Waarom nou????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 14:36

dutske schreef:
hoe gaat het nu met hem? hopelijk komt hij er helemaal bovenop!

Ook gisteren heb ik weer een uur buiten gereden (we draven dan niet super veel hoor, ik zit meer te kleppen met een stalgenootje Knipoog ) en de stukken die we gedraafd hebben liep Miro fanatastisch, ik kan weer heerlijk op hem doorzitten en hij sjouwt lekker door Haha!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:48

hihi, het zal helemaal goed komen!!! gveel succes!!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:26

Heel veel sterkte ermee !!!!!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 14:54

Gisteren is Ingrid na 2 weken weer geweest en ze vond dat Miro aanzienlijk vooruit is gegaan OK dan! Toen ze hem 2 weken geleden bij zijn heup naar beneden drukte zag je Miro gewoon door zijn knie heenzakken Scheve mond nu bleef hij wel gewoon staan Lachen Ze heeft hem nog een keer losgemaakt en ik kan gewoon lekker verder gaan met deze training.

Ben gelijk weer gaan longeren over cavaletties en straks ga ik nog ff gauw een uurtje naar buiten Haha!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 22:39

Vandaag voor het eerst een half uur in de bak gedressuurd en hij liep OK dan! Ik kon alles vragen en Miro reageerde op alle hulpen Haha! Vanuit stap aangaloperen?? Geen probleem! Schouderbinnenwaarts?? Ach doe ik wel ff voor je.. Verzameld drafje?? Lekker hoor zo relaxed draven Knipoog

Kortom, na bijna 3 weken weer aan het werk durf ik wel te zeggen dat de problemen over lijken te zijn maar zeker weten doen we het natuurlijk nooit Knipoog In ieder geval ga ik proberen in April op de Endurance Austerlitz aan de start te verschijnen Tong uitsteken en als dat goed gaat....Ommen, Lage Vuursche, Holterberg en Katwijk Haha! Maar daar durf ik nu alleen nog maar van te dromen.. Scheve mond

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:29

Toppie joh OK dan!

Echt heel fijn voor je

yesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:55

AnjaKos schreef:
Vandaag voor het eerst een half uur in de bak gedressuurd en hij liep OK dan! Ik kon alles vragen en Miro reageerde op alle hulpen Haha! Vanuit stap aangaloperen?? Geen probleem! Schouderbinnenwaarts?? Ach doe ik wel ff voor je.. Verzameld drafje?? Lekker hoor zo relaxed draven Knipoog

Kortom, na bijna 3 weken weer aan het werk durf ik wel te zeggen dat de problemen over lijken te zijn maar zeker weten doen we het natuurlijk nooit Knipoog In ieder geval ga ik proberen in April op de Endurance Austerlitz aan de start te verschijnen Tong uitsteken en als dat goed gaat....Ommen, Lage Vuursche, Holterberg en Katwijk Haha! Maar daar durf ik nu alleen nog maar van te dromen.. Scheve mond

WAUW!!! dat is echt geweldig!!! Haha! we zijn echt zo blij voor jullie!!! anders komen we binnenkort in het weekend wel weer ff buurten bij Pronk Knipoog

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 13:05

Ja gezellie! Lachen Hoest met Rick??

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:23

Hij is 1,5 week geleden onderuit gegaan. Dus hij heeft een wond op z'n been. Gelukkig alleen een vleeswond. Hij is gehecht en staat nu weer lekker bij zijn vriendjes in de wei...

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 15:27

Goh...geluk is ons niet gegundAfbeelding Donderdag tijdens het poetsen ondekte ik nu weer dat zijn "oude" blessure (de pees dus ) vreselijk opgezet is...Afbeelding Gisteren was dat helaas nog zo...Afbeelding Ik heb daarom de knoop doorgehakt en een hele nare moeilijke beslissing genomen..Afbeeldingik ga maandag de verzekering bellen en afhankelijk van hun antwoord laat ik Miro in Maart of inslapen of wegbrengen naar het abattoir door een goede vriend van mij Afbeelding(klinkt heel hard maar dan weet ik zeker dat Miro NIET in de handel komt en dat hij echt....dood is
Afbeelding ). Zolang ik er niet over nadenk kan er nuchter over praten, de klap komt nog wel. Nog 1 maand............
Afbeelding

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 16:35

jeetje wat een verhaal...
Echt fijn dat het weer zo goed ging! maar nu gaat het dus niet meer goed??? En wat zegt infrid de fysio ervan??
Liefs

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 16:50

Dit is de blessure van zijn pees...daar kan een chriropraktor helaas niets mee Huilen

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:34

oja wat naar zeg.. en daar kan helemaal niets meer aangedaan worden? mijn paardje heeft een afwijking in het sesambeentje (in de kogel) en mij gaven ze ook weinig hoop, ik zou nooit meer echt kunnen rijden. en nu bijna een jaar later kan ik waarschijnlijk weer endurance rijden. Soms zijn dierenartsen niet zo hoopvol en kom je met alternatieve hulp een heel eind. Ik hoop dat het beter gaat met je paardje!!! En als het echt niet meer gaat, succes en sterkte.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:25

Mijn paardje heeft ook een chronische peesblessure gehad. Ondanks dat nog maar 10 jaar oud was, heb ik ervoor gekozen om hem af te maken. Liever een kort maar vrolijk leven dan een lang en pijnlijk bestaan. Anja, ik hoop van harte voor je dat het weer goed komt, maar zo niet, doe dan je paard het plezier om hem de pijn te besparen.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:34

Wat......... Anja.......... ik ben met stomheid geslagen..
Wat erg........ Ik weet hoe lang je er al mee bezig bent.. maar had deze beslissing toch niet zo snel verwacht.. Ben even sprakeloos..

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:31

Jeetje wat verschrikkelijk!! Huilen
Het ging juist zo goed, heel veel sterkte ermee meid!!!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 19:45

Ik heb vandaag de verzekering gebeld, ik kwam tot: "met Anja Kos, ik wil graag weten hoe het zit als je je paard laat.........." en toen barste ik in tranen uitAfbeeldingIk kan het niet.... AfbeeldingMiro ziet er ook zo goed uit en is nog zo vrolijk Afbeelding Was hij nou maar geestelijk wat minder sterk...Maar goed hij staat er dus nog...
O wat is wijsheid??? Ik wil hem helemaal niet kwijt...mijn maatje AfbeeldingAfbeelding Misschien toch maar een jaartje het land in....ik weet het gewoon niet Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:27

Vraag aan de DA wat zijn kansen zijn, je kan hem altijd nog laten inslapen!

Wat je besluit ook is, heel veel STERKTE!! Ach gut

yesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:47

AnjaKos schreef:
Goh...geluk is ons niet gegundAfbeelding Donderdag tijdens het poetsen ondekte ik nu weer dat zijn "oude" blessure (de pees dus ) vreselijk opgezet is...Afbeelding Gisteren was dat helaas nog zo...Afbeelding Ik heb daarom de knoop doorgehakt en een hele nare moeilijke beslissing genomen..Afbeeldingik ga maandag de verzekering bellen en afhankelijk van hun antwoord laat ik Miro in Maart of inslapen of wegbrengen naar het abattoir door een goede vriend van mij Afbeelding(klinkt heel hard maar dan weet ik zeker dat Miro NIET in de handel komt en dat hij echt....dood is
Afbeelding ). Zolang ik er niet over nadenk kan er nuchter over praten, de klap komt nog wel. Nog 1 maand............
Afbeelding

he getverderrie
wat erg... ik hoop echt dat er nog iets positiefs uitkomt... HET GING VERDIKKEME ZO GOED!!! Boos! ik hoop echt dat je het kunt opbrengen allemaal, maar het belangrijkste is dat je het altijd vanuit Miro's ogen kunt bekijken en wat het hem allemaal waard is...
*knuffel* succes met je beslissing....

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:11

Tsja misschien een tijdje de wei in, als dat voor Miro ook fijn zou zijn?
Heel moeilijk natuurlijk om een beslissing te nemen... Ik heb mijn paardje ook een half jaar op de wei gehad en daarna is ze als herboren.. maarja die had wel een hele andere afwijking dan Miro... Succes!!!

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:13

Jeetje wat een verhaal zeg..

Ik wens je sterkte met elke beslissing die je neemt.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 13:07

Miro lijkt absoluut geen pijn te hebben, ik rijd hem dan ook gewoon door... Wanneer je al zoveel problemen hebt gehad in zo'n korte tijd zakt de moed je in de schoenen en wil je er grof gezegd eigenlijk vanaf Ik was zo in paniek en kwaad eigenlijk dat ik echt op het punt stond er een einde aan te laten maken. De pees is nog wel een stuk dikker dan dat het was maar Miro loopt niet kreupel en zolang hij dat niet doet blijven we rijden, misschien valt de schade wel mee en heeft hij zich verdraaid of heeft ie een klap gehad Scheve mond

We zullen zien...ik kan natuurlijk ook blessures aanpraten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:50

Wat een verhaal Anja, ik hoop dat ik je toch nog MET Miro op endurance wedstrijd tegen kom!! Als dat gaat lukken geef ik jullie een dikke knuffel!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:59

Als ik het zo lees ben je erg snel begonnen met je paard weer echt te rijden. Ik mocht eind mei vorig jaar weer voorzichtig gaan rijden met mijn paard na een peesblessure. Pas tegen september vorig jaar ging ik wat meer galopwerk en wat wijken erbij pakken. Bij mijn paard is de peesblessure tot nu toe niet meer teruggekomen.

Je schrijft dat je 'm gewoon rijdt, ondanks een dikke pees en dat hij niet kreupel is. Ik vind dat echt erg om te lezen! Zo weet je toch 100% zeker dat je 'm niet beter maakt! Veel paarden met peesblessure zijn maar korte tijd kreupel. Zo rijdt je 'm echt naar de knoppen. Verdrietig Verdrietig

Ik zou niet eerder beginnen met rijden totdat een goede dierenarts 'm onderzocht heeft en gezegd heeft wat je wel en wat je niet met 'm kunt doen. En dan ook echt gaan rijden volgens een schema. Doe rustig aan, neem de tijd en schrijf je paard niet te snel af!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:59

Boemel ik denk dat je eerst Anja haar historie maar eens goed moet lezen voordat je deze conclusies trekt.. Ze is al 1.5 jaar aan het stappen geweest ! En heeft alles heel rustig opgebouwd. Ze kan het beter zelf uitleggen.. Maar ik snap haar reactie momenteel wel. Maar dat komt omdat ik misschien wat meer van de achtergrond af weet.