Vochtbultjes op alle 4 benen, wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:57

Citaat:
Misschien is het handig dat je eerst gaat verdiepen hoe gallen exact ontstaan. Kan divers oorzaken hebben en echt niet als ze keer hard gaat rijden of meerdere keren.

misschien moet jij je ook eens verdiepen in het ontstaan van gallen...kan wel degelijk door overbelasting komen.
Citaat:
gallen ontstaan echter niet enkel door verkeerd belasten
[/quote]

Opletten Geerke ik schrijf niet dat het niet door overbelasting kan komen...ik schrijf dat er meerder oorzaken zijn.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:22

Ik begrijp niet, dat die mensen die TS kennen, niet al eens bij de eigenaar van het paard zijn geweest om hem uit te leggen hoe deze meiden met zijn paard omgaan..Iedereen heeft tegenwoordig een mobieltje met vaak ook de mogelijkheid om een filmpje te maken..Nou, maken die fimpjes en naar de eigenaar ermee..
TS gaat echt niet naar jullie luisteren..dat is overduidelijk, dus actie ondernemen lijkt mij..
Gaat me niet om de gallen, die kunnen al onstaan bij een keer hard rondpezen in een zware bak, maar wel op de manier waarop er met dit paard wordt omgegaan.

Smee__

Re: Vochtbultjes op alle 4 benen, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:24

Voor zover ik heb gehoord van Deena doet er de eigenaar er niet zoveel aan.

Ik denk dat de boodschap nu wel duidelijk is, het ligt nu aan haar of er wat mee gebeurd.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:26

Eigenaar wil er geen DA bij halen toch? Maar is hij op de hoogte van wat er met zijn paard gebeurt? DA hoeft er van mij niet bij, als het gallen zijn. Dus alleen verdikking en geen warmte en verdikking bij het aftasten van de pezen..

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:48

Om even te antwoorden: voor zover ik weet is de eigenaar van het paard inderdaad op de hoogte gebracht van hoe er met het paard word omgegaan door diverse verzorgsters. Of er ook daadwerkelijk iets mee gedaan word vraag ik me af....

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:26

Het is allemaal "van wat ik heb gehoord".... Als je hier zo goed weet wat TS allemaal verkeerd doet, dan kun je ook naar de eigenaar stappen..Even filmpjes maken en voila je hebt bewijs en als de eigenaar het allemaal prima vind, dan heb je in ieder geval je best gedaan..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:33

Zammie schreef:
Ik begrijp niet, dat die mensen die TS kennen, niet al eens bij de eigenaar van het paard zijn geweest om hem uit te leggen hoe deze meiden met zijn paard omgaan..Iedereen heeft tegenwoordig een mobieltje met vaak ook de mogelijkheid om een filmpje te maken..Nou, maken die fimpjes en naar de eigenaar ermee..
TS gaat echt niet naar jullie luisteren..dat is overduidelijk, dus actie ondernemen lijkt mij..
Gaat me niet om de gallen, die kunnen al onstaan bij een keer hard rondpezen in een zware bak, maar wel op de manier waarop er met dit paard wordt omgegaan.

inderdaad...bij zou het exit verzorgsters zijn.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:43

Pff jeetje, als je vind dat ik zo slecht omga met dais, spreek me dan inn het echt aan in plaats van op internet te gaan praten over alles wat ik fout doe.

Jullie zien de goede dingen gewoon niet in hoor.

Ik wist niet dat draven op asfalt schadelijk kon zijn voor de benen, als ik de mogelijkheid heb draaf ik gewoon op t gras of zandpad, maar draven op het asfalt is dat zo slecht dan?

Ik weet er zelf van dat dais wat dunnetjes is, maar het valt redelijk mee hoor. Heb dit ook al gemeld aan de eigenaar maar hij vind haar zelf goed op gewicht. Uitstappen wordt altijd gedaan, ze staat niet bezweet hijgend en hartpompend op stal. Ik stap een kwartier uit voor dr benen, dan gaat het zadel eraf en stap ik nog een kwartier uit voor ademhaling/temperatuur etc.

Drie personen erop gaan we sowieso nooit meer doen, dat had ik zonder advies na die ene keer al besloten.

En hoezo luister ik niet? We doen toch wel degelijk al een stuk rustiger sinds ik dit topic heb aangemaakt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:47

dan geef je in iedergeval toe dat je het daarvoor niet rustig aan deed met haar...arm paard

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:52

xDeena_ schreef:
Pff jeetje, als je vind dat ik zo slecht omga met dais, spreek me dan inn het echt aan in plaats van op internet te gaan praten over alles wat ik fout doe.

Jullie zien de goede dingen gewoon niet in hoor.

Ik wist niet dat draven op asfalt schadelijk kon zijn voor de benen, als ik de mogelijkheid heb draaf ik gewoon op t gras of zandpad, maar draven op het asfalt is dat zo slecht dan?

Ik weet er zelf van dat dais wat dunnetjes is, maar het valt redelijk mee hoor. Heb dit ook al gemeld aan de eigenaar maar hij vind haar zelf goed op gewicht. Uitstappen wordt altijd gedaan, ze staat niet bezweet hijgend en hartpompend op stal. Ik stap een kwartier uit voor dr benen, dan gaat het zadel eraf en stap ik nog een kwartier uit voor ademhaling/temperatuur etc.

Drie personen erop gaan we sowieso nooit meer doen, dat had ik zonder advies na die ene keer al besloten.

En hoezo luister ik niet? We doen toch wel degelijk al een stuk rustiger sinds ik dit topic heb aangemaakt.

Ik zou zeggen doe wat met de adviezen die Gina je geeft ;) En laat dit topic sluiten, hier schiet je niks mee op.

TaTeSaZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:11

Heb de eigenaar vorige week nog op aangesproken en die heeft mij verteld dat ik beter foto's kan maken want als hij het aan hun vraagt zeggen ze dat ze niet gedaan hebben(liegen???) dus dit met hem afgesproken nou ben ik niet de banketstaaf want ze hoeft van mij niet weggestuurd worden en zolang ze zegt wat de doen met het advies dan geloof ik der.(ook de andere verzorgsters moeten dit veranderen)

wel bevestigd het weer waarom ik geen verzorgsters heb en alles zelf doe.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:31

Ongelofelijk.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:49

Moderatoropmerking:
De discussie die nu gevoerd wordt is te persoonlijk en offtopic. Graag terug ontopic. Het is niet de bedoeling hier te bespreken hoe er wel of niet met een pony omgegaan zou moeten worden.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:05

Moderatoropmerking:
Reacties zijn verwijderd, deze reacties zijn meer iets om persoonlijk te delen dan openbaar op het forum. Dit gaat volkomen offtopic.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:31

Heeft het uberhaupt zin om dit topic open te houden?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:12

te="Dyonne"]mod]De discussie die nu gevoerd wordt is te persoonlijk en offtopic. Graag terug ontopic. Het is niet de bedoeling hier te bespreken hoe er wel of niet met een pony omgegaan zou moeten worden.[/mod]
[/quote]

nou,in die zin....als TS er rustiger mee omgaat dan komen er in iedergeval geen gallen bij ;)
Dus als we hier kunnen bereiken dat TS dat begrijpt, voorkomen we erger denk ik.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 16:38

Ik begrijp het, zal er sowieso iets mee doen, maar daar waren we ook al mee bezig!
Inmiddels is er biks en muesli, en zal ze ook weer aankomen.

Wat mij betreft kan het topic op slot, of is er verder nog iets?

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:00

Deena, ik zou toch dit paardje langzaamaan haar pensioen gunnen hoor.. Ze ziet er erg mager en echt al wat 'versleten' uit in je profiel. Ik denk dat je dit paardje meer plezier zou doen met een fijn pensioen dan nu nog met haar te gaan rijden. Ze kan die energie gewoon niet meer missen, daardoor valt ze ook zo in. Als je zo doorgaat dan haalt Daiske de winter niet, dat zeg ik niet om gemeen te doen maar oude paarden vallen het ergste in tijdens de winter.. Als ze er nu al zo slecht uitziet lijkt me dat je de conditie van je paard een beetje voorrang zal moeten geven.. Zeker met deze enorme gallen, lijkt me dat je paardje je alles duidelijk probeert te maken dat ze dit gewoon niet meer aankan.. Rijden is niet alles he, die oudjes genieten vaak enorm van een goede poetsbeurt of een wandelingetje aan de hand.. :)

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 17:04

Wil ik best, maar rust roest al helemaal he. Ik ga daar zelf niet over, dat doet de eigenaar.
Poetsen doen we sowieso altijd goed hoor, en wandelen doen 6 van de 7 dagen in de week ook al.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:15

In dit geval denk ik niet dat rust roest, ik denk dat het haar alleen maar goed zal doen. Op een bepaalde leeftijd moet je gewoon stoppen, dat geven ze vanzelf aan, oude mensen blijven ook hun hele leven niet door sporten? De een langer als de ander maar eens moet je de lijn trekken, je kan niet door blijven gaan tot je paard uiteindelijk ineenstort van de overbelasting.. Blijf niet doorgaan tot het te laat is! Ik vind niet dat de eigenaar moet beslissen dat je er niet meer op stapt, dat doe je toch zelf? Je wilt toch het beste voor je paardje?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:32

xDeena_ schreef:
Ik begrijp het, zal er sowieso iets mee doen, maar daar waren we ook al mee bezig!
Inmiddels is er biks en muesli, en zal ze ook weer aankomen.

Wat mij betreft kan het topic op slot, of is er verder nog iets?

ja.Er is nog iets...is ze echt zo mager als wordt beweerd?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:50

Nee, dat valt mee. Ik heb haar een begin juni gezien en ik zou het niet zo zeer zo mager noemen als hier beweerd wordt. Maar je ziet het er wel duidelijk aan af dat ze gewoon oud is. :j

TaTeSaZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:59

voor juni was ze wel ff slechter aan toe zelfs mijn zoontje van 7 kwam naar me toe en zei jeetje wat is daiske mager.
Nu vond ik der wel wat dikkerder dus dat er rustiger aangedaan wordt kan wel kloppen en nu extra voer moet het meer goed komen.
maar lekker wandelen af en toe stapritje kan en nee niet alleen de eigenaar bepaald jij als verzorger kan ook bepalen bijv een shema opstellen van welke dagen stapritje en welke een wandel moment en wanneer lekker rust en naar het veld gaan en daar lekker grazen.\Je zal zien dat dan de gallen ook minder kunnen worden iig minder dik en af en toe met koud water afspoelen zal ook helpen.

Wel wil ik even zeggen ik was vanmorgen bij de paarden ik zag Daiske staan en ze wiegde van de linker op de rechterbeen en af en toen hield ze de rechter vaker om hoog dus denk dat de beentjes (ondanks rustig aan doen) vrij onrustig zijn en zeuren

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 19:31

Ja dat klopt, ze liep ook niet helemaal lekker van het weekend dus ze heeft nu sowieso rust totdat dat over is. Voer is er weer, schema is er ook al. Helpt koelen en afspoelen? Dan gaan we dat ook doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:37

TaTeSaZo schreef:
voor juni was ze wel ff slechter aan toe zelfs mijn zoontje van 7 kwam naar me toe en zei jeetje wat is daiske mager.
Nu vond ik der wel wat dikkerder dus dat er rustiger aangedaan wordt kan wel kloppen en nu extra voer moet het meer goed komen.
maar lekker wandelen af en toe stapritje kan en nee niet alleen de eigenaar bepaald jij als verzorger kan ook bepalen bijv een shema opstellen van welke dagen stapritje en welke een wandel moment en wanneer lekker rust en naar het veld gaan en daar lekker grazen.\Je zal zien dat dan de gallen ook minder kunnen worden iig minder dik en af en toe met koud water afspoelen zal ook helpen.

Wel wil ik even zeggen ik was vanmorgen bij de paarden ik zag Daiske staan en ze wiegde van de linker op de rechterbeen en af en toen hield ze de rechter vaker om hoog dus denk dat de beentjes (ondanks rustig aan doen) vrij onrustig zijn en zeuren

dan heeft ze dus pijn...of zit ze tegen bevangenheid aan.