help ! mijn paard heeft zoveel jeuk !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:52

TS weten je ouders ook dat als je een pony medische verzorging onhoud,dit dieren mishandeling is?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:51

Dit topic heb ik zojuist verplaatst van WWW naar MD.

Moderatoropmerking:
Mag ik iedereen vragen rekening te houden met de leeftijd van TS? Ze is 11 jaar jong.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:13

Dus als je 11 jaar bent mag je niet worden aangesproken op je verantwoordelijkheid???

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:21

Nee, dat hoor je mij niet zeggen. Een 11-jarige is nog erg afhankelijk van zijn/haar ouders, daar kan je niet de volledige verantwoordelijkheid bij neerleggen en van verwachten.
Daarbij zou ik er in mijn woordkeuze wel rekening mee houden of je iets tegen een volwassen persoon zegt of tegen een 11-jarige. Er zijn meerdere manieren om een boodschap duidelijk te maken.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:30

Er word misschien ook wel naar bepaald taalgebruik verwezen IZEP.
Ik herken het probleem met de ouders overigens wel. Mijn ouders kunnen ook heel goed zijn in het we kijken het nog even aan, als het volgende week nog niet over is kijken we dan wel even weer, ach gaat vanzelf wel weer over.
Dit is meteen dat ik niet eerder aan een paard ben begonnen dan dat ik hier echt zelf voor kon betalen. Om dit soort problemen te voorkomen.

Wat het probleem van geld betalen voor advies via telefoon gesprek betreft... wel eens aan gedacht dan gewoon een andere paardendokter te bellen? Er zijn er in dit land genoeg. Toch blijft het lastig beoordelen zonder beeld. Er zijn in ieder geval heel veel die geen geld vragen. Ik heb wel eens advies gevraagd voor een oppashond, verteld wat ik precies zag, hoe de hond erop reageerde en een duidelijke foto toegevoegd aan een mail. Ik heb duidelijk antwoord terug gekregen toen wat terecht kwam op het masseren van het probleem en het was binnen korte tijd opgelost. Ook kreeg ik erbij te horen wanneer ik wel naar de dierenarts zou moeten komen. Ik stond namelijk ook niet graag met een dier van een ander bij de dierenarts maar was op dat moment wel verantwoordelijk voor de gezondheid van dat dier. Heeft me helemaal niets gekost.

De mensen die hier over schimmel beginnen, vaak hebben dieren geen jeuk bij een schimmelinfectie.
Ben het er wel mee eens dat de pony best iets kan hebben wat besmettelijk kan zijn, dan bedoel ik niet alleen voor andere pony's maar ook voor jullie zelf. Maak dat alsjeblieft ook duidelijk aan je ouders.
Wat ik wel belangrijk vind om goed te begrijpen voor jullie zelf, maar ook voor je ouders, is dat een behandeling juist wel eens veel duurder kan worden als je langer wacht met de behandeling. Dit kan ook een goed iets zijn om tegen je ouders te zeggen om ervoor te zorgen dat ze de dierenarts gaan bellen.

Daarnaast zijn hier heel veel bokkers overtuigd van het punt dat dit niet uit zichzelf over zal gaan.
Zeg eventueel maar gewoon dat die 18 euro die je hebt, dat je die mee betaald.
Succes :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:32

Gooya schreef:
Nee, dat hoor je mij niet zeggen. Een 11-jarige is nog erg afhankelijk van zijn/haar ouders, daar kan je niet de volledige verantwoordelijkheid bij neerleggen en van verwachten.
Daarbij zou ik er in mijn woordkeuze wel rekening mee houden of je iets tegen een volwassen persoon zegt of tegen een 11-jarige. Er zijn meerdere manieren om een boodschap duidelijk te maken.

Dan wordt t hoog tijd dat de ouders dit topic lezen en hun verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van deze pony.. Echt hè..

StalNollie

Re: help ! mijn paard heeft zoveel jeuk !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:58

schimmel veroorzaakt zeker wel jeuk. hier zelf ervaring in gehad bij me pony

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:26

StalNollie schreef:
schimmel veroorzaakt zeker wel jeuk. hier zelf ervaring in gehad bij me pony

Daarom mijn keuze voor het woord vaak, want het kan wel ja

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:04

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 01:13

TS. hebben jou ouders geen/weinig ervaring met paarden?
Kun je een andere volwassene, die wel kennis van zaken heeft, in je omgeving om raad kunt vragen?
Misschien kan hij/zij ook met je ouders praten.
Zo te horen doe je echt je best, maar bij de verantwoordelijkheid voor een pony komt heel wat kijken.
Een dierenarts bellen voor advies (tijdens spreekuren) kost meestal geen geld.
Succes.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:03

Mijn mini had dit ook toen hij nog veulenvacht had. De vacht werkte verstikkend omdat deze zo vol was en er dus niet genoeg zuurstof bij de huid kwam. In het voorjaar heb ik hem geschoren en toen waren de "problemen" weg.

theo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:01

Het kan ook een inwendig probleem zijn, bijvoorbeeld slecht werkende nieren of lever. Dan ben je echt niet met een paar tientjes klaar. Hou daar ook rekening mee.
Ik ga je niet aanspreken op je verantwoordelijkheid, dat hebben anderen al gedaan. Maar genezing gaat je geld kosten, of je het wilt of niet.

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 13:57

Heee, de da is erbij geweest! En we hebben ontdekt dat ie luizen had!
Hij heeft prikken ervoor gehad en ze haar begint weer te groeien!
Hij heeft geen jeuk meer!
Dus... We zorgen wel goed voor ons shettie!
Uiteindelijk.. Heeft het wel behoorlijk wat geld gekost, maar ach het is over !
Doeii

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:47

Kimmloveit schreef:
Heee, de da is erbij geweest! En we hebben ontdekt dat ie luizen had!
Hij heeft prikken ervoor gehad en ze haar begint weer te groeien!
Hij heeft geen jeuk meer!
Dus... We zorgen wel goed voor ons shettie!
Uiteindelijk.. Heeft het wel behoorlijk wat geld gekost, maar ach het is over !
Doeii

mooizo, ik geloof zekers dat julie goed voor je shettie zorgen hoor :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:32

Vanaf februari..en nu pas da erbij... En dat noem je goed zorgen voor je paard? Juistum..

Edit: typo

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:57

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 20:38

nine1987 schreef:
Vanaf februari..en nu pas da erbij... En dat noem je goed zorgen voor je paard? Juistum..

Edit: typo

Ga lekker iemand anders af bekken, we doen alles voor hem en het kan me niets schelen wat jullie zeggen!
en als je toch je zin wil hebben, hij staat al te koop :'( !! nu je zin ?!!

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 20:40

IZEP schreef:
Nou idd Nine... al verwondert dit me niet.

Dit topic/bericht al gezien van TS? %)

Citaat:
Hallo,

Mijn hengstje ( shettie ) is erg vervelend aan het worden en staat bij merrie, dus we
Willen hem castreren, hoe duur is dat ?
Hij wordt in mei 1 jaar! Weet iemand het? Graag niet te duur!
Xx

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=75&t=1701213&sid=ba467b14fadb2a19088c98315cee13e8

HOU OP! hij staat al te koop! nou, heb je nou lkkr je zin ?... ik geef echt om hem..... :'(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:45

Kimmloveit schreef:
dankjewel dat jullie zo snel konden reageren, maar ik wil liever niet de DA erbij laten komen.
dat kost ook weer geld, en de pony is van mij en mijn vriendinnetje, en we moeten het zelf betalen allemaal.
mijn andere pony ( e pony) heeft ook al genoeg geld gekost ivm gevoelig heid voor koliek.
me ouders vinden het verder geen probleem maar op dit moment hebben we maar 18 euro...
hij krijgt trouwens, muesli en kuil en hooi,. ( soms biks) is dit misschien verkeerd ?

wat jij moet doen is je pony de deur uit...hoe kun je dit zeggen!

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 21:17

Woogy schreef:
Kimmloveit schreef:
dankjewel dat jullie zo snel konden reageren, maar ik wil liever niet de DA erbij laten komen.
dat kost ook weer geld, en de pony is van mij en mijn vriendinnetje, en we moeten het zelf betalen allemaal.
mijn andere pony ( e pony) heeft ook al genoeg geld gekost ivm gevoelig heid voor koliek.
me ouders vinden het verder geen probleem maar op dit moment hebben we maar 18 euro...
hij krijgt trouwens, muesli en kuil en hooi,. ( soms biks) is dit misschien verkeerd ?

wat jij moet doen is je pony de deur uit...hoe kun je dit zeggen!

ZODEMIETEROP! hij gaat toch weg ! denk ook eens aan iemands gevoelens, die gene raakt nu een pony kwijt waar die zielsveel om gaf...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:28

.
Laatst bijgewerkt door shilady op 17-04-13 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:37

Jeetje zeg wat verlagen jullie je...
Dat kind is ELF... Afhankelijk van de ouders. Doe eens normaal zeg, zijn jullie nou volwassen??

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:47

gaf je werkelijk zielsveel om je pony? je kan het geen medische zorg bieden. het diertje verrekt van de jeuk en je wil en kan er geen veearts bij halen...

Dat je elf bent en afhankelijk van ouders die geen geld willen uitgeven aan een DA maakt het eigenlijk nog erger gezien er dus wel volwassenen achter zitten die geen verantwoordelijkheid tonen...

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:02

Ik heb getemt. Dierenarts is bij beestje geweest, beestje is behandeld dus topic onderwerp is afgesloten en nu wordt er eigenlijk alleen nog afgebekt op TS.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:10

Je hebt een pb ik heb het zelfde meegemaakt met mijn shet jaarling.