geerke schreef:heb je er een goede osteopaat bijgehad?
Ik zou hem nooit naar de opfok brengen,veel teveel risico.
Kan hij nu wel paarden zien?
Ja, hij staat dus samen met die schimmel van het filmpje. We hebben hekken ipv schrikdraad dus hij kan over het hek contact hebben met de buren, de ruinen (waar hij hopelijk binnenkort weer bij kan).
geerke schreef:heb je er een goede osteopaat bijgehad?
Ik zou hem nooit naar de opfok brengen,veel teveel risico.
Kan hij nu wel paarden zien?
Ik vind dr heel goed
Ze is tevens ook dierenarts en ik heb goede ervaringen met haar; ze heeft mn vorige paard ontzettend geholpen. Helaas ging die toen ze ein-de-lijk "goed" was dood aan naar binnen geslagen droes
En de opfok..ja daar zijn zoveel meningen over! Ik heb in elk geval een plekje voor hem gereserveerd in nigtevecht voor in mei.
horsiegek schreef:Goed dat je zo luisterd naar Muis!
Ik denk ook aan een probleem in het bekken of si gewricht, hij lijkt niet goed te kunnen kantelen waardoor hij zijn achterbenen omhoog hopt. Hij springt meer dan dat hij voorwaarts beweegt. Misschien dat je dat eens nader kunt laten onderzoeken of dat deel op de foto zetten.
Het is ook een springpaard
Ga ik doen! Ik wil het nu gewoon weten... Heb liever teveel onderzocht dan te weinig nu. Wil nu gewoon weten wat het is, hoor zoveel verschillende dingen hier...
mvermeulen1 schreef:het is voor een veulen erg belangrijk dat hij veel beweging krijgt en een sociaal leven..een goeie opfok i zegt een hoop over hoe het veulen zich later gaat ontwikkelen..zowel geestelijk als lichamelijk..
veulens die in de opfok hebben gestaan zijn groeien vaak op als sterke paarden..je heb hier in NL genoeg goeie opfokstallen waar ze in kleine groepjes terecht kunnen ook met een uitloopstal..
Ben ik met je eens maar als hij inderdaad iets mankeert heb ik hem liever niet in een groep hengsten... Maar dat is nu even zorg voor later. (weet jij een goede opfokstal waar ze in kleine groepjes staan?)
MarvanTom schreef:Ik zie alleen maar een veulen die een reus in de dop is.
Het zwalkt, gebruikt zijn achterhand minder dan de voorhand, is nu achter wat overbouwd, lange achterbenen, kortom het groeit!
Het lijkt mij dat jij wat onzeker bent door het hebben van een veulen, is wat onbekend gebied voor je plus het verlies van je vorige paard, zorgt ervoor dat je je al snel zorgen maakt om ipv plezier hebt van je veulen...
Ik kan me het beste vinden in irmaz's posts.
Als je echt gerust gesteld wilt worden kan je nogmaals een DA laten kijken, bloedonderzoek kan nooit kwaad.
Hou je bij hoeveel hij gegroeid is?
Ik maak me inderdaad grote zorgen..ik wil gewoon dat het goed met hem gaat. De reden dat ik niet meteen aan de bel trok was ook omdat ik dacht dat ik overal spoken zag na de ellende met mn vorige paard. Ik weet niet echt hoe is het om een paard te hebben zonder zorgen. Lijkt me best leuk
Toen ik hem kreeg was hij 1.36 en nu is hij 1.42 (misschien al iets groter). Ik kreeg hem 10 oktober, hij is van 1 mei. Hij was al afgespeend toen ik bij hem ging kijken, anders had hij van mij wat langer bij mama mogen blijven.