Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bertine37 schreef:Update,
Nou helaas wordt het van kwaad tot erger. Waar ik er dinsdag met veel appeltjes in ieder voetje snel wat zalf in kreeg, was het vandaag drama. Een stalgenoot wilde helpen, maar heeft een tik op haar been gehad. Anderen stelllen een praam voor.
Ik ben bezig geweest met voetjes geven. Hij geeft er uiteindelijk nu 3 , maar links voor wil hij niet geven. echt balen. hij klauwt met zijn been en dat red ik niet met mijn aandoening in mijn nek/ arm. Uiteindelijk heb ik een handoek om zijn voetje gewikkeld en daar sodawater in laten lopen, verder kwam ik echt niet. Hij wil simpelweg geen voetje meer geven.![]()
Dus kan ik er ook niks instoppen.
Iemand nog tips ?
HippoLogic schreef:Ik zou het paard trainen met clicker training. Dit is ook heel erg geschikt om vervelende (medische) behandelingen te accepteren. Je moet dan uiteraard een goede reinforcer gebruiken (Heel Lekker Voer). Kom je vraag eens stellen in het clicker topic [GVL] Nog meer mensen die werken met clickertraining?
bertine37 schreef:Vandaag is het met heel veel geduld en veel lekkers op de juiste tijd gelukt om de hoeven helemaal schoon te maken met sodawater.Uiteindelijk ook het moeilijke voetje. Niks in de stralen gedaan. Uitbundig beloond. Hij ging van veel stress naar een onstpannen toestand. Dus da's wel winst
geerke schreef:Maar helpt soda tegen rotstraal?Volgens mij moet je het juist droog houden?
bertine37 schreef:Vandaag is het met heel veel geduld en veel lekkers op de juiste tijd gelukt om de hoeven helemaal schoon te maken met sodawater.Uiteindelijk ook het moeilijke voetje. Niks in de stralen gedaan. Uitbundig beloond. Hij ging van veel stress naar een onstpannen toestand. Dus da's wel winst
Lovely schreef:Water maakt het hoorn wel weker waardoor de bacterie makkelijker zijn slag kan slaan. Maar dat is allemaal al achter de rug en nu is het belangrijk om de bacterie eronder te krijgen en soda helpt daar prima bij. Daarna is het wel weer heel belangrijk om de stralen droog en schoon te houden om te voorkomen dat het weer gebeurt.