Door de bomen het bos niet meer zien, paardenverzekering.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ControlFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:39

Mijn paard heb ik verzekerd bij Equine Risk, tot nu toe ben ik zeer tevreden. Zonder enige problemen heb ik keurig al mijn dierenartsrekeningen vergoed gekregen.

Tancreda4

Re: Door de bomen het bos niet meer zien, paardenverzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:36

Ik heb mijn paard niet verzekerd, maar soms twijfel ik nog wel een beetje, want ALs er wat groots gebeurd, moet ik krom liggen en maar hopen dat ik het kan betalen... Ik heb mijn paard echter al 6 jaar en daarin is best een boel gebeurd qua gezondheid. Ben een beetje bang dat ze dat allemaal gaan uitsluiten, of doen ze dat niet?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:36

Afhankelijk van het te verzekeren bedrag zal ze gekeurd moeten worden. Ik ga zou gewoon contact opnemen met de verzekering en vragen hoe en wat.

Zeg dat je werkeloos bent geworden en je wilt behoeden voor hogere kosten met je paard, klets er een eind aan. Volgens mij vragen ze niet eens naar hoelang jij je paard al hebt hoor. :D

En anders komt er wellicht een soort van keuring door de verzekering zelf als je geen recent rapport hebt.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:17

Mijn paard is verzekerd bij Hippozorg. Mijn vorige paard ook (heb daar veel ellende mee gehad). Heb toen uiteindelijk maar 1x € 220 (per half jaar) premie betaald en kreeg wel € 3000 (volledige verzekerde waarde) zonder problemen op mijn rekening gestort toen mijn vorige paard plotseling een dure operatie met complicaties had ondergaan. Ik ben tevreden met Hippozorg.

Mijn merrie staat nu voor €5500 in de verzekering en betaal (incl 21% assurantiebelasting) €430 per half jaar. Hierbij is uiteraard een uitgebreide ziektekosten bij inbegrepen.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:47

Ik heb mijn paard als 7 maanden oud veulen gekocht voor 500, hij is nu bijna 3. In overleg met de verzekering is de verzekerde waarde 1500. Voor mij erg gunstig aangezien ik zeker weet dat mocht er wat gebeuren, het voor een deel vergoed word. Ik ben niet zon beste spaarder maar spaar naast de verzekering standaard 100 euro, dit is ook voor mijn 2 honden. Ik ben verzekerd bij hippo. (ODA + Uitgebreid ziektekost.) Heb een papier loos paard wat ook nog eens een kruising is, dus niet bijzonder veel waard.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:03

ik heb mijn merrie altijd bij Equipe paardenverzekering verzekerd en nu heb ik die verkocht en nu ga ik denk ik mijn nieuwe ook maar gewoon weer verzekeren, ik vind het moeilijk wel of niet

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:11

Ik ben heel erg benieuwd naar de ervaringen met terug kopen, mocht het paard ongeschikt worden door een ongeval. Nemen ze hier reele bedragen voor?
Ook ben ik benieuwd welk bedrag er ingehouden wordt als je je paard laat inslapen ipv naar de slacht brengt. Er staat bij de verschillende verzekeraars dat dat bedrag gezien moet moet worden als compensatie voor de misgelopen inkomsten van slachten, maar rekenen ze dan ook echt de slachtwaarde?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:14

Dat is bij mij al te lang geleden dus niet echt recent.
Bij mij deden ze niet moeilijk. Voor 1000 gulden mocht ze alsnog bij mij blijven om nog even van haar oude dag te genieten. Heb haar toen zelf na een aantal maanden alsnog laten inslapen.

Denk dat het bedrag dat de verzekering inhoudt wanneer je hem in laat slapen niet super hoog zal zijn. Paardenvlees doet het gewoon niet heel erg goed in NL.
Anders even googlen?

Dulusian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:08

Zie dat er al een tijdje niet gereageerd is maar weet niet waar ik dit anders kan plaatsten?
Ik ben bezig met de aanschaf van een paard met een waarde van boven de 5000 euro dus moet rontgen gekeurd worden voor de verzekering.
Nu ben ik beetje aan het rondkijken en lijkt Hippo mij wel een fijne of Bierum maar kan niet uitrekenen op de site, ga ze zo even een mailtje sturen. Equipe vond ik erg prijzig.
Hebben jullie wel eens gehoord van Global Paardenverzekeringen?
http://www.globalpaardenverzekering.nl/ ... i?pageID=1

Kwam ik net tegen en de voorwaarden lijken wel goed maar ik kan er verder helemaal niks over vinden op het net.....
Misschien niet helemaal de juiste plek maar iemand een idee wat de kosten ongeveer zijn voor klinische en rontgenlogische keuring? Rond de 450 a 550 zit ik dan goed?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:25

Qua prijs voor keuring zit je daar wel aan ja. Wellicht een standaard prijs afspreken ook als er meerdere foto's gemaakt moeten worden.
Foto's van rug en hals zijn altijd weer meer kostbaar. Wat wil je er precies op hebben?

Verder geen ervaring met andere verzekeraars dan Equine Risk. Er is altijd wel wat te zaniken, maar verder betalen ze snel.

Dulusian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:42

Bedankt voor je reactie, wat ik er precies op wil hebben.... In ieder geval benen rondom en knieën. Rug en hals ja of het echt nodig is? Risico blijft er altijd en je kunt wel alles op de foto zetten maar dan nog weet je niet alles, voor de verzekering is dat ook niet nodig om rug en hals er op te laten zetten.

Equine risk is Hippo geloof ik he. Wat je zegt er is altijd wat te zaniken.
Vindt het wel lastig want welk pakket moet je nou kiezen, je hebt basis, dan nog extra zorgverzekering, diefstal, ongevallen..... Echt wat de titel van dit topic zegt hoor! Door de bomen het bos niet meer zien.

Niemand bekend met Global?