Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eiber schreef:@Fly away: we praten in geval van Pergolide niet over innovatie. Het middel is al jaren op de markt en wordt ook al jaren succesvol gebruikt in de strijd tegen de verschijnselen van de (overigens ongeneeslijke) ziekte van Cushing bij paarden. Het is geregistreerd, niet net uitgevonden. Dat is het wrange aan de zaak. Het gaat ook niet om de absolute bedrag, het gaat om de verhoging. Het is tot nu toe niet te verklaren waarom en hoe de prijsstelling van dit medicijn tot stand is gekomen.
FlyAway schreef:Kleine nuance; het mag dan al jaren op de markt zijn, dat is dan op de markt voor humaan gebruik. Dáár is onderzoek naar gedaan. Dat het middel zonder dat voldoende onderzoek gedaan is bij veterinaire toepassing gebruikt wordt bij paarden, betekend niet dat het ook geregistreerd is voor veterinair gebruik. Dat onderzoek is nu wel gedaan, anders kan er geen registratie afgegeven worden.
Martina67 schreef:Renee1990 schreef:Ik denk dat het best lastig wordt om ons gelijk te krijgen.
Bij mijn pony is een paar weken geleden ook de diagnose cushing gesteld.
Ik heb het geluk dat hij nu op 0,5 mg per dag staat.
Maar de prijsverhoging is absurd. Heb mijn DA al gevraagd naar andere mogelijkheden.
Maar hij kon alleen dit medicijn voorschrijven.
Poeh hé, ik zit in hetzelfde schuitje!
Maar kan en ga ook niet enorme bedragen van tegen de 2 euro betalen op termijn.
Wordt wel tijd dat de farmacie eens op de vingers getikt wordt.
Bericht inderdaad maar overal bekend maken desnoods naar Kassa e.d.
Zal er eens over nadenken!
FlyAway schreef:Ik reageerde op Russel (en vervolgens op Troi die een aanvulling op mijn verhaal gaf), die het over haar humane geneesmiddelen heeft.
Je zegt het overigens juist, het is tot nu toe niet te verklaren waarom en hoe de prijsstelling van dit medicijn tot stand is gekomen. Dat weerhoudt de bokkers hier (die getuige de reacties alhier en op de fb pagina van BI niet veel kennis hebben van de ontwikkeling en registratie van humane danwel veterinaire geneesmiddelen) er anders ook niet van om BI bij voorbaat al aan de schandpaal te nagelen. Innocent untill proven guilty?
cynthiar schreef:Dit is de reactie van BI op facebook
Boehringer Ingelheim Dear Anniek. We are reaching out to the respective department in the Netherlands with your post. Thanks for reaching out to us here in Facebook. Would you also be okay with sending us a direct message with a way to contact you - email and/or telephone. Thank you.
5 minuten geleden · Vind ik leuk
cynthiar schreef:Dit is de reactie van BI op facebook
Boehringer Ingelheim Dear Anniek. We are reaching out to the respective department in the Netherlands with your post. Thanks for reaching out to us here in Facebook. Would you also be okay with sending us a direct message with a way to contact you - email and/or telephone. Thank you.
5 minuten geleden · Vind ik leuk
Serendip90 schreef:Even een stom vraagje hoor, maar als het ook in "mensenmedicijnen" zit... Hoe moeilijk is het om daaraan te komen? (Weet er voor de rest niet veel vanaf hoor! dus sorry als het een domme vraag is?)