Veulentakel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Veulentakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:30

Heel veel succes en hopelijk heeft hij 'm niet lang nodig ;)

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:23

Weet je Shirley, volgens mij kunnen we hem ook gebruiken om Hero te trainen weer op te gaan staan. Misschien durft hij niet meer en met dit apparaat kunnen we daarmee gaan oefenen. Dus lijkt me sowieso handig, nu om hem op zijn benen te krijgen en hopelijk snel als ondersteuning.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:53

Het zal hem zeer zeker vertrouwen geven, wij hebben ook veel en lang baat gehad bij de onze ( amateuristisch , doch doeltreffend ) !

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:22

Is er nog nieuws?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:11

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Morgen komt dus de takel? En hoe ging het afgelopen dagen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 23:31

Sorry, alles loopt in het 100, leg het morgen wel uit. Pech komt nooit alleen. Veulen is onveranderd, als hij staat is hij wakker en attent.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:42

We horen het morgen wel dan :(:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:14

Klinkt rot, en jullie hebben al zo'n pech! sterkte met de situatie :(:)

Geodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:37

Ik lees dat jullie al een oplossing hebben gevonden, maar eventueel voor andere mensen die met een gelijkaardig probleem zitten:
In Gent/Merelbeke hebben ze een aantal jaar terug een (percheron??) veulen gehad die een operatie heeft gehad aan zijn heupjes als ik mij niet vergis. Hiervoor hebben ze toen op de kliniek zelf een rolstoeltje in elkaar geknutselt. Wellicht hebben zij dus ook wel tips of zelfs spullen te leen/huur voor invalide veulens :)

https://www.youtube.com/watch?v=aUAmPiw0nwE

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 06:33

Ik zal namens Benthe antwoord geven. Maandagavond werd onze hond ineens erg ziek en was binnen een uur dood. Dinsdagmorgen hond nummer 2. Dezelfde verschijnselen: vergiftiging bleek nu. Deze is nog voor zijn leven aan het vechten. Het is dus grote paniek, niet in het minst omdat je niet weet of er iemand rondloopt die niet alleen de honden wil vergiftigen maar ook de paarden. Vandaar haar opmerking dat alles in het 100 loopt. Veulentakel is geinstalleerd en we gaan ermee aan de slag. Bedankt voor jullie ideeen en interesse in het wel en wee van Hero.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 08:40

Pff wat erg zeg, hopen dat de hond genoeg kracht heeft om te vechten. Het zit je niet mee.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 08:43

-:(- -:(- -:(- Onvoorstelbaar!!!! Wat een IDIOTEN lopen er rond zeg!!! Ik hoop zo dat het ook met jullie hond goed gaat komen!!
Hebben jullie al wel een bloeduitslag/medicatie voor Hero??

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 08:50

Hallo Kentaro.
De laatste bloeduitslag is nog niet binnen. De eerste in Utrecht leverde niets op. De tweede -utigebreider- dus de darmbacterie en naar aanleiding daarvan is een derde uitgevoerd hoe de stand van zaken is. En daar heb ik nog niets van gehoord van Benthe. Maar ja, de toestand van nu zorgt er ook wel voor dat onze communicatie chaotisch is. Tintin (hond 2) is wel bij kennis, de epileptische aanvallen zijn weg maar hij kon gisteravond niet zitten en niet tegen geluid en licht. De dierenarts heeft hem op een donkere plek gelegd en was 'voorzichtig hoopvol'. Daarna niets meer gehoord (geen bericht is goed bericht had de dierenarts gezegd). Hij zal vanmorgen bellen. Tintin is pas anderhalf dus ik hoop dat de neurologische verschijnselen nog kunnen verdwijnen. We hebben nog 2 honden maar die vertonen tot nu toe geen verschijnselen, hoewel de onzekerheid blijft.

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 08:50

Medicatie wil de veearts pas geven als ze weet wat nodig is. Hij heeft wel een vitamineboost gekregen en Ascal en bloedverdunners.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 08:55

-O- het zit jullie ook niet mee zeg!!
Het word nu echt wel eens tijd dat het mee gaat zitten!! Wel balen dat er nog geen uitslag bekend is! Dan kunnen jullie tenminste starten met medicatie!
hebben jullie wel melding gemaakt bij de politie??
De duimen draaien heel hard dat jullie dit jaar GOED gaan afsluiten!!!

Afbeelding

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:04

Dan weet je nog niet wat er drie maanden geleden is gebeurd. Eerste pony van Benthe kreeg koliek (21 jaar). 's Nachts naar Utrecht (ik zat in Engeland dus kon alleen maar op afstand duimen) en toen de beslissing moeten nemen: is het nog waard op deze leeftijd om te opereren omdat ze maar 20% kans had. Toch besloten na al die jaren dat ze bij ons is geweest (18 jaar) haar de kans te geven. En wonderwel is de operatie goed gegaan. Dus Benthe en haar vriend opgelucht naar huis. Wordt er een uur later gebeld, heeft ze bij het ontwaken en opstaan haar been gebroken. Ze hebben haar direct in laten slapen zonder dat we afscheid hebben kunnen nemen. dat was ook zo bizar. (topic: dag lieve Irma, ik zal je missen) En nu dit weer. Zal blij zijn als dit jaar voorbij is. Voordeel: ik maak me niet meer druk om 21-12-12 -))

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:11

Weet niet wat ik moet zeggen...................
Wat fantastisch dat jullie nog de kracht kunnen vinden om er iedere keer weer vertrouwen in te hebben!!!
Ook vind ik het super dat jullie Irma ondanks haar leeftijd een kans hebben gegeven om er toch weer bovenop te komen! +:)+ Wat mega cru dat dat dan zo heeft moeten aflopen.... -O-
Nu MOET het geluk aan jullie kant zijn hoor!!!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:52

Hoeveel kan een mens hebben ?

Jeetje Mina ... ziek worden kunnen dieren altijd, dat weet je en dan kun je ook tot zekere hoogte accepteren dat er dingen ( hoe verschrikkelijk ook :( ) niet goed aflopen ... maar de angst dat mensen je dieren bewust iets aandoen ?
Kan me goed voorstellen dat Benthe er , mede door alle stress en vermoeidheid die bij alles komt kijken, er even helemaal doorheen zit.

Heel veel sterkte, gecondoleerd met het verlies van jullie hond en hopelijk redt Tintin het wel !

(En ondanks dat de bloeduitslagen van Hero nog niet veel duidelijkheid bieden, zou ik toch nog even aandringen op die anabolen ...)

Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:31

wauw wat een pechjaar, mag je wel zeggen...
Ik heb alles gevolgd van in het begin, herinner mij het topic van Irma ook...gelukkig hebben jullie veel steun aan elkaar!

Ik hoop dat alles goed komt met Tintin, zo erg allemaal...waarom doen mensen dit toch?

Veel sterkte ginder!!! :(:)

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:03

Update: Dierenarts belde vanmorgen dat Tintin de hele nacht insulten heeft gehad en dat hij het maar het beste vond om hem in te laten slapen (hoewel de dierenarts er niet bij is geweest vannacht). Ik heb Utrecht gebeld en Benthe en Michel zijn nu onderweg met hem. Ik heb net gebeld, hij is alert, wilde steeds naar de voorbank kruipen en ligt nu heel rustig tegen Michel aan. Hij trilt wel maar heeft op dit moment geen aanvallen. We willen hem alle kansen geven die er zijn dus duimen maar.

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:04

Is een goeie Shirley, zal het de veearts voorleggen. Hij gaat niet voor- en niet achteruit en dat kan net dat duwtje geven dat hij nodig heeft.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:09

sterkte met de hond in eerste instantie, en ook met het veulen! wat een pech.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:13

Ik heb er gewoon echt geen woorden voor. Arme Tin. Mn maag draait zich hier echt van om. Ik zou zo graag willen dat ik iets kon doen, voelt zo machteloos -O-

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:37

Ik ook, Jits. Heb zo'n medelijden met Benthe en Michel. Ik hoorde net dat hij in de armen van Michel achterin de auto ligt. Ze zijn zo gek met hem en Tin heeft zo'n slechte start gehad. Hij verdient het niet om nu al dood te moeten gaan.
Let jij alsjeblieft een beetje op veulen.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:39

Met Hiero komt het wel goed hoor. Die is in goede handen op stal :)