paard wordt volledig kaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daniquend

Re: paard wordt volledig kaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:27

Dit is gewoon moeite met verharen vanwege mindere weerstand mijn paard heeft het elk jaar rond deze tijd, de dierenartsen wisten ook niet wat het was en toen heb ik de homeopaat laten komen en heb een uitgebreid onderzoek gehad met druppels, die druppels geef ik 1 a 3 keer in het jaar drie dagen lang. Ook geef ik Lijnzaadolie op advies van de homeopaat daar zit veel omega 3 in en helpt met verharen, dit werkt voor mij super. Dus mijn advies een homeopaat laten komen en Lijnzaadolie aanschaffen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:06

Hmm, ik zit ook met een kaal paard. Het heeft in februari de hele wintervacht eraf gegooid en er zit nog geen zomervacht. Alleen bij deze is het dan de volledige schouder en rug en geen losliggende plekken.
Door haar appaloosa pigment valt het niet echt op, maar je kijkt zo op de huid. Ze is afgelooen week al twee keer verbrand op de rug door de zon, ik had daar net even te laat aan gedacht -O-
Volgens de DA valt er niet veel aan te doen behalve wachten tot het gaat groeien en een deken omgooien.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:50

Bij m'n vp, bleek dat het schimmel was...

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:57

Bij mijn merrie was het toch luis. Ze zijn voor het zekerste allemaal behandeld en bij de merrie zijn er nog enkele kleine plekjes te zien met neten

Kyana18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:16

doet mij denken aan de ziekte van cushing

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:51

ik heb het wel vaker gezien en dan kwam het door hormonale schommelingen
daardoor gaat het verharen niet zoals het moet en vallen er van die kale plekken.
zorg dat je alle vitamines en mineralen in je voeding op elkaar af stemt.
liever 1 product halen wat compleet is in vitamines dan meerdere soorten gaan geven waardoor je de kans hebt dat er een disbalans komt en de paarden daar dus zo raar van gaan verharen.
je ziet het het meest bij dieren die toch een ziekte hebben gehad, verminderde weerstand of voedingstekort.
trekt wel weer bij, maar een veearts laten kijken is wel zo verstandig

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 06:09

Mijn paard heeft ool haaruitval. Alleen dan voornamelijk de manen en vooral de staart is de laatste week heel erg. je trekt de haren er gewoon met haarzakje en al uit. de dierenarts heeft ook geen idee wat het is. ik vind het doodzonde, paard houdt geen staart meer over..

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 18:26

Inmiddels is het bij mijn paard volledig weg. Nog enkele kale plekken over, maar verder niets meer. Het zal dus geen luis, schimmel,... wat dan ook geweest zijn, want daar is niet voor behandeld. Vermoedelijk moet ik me volgens jaar dus aan eenzelfde scenario verwachten, mogelijk komt dit terug.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:29

Bij mijn geit precies hetzelfde, die heeft ook weer een heel mooi vachtje na vorige maand te zijn ontploft.
Als je nu volgende x eens lijnzaad geeft voor de verharing kun je wel verbetering verwachten. :j

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:36

Xiu schreef:
Inmiddels is het bij mijn paard volledig weg. Nog enkele kale plekken over, maar verder niets meer. Het zal dus geen luis, schimmel,... wat dan ook geweest zijn, want daar is niet voor behandeld. Vermoedelijk moet ik me volgens jaar dus aan eenzelfde scenario verwachten, mogelijk komt dit terug.

Bij mijn merrie is het bij een keer gebleven, maar mijn dierenarts zei inderdaad dat het ook terug kan komen. Ik ben blij dat het weer goed gaat met je merrie :)

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:50

was bij mijn 20 jarige ook wat ik al zei. Het is bij haar na enkele weken helemaal bijgetrokken.
Twee dierenartsen zeiden dat het te maken had met de verharing. Ze glimt nu als een spiegel
en heb haar toch echt niets anders te eten gegeven.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:09

Weet iemand toevallig de mogelijke oorzaak hiervan ?
ik begreep uit het topic : luizen, weerstand, vit en min tekort, spijsverteringsklachten, verstikking van de vacht/huid of hormonaal.

maar zijn er ook dierenartsen die de oorzaak wisten ? Of weet iemand of idd extra vit en min voeren de oplossing is ? Of een andere oplossing ?
Laatst bijgewerkt door Maris op 03-04-15 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

dandy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:18

Mijn fries kreeg vorig jaar na de winter ook steeds meer kale plekken ,ze had een verminderde weerstand .ze was ook al 28 ,toen het beter weer werd groeide het vanzelf weer aan en kreeg ze haar gewone glanzende vacht terug.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:27

Dit topic is ondertussen 2 jaar oud. ben wel benieuwd hoe dit afgelopen is

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:35

Die van mij is alleen maar kaler geworden, genetisch foutje.
Die is nu standaard vanaf het verliezen van de wintervacht ieder jaar kaal op de hals, schouder en rug.
Ik doe een vliegendeken op tegen het verbranden.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:45

Het valt me op dat ze wat aan de dunne kant is.
Hoe is ze in gedrag?? Is ze wat druk?? Of juist wat traag in reactie.
Heb je haar ook laten testen op autoimuum reacties daar kan de oorzaak ook liggen waar ze kaal van word

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:48

Ik ben overigens niet TS, maar had dit probleem dus ook al twee jaar geleden toen het topic nog nieuw was.