Cimetidine mijn binkje's laaste redmiddel!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:04

fargo schreef:
Jientis, heel interessant, geef je een rauwe biet en maak je die dan schoon? Of hoe doe je dat?
Ik heb die OLEWO bieten site ook nog eens opgezocht, klinkt ook goed en gezond

Hey ik geef gewoon rauwe biet (meestal zijn die al redelijk schoon)? Hij vindt het heel lekker en krijgt er een mooi rood mondje van ;-)
Rode biet is gewoon iets heel gezond. Ik hoop dat zijn gezwellen er ook mee weggaan of stabiliseren maar zijn mok is 100 keer beter. En dan moet je denken dat ik al een jaar lang, een pot mokzalf van een kilo per maand op zijn zijn poot smeer aan 80 euro per pot. Dan is een rode biet per dag weg voordeliger :):):)

De groenteboer zei me wel dat het seizoen van rode bieten bijna voorbij is dus dan ga ik ook die olewo bieten geven denk ik.
Ik zie het in ieder geval niet zitten om ermee te stoppen :)

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:08

Ik geef ook verse rode bieten aan mijn paard voor zijn melanomen.
Verleden zomer had hij huidproblemen, dit jaar nergens last van gehad.

Hier hebben we de verse rode bieten het ganse jaar door....
Ik moet ze wel even bestellen maar iedere week staat er een kistje voor me klaar....

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:46

Habore schreef:
Ik geef ook verse rode bieten aan mijn paard voor zijn melanomen.
Verleden zomer had hij huidproblemen, dit jaar nergens last van gehad.

Hier hebben we de verse rode bieten het ganse jaar door....
Ik moet ze wel even bestellen maar iedere week staat er een kistje voor me klaar....

Mijn groenteboer wist het niet zeker en ging het navragen.
Zie jij verschil omtrent de melanomen?
Hoeveel geef jij er per dag? ik momenteel 1 omdat ik niet goed weet welke hoveelheid ik moet voeren.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:22

Tja, verschil is moeilijk te zeggen, hij heeft ze in zijn koker en ik mag daar niet in de buurt van komen.

Maar ik zie regelmatig zijn pielemans uithangen, ook let ik op zijn benen dat daar geen bloed ofzo opzit.

Ik denk dat ik ofwel twee dikke bieten, ofwel drie kleinere geef.
Ik doe ongeveer een kleine week met vijf kilo....

Vindt jouw paard het ook zo lekker....

Oregon kan er echt zo mee smekken en dan zien zijn lippen lekker rood....:-)

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:57

Habore schreef:
Tja, verschil is moeilijk te zeggen, hij heeft ze in zijn koker en ik mag daar niet in de buurt van komen.

Maar ik zie regelmatig zijn pielemans uithangen, ook let ik op zijn benen dat daar geen bloed ofzo opzit.

Ik denk dat ik ofwel twee dikke bieten, ofwel drie kleinere geef.
Ik doe ongeveer een kleine week met vijf kilo....

Vindt jouw paard het ook zo lekker....

Oregon kan er echt zo mee smekken en dan zien zijn lippen lekker rood....:-)

Ja, die van mij vindt ze ook heel lekker! Hij is keischattig als hij ze opeet, met zijn rode lipjes:-)
Ah, dan kan ik nog wel meer geven, ik geef nu 1 grote of 2 kleine:-)

Zinzi_jewel

Re: Cimetidine mijn binkje's laaste redmiddel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:39

Geven jullie dit uit voorzorg aan schimmels?
En helpt het nog tegen andere huid problemen?

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:02

Zinzi_jewel schreef:
Geven jullie dit uit voorzorg aan schimmels?
En helpt het nog tegen andere huid problemen?

Ik heb geen schimmel

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:16

Ik geef het niet uit voorzorg maar om de melanomen die mijn schimmelpaard in zijn koker heeft
te beperken.

Rode biet is zeker erg gezond.
Het zit boordevol anti oxidanten.

Rode biet is bij­zonder heilzaam bij kwaad­aardige gezwellen: het is bewezen dat ze de kankerontwik­keling remt en ze neutraliseert de ongunstige eigenschappen ervan. Rode biet helpt ook de schade veroorzaakt door röntgenbestraling te herstellen. Is opwekkend bij koorts­toestand, werkt prima bij een beginnende griep, desinfecteert en beschermt tegen ziek­te, heft inwendige krampen op en is aanbevolen voor verzwakten. Ze werkt gunstig op de vertering, prikkelt en sterkt de met de darm samenhangende klieren, vergemakkelijkt maag- en darmwerking, vermindert de koorts en verlicht zo de taak van de lever en andere organen. Ze zuivert het bloed door bezinksels in de weefsels te verwijderen (van­wege de calcium en kalium) en is dus een kostbaar middel bij hart- en circulatieaan­doeningen en bij reumatische en gewrichts­ziekten.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:12

Als ik het goed lees werkt het ook erg bloedzuiverend en helpt het bij gewrichtsklachten zoals Artrose?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:21

Ik heb zelf bieten in de groententuin en mijn hengst is er dol op ! Nu ik dit lees ben ik nog blijer dat hij ze zo lekker vind vooral omdat ze ook nog eens biologisch zijn. De andere paarden lusten ze niet....

TS wat ontzettend erg voor jou en je paard , ik hoop echt dat je er nog wat jaartjes bij mag krijgen met Zapata. Heel veel geluk en sterkte !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:27

Ik drink zelf al een dik jaar elke dag rode bietensap :9 Gewoon verslaafd eraan ondertussen...zoooo lekker ! En de eczeem op mijn handen is verdwenen !
Heeft iemand hier ervaring met die bietenschilfers te bestellen via het internet bij Olewo ? Want de rode bietjes puur natuur zijn hier in de wijde omtrek dus niet te vinden... :( en zou het wel willen voeren aan de ( witte ) pre en de cushing-merrie ...

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:42

Ik heb n.a.v. dit topic rode bieten vlokken besteld bij Olewo. Erg snel binnen met een paar proefmonsters voor de honden variant (zowel rode biet als wortel). Ik had 7.5 kg besteld en heb 3 zakken van 2.5 kg gekregen, volgens mij waren de grote zakken op. Paard moest er gister even aan wennen. Heb de eerste 2.5 kg gemengd met restje muesli wat ik nog had.

Na de eerste hap stak ze dr tong uit en ging ze schudden met t hoofd (baaaas, bleeehhh wat geef je me nou!), maar later ging ze het toch eten, alleen ze moest wel erg aan de smaak wennen. Vandaag weer gegeven en het was zo op! :9

Edit: mijn schimmel merrie heeft één grotere melanoom op haar staartwortel, lijkt niet enorm hard te groeien, maar ben benieuwd of dit wat doet!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:25

Oke, thanks Phillipa ! Ga het ook eens proberen om een bestelling te doen bij Olewo dan !

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:48

Toch gek hoe dat per paard zo kan verschillen. Die van mij was er van dag één zot van.
Mijn ander paard moet er gewoon niet van weten....

Hoeveel geven jullie van de vlokjes? Gewoon mengen onder het eten dan?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:02

Hmm, ja zit een beetje in dubio. Wilde het gewoon 'puur' voeren, maar misschien dat ik het wel blijf mixen met een klein beetje muesli (marstall naturell). Maar dan is t wel lastig te meten hoeveel gram rode bieten ze uiteindelijk binnen krijgt.

Qua hoeveelheid staat dit op de site:

Citaat:
Olewo Bieten Vlokken kunnen gemengd worden met de dagelijks rantsoen, maar kan ook los gevoerd worden.

Aanbevolen hoeveelheden:

50 – 100g kleinere soorten en jonge paarden

100 – 200g volwassen paarden

200 – 300g drachtige merries en hengsten.

Paarden die liever een slobber maaltijd nemen:

± 30 min. voor het voeren in gekookt water laten wellen.

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:23

Ik hou de vlokken in mijn achterhoofd voor moest ik geen verse bieten meer vinden.
Die van mij eet liever wortelen maar prefereert dan wel weer een rode biet boven een appel :) :) :)
Enige probleem is dat mijn beestje een luchtzuiger is en dus niet meer veel tanden heeft bovenaan en de biet heel moeilijk door geknabbeld krijgt. Ik durf ze hem ook niet goed in 1 stuk geven, stel dat hij het zo inslikt?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:31

Olewo verstuurt niet naar Belgie... :( Ik moet via hun verdeler in Genk gaan...een hondensportwinkel...Zal straks die mensen even mailen..
@Jientis lastig idd als ze vooraan niet veel tanden meer hebben ! Maar in principe knabbelt een paard tussen zijn kiezen, dus als hij wortelen kan wegkrijgen, zal dat ook moeten lukken met een rode biet zonder het in 1 keer in te slikken :) Anders de biet op je hand houden en hem er stukjes van laten afknabbelen :Y)

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:35

Ah ze verzenden niet naar België?
Ben zelf ook van België, Bilzen...kortbij Genk dus....

Welke winkel in Genk is dan hun verdeler?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:51

Is Eljoma hondensport in de Wiekstraat in Genk schreef die man van Olewo mij...
Oh, jij bent van Bilzen ...da's inderdaad dicht in de buurt van Genk ! Moest je daar langsgaan, laat je mij wat weten ajb? :o Want ik woon tussen Brussel en Leuven...is een eindje tot Genk voor mij :(
Ik had 't al in de mot op die site van Olewo...als je een konto probeert aan te maken, heb je een landenkeuze....en Belgica stond er niet tussen....vandaar had ik ze dus een mail gestuurd...

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:01

Pandora2 schreef:
Olewo verstuurt niet naar Belgie... :( Ik moet via hun verdeler in Genk gaan...een hondensportwinkel...Zal straks die mensen even mailen..
@Jientis lastig idd als ze vooraan niet veel tanden meer hebben ! Maar in principe knabbelt een paard tussen zijn kiezen, dus als hij wortelen kan wegkrijgen, zal dat ook moeten lukken met een rode biet zonder het in 1 keer in te slikken :) Anders de biet op je hand houden en hem er stukjes van laten afknabbelen :Y)

Hij krijgt alles opgeknabbeld dus ik vroeg me eigenlijk ook af of hij last had van het feit dat zijn tandjes zo kort zijn vanvoor.
Ik laat hem van de biet stukken afbijten in mijn hand maar het gevolg is dat mijn hand altijd heel rood is:-)
Maar dat laakt niet uit natuurlijk:-)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:05

Ineens stuit ik hier op en zie het woord mok en rode biet?
Is dat dan echt een "wondermiddel"??
Ik ben al een jaar lang bezig met smeren en schoonmaken van mijn jonkie van nu 2,5 die op beide achterbennen 2x2 flinke plekken heeft!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 08:58

Heb geen ervaring met mok en rode biet, maar in elk geval het proberen waard, aangezien voor mezelf de eczeem op mijn handen ( die ik al jaren heb/had en niet weg te krijgen was met wat dan ook ) helemaal verdwenen is sinds ik dagelijks een glaasje sap drink... :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 10:11

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 10:58

LukieBradley schreef:
Is dat dan echt een "wondermiddel"??

Nee, natuurlijk. Wondermiddelen bestaan niet.
Het is gewoon een groente uiteindelijk.
Het heeft veel anti-oxidanten, dat klopt. Maar ook ontzettend veel suiker en veel nitraat. Daarnaast kunnen ze nierstenen veroorzaken.

Als je paard wonderbaarlijk verbeterd met het toevoegen van rode biet moet je je eerder afvragen waar hij eerder dan tekorten aan gehad heeft.
Waarschijnlijk had je die verbetering dan ook gezien met het voeren van bijvoorbeeld wortels en/of fruit.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:23

Oeps...dat artikel in de volkskrant... %)
Maar ach, misschien zijn de pharmagiganten wel bang dat ze wat honderdduizenden euries aan pilletjes gaan mislopen als iedereen het rode sapje drinkt... :o