit paard een kans geeft!

Helemaal mee eens. Jullie maken de indruk alles met de beste bedoelingen te doen.
Het zal een hoop tijd en geld kosten en ik waardeer dat jullie dit voor deze verwaarloosde dame over hebben. Super!
Ik hoop dat alles goed komt voor moeder en kind! Sterkte!