Dikke boon uit z'n fluit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:05

Bij een merrie is er geen fluit aan

_O-

Moest gister wel grinniken.. mensen van stal hebben voor t eerst een merrie.. altijd ruintje gehad.. ik sta met ze te kletsen zegt ze.. wil je eens kijken? Ze is schraal tussen de tepels.. moet ik er uiercreme op doen? (alleen de combi "tussen tepels" plus UIERcreme deed me al grijnzen)

Ze was net gewassen.. ik hand ertussen en "jullie moeten wat beter wassen haha, zijn gewoon klontjes huidvet :D "

Ik beetje ploeteren en ja hoor.. schoon.. die moeders van eigenaresse(tje) "oooohww.. bah.. is echt vies ja.. bedankt!"

Daarna die van mij ook maar even "tietmassage" gegeven.. want mn handen stonken toch (nog) ondanks wassen met zeep. :+ die van mij vond het zo lekker dat ik bijna dacht dat dr neus van dr hoofd zou vallen zo ver stak ze de bovenlip naar voren :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:26

Ik begin meer en meer te begrijpen waarom anderen paardenmeiden maar raar vinden.
Tietmassage _O-

HolyPope

Re: Dikke boon uit z'n fluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:34

Zo zie je maar, alles is mogelijk in de paarden sport.... Het is nog even wachten tot het gat in de markt ontdekt wordt.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:41

onze haflingerruin moet heeeeeeel vaak gewassen worden. We doen dus zowiezo elke dan met een billendoekje vooraan in de koker schoonmaken, ongeveer 1x per week met gekookt lauw water en betadineshampoo. Eens in de ong. 6 weken krijgt hij een lichte sedatie (2 streepjes op 450kilo) zodat hij helemaal uitschacht om deze helemaal goed te kunnen soppen.
het stinkt altijd ontzettend.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:05

Ik kan er natuurlijk niet over oordelen, ik ken jouw paard niet en misschien is er een medische reden voor dat het zo vaak nodig is??

Maar eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat jullie dit zelf in stand houden. Elke week met betadineshampoo wassen ( -O- ) is echt een belasting voor de huid om nog maar niet spreken over het hele natuurlijke milieu in de koker wat je daarmee overhoop gooit.
Het hoeft er daar echt niet glimmend te zijn en naar roosjes te ruiken.
Ik denk eerder dat jullie de boel met zoveel wasbeurten zodanig irriteren dat het averechts werkt.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:19

Jessx schreef:
Ik vind dit topic walgelijk, fascinerend en hilarisch tegelijk.. :')

ook mijn gedachten :))

de opmerking: ruinen in het wild vond ik ook wel hilarisch.

mijn vader maakt af en toe die van mijn pony schoon, mannen onder elkaar :Y)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:35

Haha ik ben blij dat ik een merrie heb.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:41

(Naar aanleiding van mijn laatste bericht): mijn paardje is nu toch wel wat blijer met plassen. Hij legt z'n oren wat minder in z'n nek en plast nu gewoon weer als ie daar zin in heeft in plaats van er drie keer eens rustig voor te gaan staan. Omdat ie dat altijd al deed, heb ik daar nooit iets achter gezocht. Samen met het feit dat ie zichtbaar genoot vind ik dat ik best goed ben bezig geweest. :D

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:44

S_en_Z schreef:
R0X schreef:
Bah. Ben blij dat ik een merrie heb ;)
Wel wat ruinen/hengsten gedaan dus t is een bekend werkje, bahbahbah!

Ja hier ook merrie nu :D maar die moet je ook schoonhouden tussen de tepels en bij t mutsje :o

haha hoe dan, ik zie dat de baas van mijn verzorgpaard nooit doen?

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:39

Grit schreef:
Ik kan er natuurlijk niet over oordelen, ik ken jouw paard niet en misschien is er een medische reden voor dat het zo vaak nodig is??

Maar eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat jullie dit zelf in stand houden. Elke week met betadineshampoo wassen ( -O- ) is echt een belasting voor de huid om nog maar niet spreken over het hele natuurlijke milieu in de koker wat je daarmee overhoop gooit.
Het hoeft er daar echt niet glimmend te zijn en naar roosjes te ruiken.
Ik denk eerder dat jullie de boel met zoveel wasbeurten zodanig irriteren dat het averechts werkt.

de ruin is vorig jaar augustus aan zijn penis geopereerd, er zat een gezwel op......je wilt niet weten hoe het er toen uitzag...nu is het gezwel weg.
sinds we dus vaker wassen plast hij ook makkelijker en is veel minder gezwollen.
maar kan precies ruiken wanneer hij goed gesopt moet worden...je gaat dan echt over je nek... je komt bij hem in de stal en de aroma komt je tegemoet.
we doen ook maar een klein beetje betadine in het water.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:11

Wat vervelend. Was het een goedaardig gezwel en blijft het nu weg?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 23:29

Ik vind bethadine ook nogal grof geschut, eerlijk gezegd. Het moet schoon, het hoeft niet ontsmet en steriel.... Sunlight zeep las ik ergens en anders dacht ik aan een heel zachte geurloze zeep. Ik heb nog wel ergens een stukkie k*ttenzeep voor dames liggen. Lijkt me ook wel toepasbaar.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 00:48

Ik zag in dit topic ook ergens zeepvrije wasgel voorbij komen, dat vond ik ook een goede. Gewoon dat babyspul. Babydoekjes en babyolie gebruik voor zijn zaakie ook en dat gaat prima. Ooit ook wel met betadineshampoo gedaan maar idd is wel redelijk heftig spul, ga ik maar niet meer doen denk ik. Eerst maar weer eens ergens een doos latex handschoenen scoren en dan ga ik ook maar weer eens aan de poets ! Zal meneer weer blij met me zijn... Die van mij heeft ooit een opgezwollen koker gehad, wss is dat ook een ontsteking geweest. Gelukkig goed hersteld. Wat ik bij mijn paard overigens ook altijd heel goed check zijn de huidplooien bij de koker (buitenkant) en de oksels. Mijn paard staat 24/7 in 't land en dat zijn de beruchte plekjes voor teken, die heeele kleintjes hebben we hier. In het voorjaar en de zomer haal ik er wekelijks wel een paar uit !

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 04:30

Vorige week ook zo'n vieze teek uit zijn oksel moeten halen. Ik voel nu ook geregeld de oksels en liezen na. Maar de koker kan dan inderdaad ook een mooi nestelplekje zijn.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:08

Betadine vind ik ook te heftig. Gebruik dat alleen om een wonde te ontsmetten en heel afentoe om de onderkant vd hoeven te schrobben.

Bij mijn merrie doe ik het nieteens met zeep. Gewoon goed nat houden met lauwwarm water en een beetje kriebelen en wrijven om de velletjes los te krijgen.

Denk dat schoonhouden bij ruinen echt geen overbodige luxe is.. Maar zijn koker deed ik echt niet iedere week hoor. Frummelde alleen de vellen van zijn fluit als meneer hem liet hangen en als hij helemaal afgespoten werd (vooral zomer) nam ik weleens de koker goed mee.

Ik denk dat ze juist feller zijn op hun koker aanraken als het wat geïrriteerd is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:43

Jessx schreef:
Ik vind dit topic walgelijk, fascinerend en hilarisch tegelijk.. :')

Dat was dus ook al mijn gedachte al lezende het hele topic _O-

Ik heb geen hengst/ruin en heb er ook nooit een in bezit gehad/van dichtbij bekeken, ben er ook blij om eigg als ik t zo lees ... :r

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:23

Sorry dat ik t vraag heur, maarre wat betekent de koker?
xd

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:11

Sorry roombolletje, maar dit topic is voor boven de 12. De koker heeft te maken met het ding waar een hengst of ruin mee plast. En NU wegwezen!!!

@xSlvna Je kan ook je vriend gebruiken en die op handen en voeten laten staan.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:14

HolyPope schreef:
Sorry roombolletje, maar dit topic is voor boven de 12. De koker heeft te maken met het ding waar een hengst of ruin mee plast. En NU wegwezen!!!

@xSlvna Je kan ook je vriend gebruiken en die op handen en voeten laten staan.

Oh oh oh _/-\o_

Lees al een tijdje mee en heb dat filmpje uit een ander topic ook gezien, hoe ze het schoonmaken (was engels filmpje). Ik twijfel of ik het bij mijn ruin van 13 ook wil gaan schoonmaken. Dierenarts vond het niet nodig (ze heeft niet eens gekeken). Aangezien ik hem zwaar verwaarloosd heb gekocht zal het al jaren iig niet gebeurd zijn. Laatst zag ik hem uitgeschacht staan. Het was wel heul vies, korsten en die waren vaak ook geel en heel groot. Het kriebelt gewoon bij mij om het schoon te maken, maar hoe en is het wel nodig... (ik houd van schoon, sorry ;) ). Dus ik volg hier nog even... Zou eigenlijk wel een foto willen plaatsen wat jullie ervan vinden maar hij schacht zelden uit ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:27

Ik heb nog nooit een koker of piemel van een paard schoongemaakt en heb vaak ruinen gehad

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:35

Ik heb het laatst besproken met de DA en dat smegma is juist belangrijk. Dit om het ''klimaat' (weet het even niet anders te omschrijven) in de koker goed te houden. Is een soort natuurlijk proces om de boel daar in orde te houden.
Je moet er dus niet te veel aan doen.

Bij Tommie komen er wel eens strootjes e.d. in zijn koker, die haal ik er uit. Zijn benen maak ik schoon als er prut op zit en echt overtollig smegma dat er al half uitsteekt haal ik weg.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:38

Ik heb inderdaad ook vaak het idee dat je er niet teveel aan moet rommelen. Die van Col ziet er ook best goed uit (gezond) dus zolang dat zo is ga ik er niet aan zitten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:47

S_en_Z schreef:
R0X schreef:
Bah. Ben blij dat ik een merrie heb ;)
Wel wat ruinen/hengsten gedaan dus t is een bekend werkje, bahbahbah!

Ja hier ook merrie nu :D maar die moet je ook schoonhouden tussen de tepels en bij t mutsje :o

Is toch een stuk minder ranzig..
Gatverredarrie, ik kan best veel hebben hoor, maar wordt toch een beetje misselijk van dit topic :D Een boon.. brr..
Heb altijd merries gehad, nog een reden om het ook maar bij merries te houden ;)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:36

Ik moet nog steeds wennen aan de titel van dit topic :+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:58

mrie schreef:
Ik vind bethadine ook nogal grof geschut, eerlijk gezegd. Het moet schoon, het hoeft niet ontsmet en steriel.... Sunlight zeep las ik ergens en anders dacht ik aan een heel zachte geurloze zeep. Ik heb nog wel ergens een stukkie k*ttenzeep voor dames liggen. Lijkt me ook wel toepasbaar.

Alleen lauw water volstaat! Door er zeep, betadine of weet ik wat aan toe te voegen zet je de huid/slijmvliezen juist aan om smeer te maken. En het kan ook nog eens voor een allergische reactie zorgen.

Ik doe zijn koker regelmatig met de tuinslang zachtjes uitspoelen. Hij vind het heerlijk en gaat er echt voor staan. Hij kan op commando (= iets lekkers) zijn piemel laten hangen. Dus dat maakt het extra makkelijk.