We komen er maar niet achter..........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 09:05

minimelona schreef:
schrik gedrag en bijna zichzelf verliezen in angst, duid op magnesium tekort.
als ik heel eerlijk ben, zie ik absolute directe linken naar; bevangenheid, insulineresistent en dus ook pssm; die uiteindelijk allemaal op hetzelfde uitkomen; verander de voeding! check paardnatuurlijk.nl eens voor de grap hierover...sterkte meis!

Het zijn ook duidelijke linken naar Lyme...en aangezien dat er nu ook uitgekomen is bij de DA, kan ik me heel goed voorstellen dat TS nu eerst hiermee aan de gang gaat. :j

Succes TS!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 12:46

minimelona schreef:
schrik gedrag en bijna zichzelf verliezen in angst, duid op magnesium tekort.
als ik heel eerlijk ben, zie ik absolute directe linken naar; bevangenheid, insulineresistent en dus ook pssm; die uiteindelijk allemaal op hetzelfde uitkomen; verander de voeding! check paardnatuurlijk.nl eens voor de grap hierover...sterkte meis!

Dat hebben wij ook gedacht dat het door magnesium tekort kwam :j we hebben haar dus een hele tijd magnesium (van paard natuurlijk) gegeven maar het haalde niks uit. Ook hebben wij toen haar voeding aangepast; van basis brok naar spelt, kwalitatief beter hooi en meerdere keren per dag voeren etc. maar toch blijven de problemen terug komen. Bovendien past bevangenheid niet alleen bij pssm maar ook bij lyme. Maar bedankt voor het medenken, ik hou alles wat hier gezegd word uiteraard wel in mijn achterhoofd, maar probeer me toch vast te houden aan de diagnose van Den Hoek.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 12:57

hahahatsjoe schreef:
Hee Marit, toen ik over de ogen las kreeg ik zowat een rolberoerte, dat heeft mijn paard ook. Ging van het ene oog naar het andere oog. Ze is ook al een tijd niet goed rad. Doe verder niets met haar op dit moment, ze staat dag en nacht buiten. Had jouw paard ook jeuk aan de ogen en ging ze daardoor haar ogen ook schuren ? Waardoor ze dan weer zowat ontstoken ogen had (wat ook binnen en dag weer weg kon zijn)? Ogen gaan nu redelijk met homeopatische medicijnen, maar ze loopt nog steeds niet regelmatig en gek, ze is nog steeds niet helemaal in zomervacht.

Het kan natuurlijk heel veel zijn! Ik weet dat Ariël geen jeuk had aan haar ogen, haar ogen werden gewoon dik zonder ze schuurde etc. Het kan nooit kwaad om het na te laten kijken, anders ben je er net als mij veel te laat bij.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 13:01

snottebel schreef:
Hey Marit,

Wat een gedoe met onze kneusjes he?
Uiteindelijk moet het goed komen hoor.

Ik merk bij Riebar ook verschil, hij loopt minder goed, maar dat zullen de medicijnen wel zijn.
Die kunnen de kwaal eerst verergeren en daarna moet het goed gaan..
Hou je maar aan de adviezen van Eva en bij twijfel even bellen.

Zie je vast vanavond weer !

groetjes Marije

Tuurlijk, alles komt goed! Ik vond hem inderdaad ook al minder goed lopen (had eergister een stukje met hem gelopen) maar de kans is inderdaad groot dat dat door die medicijnen komt. Tot vanavond.

_Patrick_

Re: We komen er maar niet achter..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:43

Ik las je openingspost en dacht gelijk aan lyme, fijn dat je nu weet wat je paardje heeft.
Wij zijn met Patrick ook naar den Hoek gegaan, dit was onze laatste redmiddel nog voor Patrick.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 19:57

_Patrick_ schreef:
Ik las je openingspost en dacht gelijk aan lyme, fijn dat je nu weet wat je paardje heeft.
Wij zijn met Patrick ook naar den Hoek gegaan, dit was onze laatste redmiddel nog voor Patrick.

Ik heb je topic gezien, jeetje wat is die van jou geweldig opgeknapt! Fijn om te horen dat jij ook bij Den Hoek bent geweest. Heb erg veel vertrouwen in ze.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 13:46

weer even een kleine update; vandaag de kliniek gebeld omdat ze er weer nieuwe klachten bij had. Helaas was Eva niet aanwezig door privé omstandigheden en ik had er nu eentje aan de telefoon die mij niet echt verder heeft kunnen helpen. Ariël is natuurlijk palomino van kleur maar heeft er nu telkens zo'n donkerbruine gloed overheen, alsof ze het koud heeft maar ze heeft het nu ook terwijl het hier dik 20 grade is... Het komt en het gaat weer. Ook boert ze ineens heel veel en lijkt haar buik wel wat opgeblazen. Ze is op dit moment erg opstandig en wil niks; ze wil de bak niet in en het erf niet af maar als ze eenmaal in de bak is wil ze er weer niet uit en als ze eenmaal van het erf af is wil ze het erf weer niet op. En ze wil niet gepoetst worden en ook geen aandacht krijgen, terwijl als ik geen aandacht geeft ze het toch weer wel wilt.. Dat soort dingen. Ik heb haar eergister geprobeerd te longeren maar oh oh wat liep ze slecht... Ze bolde haar rug en liep onwijs stijf met haar achterbenen. Dus ik baal wel... Hoop dat het een deze dagen weer wat beter gaat.
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 20-06-12 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:50

Wil je mij mss pb-en wat ze voor medicatie krijgt. Het kan heel goed een verergering zijn, een reactie op een medicatie.
Klinkt als een maag/darmprobleem.
Eet ze wel goed? en wat?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:54

is haar urine nog gewoon geel van kleur?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 13:55

ik weet van twee van de drie medicijnen de naam, ze staan namelijk op stal: Detox en micro comp. Ik weet dat ze van detox de eerste twee weken symptoom vererging kan krijgen maar ik vind het zo apart dat er inplaats van symptoom vererging nieuwe dingen bij komen.. Ze eet heel goed, heeft zelfs constant honger (ook niks voor Ariël) Ze eet 's morgens en 's avonds een plak hooi en over dag 4,5 uur op het land. 's avonds en 's morgens krijgt ze een handje dieetmix met haar medicijnen er door heen, behalve de druppels, die krijgt ze op een broodje.

Urine is gewoon geel van kleur en haar tempratuur is goed :j

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:02

Er komt nu vanalles 'los' in het lijf door die Micro comp. en de Detox voert het af. Er gebeurd dus iets heel heftigs in het lichaam. Een lijf (maag/darmen)kan daar heftig op reageren.
Ik vind het vreemd dat ze je bij de kliniek geen advies kunnen geven.

Een optie zou zijn om de medicatie de komende paar dagen te verminderen, dus minder vaak te geven en kijken of de klachten minder worden. Vraag dat nog even na bij de kliniek.

Ik zou haar lekker 'laten'. Ze voelt zich gewoon beroerd, laat haar lekker staan en verzin verder niets van poetsen, wandelen of iets anders. Als jij ziek bent wil je ook niets en heb je genoeg aan jezelf ;)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 14:09

Ik wil haar ook best laten staan, en de tijd geven om te herstellen maar ze word zo ongelooflijk nijdig als ik haar laat staan. Gister heb ik haar niet gepakt, ben uiteraard wel geweest voor medicijnen en uitmesten en controleren hoe het met haar gaat... Telkens als ik weg liep en haar niet mee nam ging ze compleet door het lint; rennen langs het hek, hinneken en happen naar de andere paarden. Maar als ik haar er uit zou pakken zou ze in het begin niet mee willen werken en zou ze opstandig doen, tot dat we echt bezig zijn, dan is het weer even rustig . Maar als ik dan klaar ben wil ze meer niet terug en gaat ze weer opstandig doen maar zou dat ge ren wel over zijn want heeft ze haar aandacht gehad.. Ze lijkt gewoon totaal niet te weten wat ze wil, althans dat is het enige wat ik er van kan maken.

Ze hebben me uiteraard wel wat advies gegeven bij de kliniek, maar niet echt advies waar ik iets mee kon. Wat die man mij aanrade was nog even aankijken en misschien twee dagen stoppen met medicijnen om te kijken of het dan beter gaat en daarna weer rustig opbouwen. Ik wil dit uiteraard eerst met Eva overlegd hebben, omdat zei Ariël behandeld maar wil vooral heel graag weten waar dit vandaan komt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:13

heeft ze geen kissing spines?
(sorry,heb niet het hele topic doorgelezen,maar dat is het eerste wat in mij opkwam)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 14:16

geerke schreef:
heeft ze geen kissing spines?
(sorry,heb niet het hele topic doorgelezen,maar dat is het eerste wat in mij opkwam)

Nee, dat dacht ik een half jaar terug omdat ze zo last had van haar rug... Maar dat hebben zowel ostheopaat als thermografische arts uitgesloten ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:47

In het begin noem je de hormoonhuishouding, maar daarna niet meer (of ik heb verkeerd gelezen). Hoe zit het daar nu mee?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 17:14

RianneH schreef:
In het begin noem je de hormoonhuishouding, maar daarna niet meer (of ik heb verkeerd gelezen). Hoe zit het daar nu mee?

De thermografische arts had het er over dat de hormoonhuishouding niet goed was. Dit kon volgens hem opgelost worden als de blokades in haar rug helemaal weggewerkt werden. Toen de ostheopaat was langs geweest ging het inderdaad stukken beter met haar. Maar achteraf gezien is er wat twijfel of wat de thermografische arts toen zei wel klopt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:21

Kijk, je moet je niet dood staren op één elke probleem. Wat heel goed kan is dat er meerdere oorzaken zijn voor deze ziektebeelden. Maakt het allemaal niet gemakkelijker.
Is al eens de hormoonhuishouding en of de nieren onderzocht? Stel dat er iets aan de hand is met haar baarmoeder of haar nieren, dan zou ik ook enkele van de genoemde beelden daarbij voor kunnen stellen.
Zeker omdat je nu nog geen helder beeld hebt, is het misschien de moeite waard.

Hoewel je wel noemt dat de urine normaal is, dat zou duiden op goed functionerende nieren. Hoe is haar hengstigheid?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:27

Lyme kan alles aantasten in het lichaam.
Alle symptomen zijn dus een gevolg van de Lyme.

Marit, (grappig, ik heet ook zo) en alleen met haar wandelen en lekker in de berg laten grazen o.i.d.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 17:30

RianneH schreef:
Kijk, je moet je niet dood staren op één elke probleem. Wat heel goed kan is dat er meerdere oorzaken zijn voor deze ziektebeelden. Maakt het allemaal niet gemakkelijker.
Is al eens de hormoonhuishouding en of de nieren onderzocht? Stel dat er iets aan de hand is met haar baarmoeder of haar nieren, dan zou ik ook enkele van de genoemde beelden daarbij voor kunnen stellen.
Zeker omdat je nu nog geen helder beeld hebt, is het misschien de moeite waard.

Hoewel je wel noemt dat de urine normaal is, dat zou duiden op goed functionerende nieren. Hoe is haar hengstigheid?

Ze staat met twee ruinen en is de laatste tijd heel vaak hengstig. Den Hoek is voor ons nu de eerste stap in de goede richting. Omdat Ariël zoveel verschillende symptomen had / heeft en allebei mijn dierenartsen er echt geen raad mee wisten was het voor mij erg lastig om te bedenken wat ik nou moest laten onderzoeken. Daarom heb ik toen der tijd gekozen voor een thermografisch onderzoek, omdat we zo doormiddel van warmte straling konden achterhalen waar problemen zaten. Op de eerste thermografische foto's zag het er allemaal heel dramatisch uit, maar het was volgens de thermografische arts allemaal op te lossen door middel van ostheopatie. We zijn toen dus bij een ostheopaat geweest en hebben na 6 weken een controle onderzoek gehad van dezelfde thermografische arts. Op de tweede foto's zag alles er zoooo veel beter uit en het ging ook zo veel beter met Ariel! Helaas heeft dit maar een week of 8 mogen duren, toen begon alles weer op nieuw. Aan de ziekte van Lyme (de diagnose van Den Hoek) hebben we zelf nooit gedacht, ik wist zelfs niet eens dat paarden het konden hebben. Mijn dierenarts heeft kort terug aan gegeven dat ze dat nog wel eens zou kunnen hebben en Den Hoek heeft dat dus voor mij bevestigd. Achteraf vind ik Ariël ook helemaal in dat ziekte beeld terug.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 17:33

singasong schreef:
Lyme kan alles aantasten in het lichaam.
Alle symptomen zijn dus een gevolg van de Lyme.

Marit, (grappig, ik heet ook zo) en alleen met haar wandelen en lekker in de berg laten grazen o.i.d.

Haha inderdaad toevallig. Ja ik ben ook niet van plan om haar de komende tijd te longeren etc. Gewoon lekker rustig aan doen, wat poetsen, nouja dat soort dingen... Het voor haar iniedergeval zo makkelijk mogelijk maken. Ik wou eergister toch graag even proberen haar te longeren omdat Den Hoek mij had aangeraden te bekijken wat ze wel en niet aan kon. Dat weet ik nu dus. Ze was net trouwens liggend aan het eten... Ook iets wat ik haar nog nooit heb zien doen. Ik hoop snel in contact te kunnen komen met Eva, heb inmiddels toch pittig wat vragen :j

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:37

Oke, en je geeft aan de behandeling gestart te zijn. Toch lijkt ze terug te vallen of juist anders dan verwacht te reageren op de medicijnen. Daaruit las ik dat je nog niet helemaal zeker bent van de diagnose, vandaar mijn input. Juist omdat de hormonen eerder zijn genoemd, maar verder niet direct zijn onderzocht.

Een osteo is mooi, maar die zal niet de oorzaak van het probleem oplossen, enkel de vaste spieren. Je zult dus (zoals je al doet) op zoek moeten naar de oorzaak. Ik heb geen ervaring met de ziekte van Lyme bij paarden (weet dat het bij mensen heel slepend is) en wou enkel dit punt nog aangeven omdat het altijd mogelijk is twee oorzaken naast elkaar te hebben.

Hoe gaat het nu en met de behandeling?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 17:44

Eva (de gene die Ariël nu behandeld) had aangegeven dat ze door de medicijnen de eerste twee weken symptoom vererging kon krijgen, daar hou ik dus rekening mee. Wat ze niet heeft verteld is dat er nieuwe symptomen bij kunnen komen. Ik weet dus ook niet zeker of dit van de medicijnen komt of dat het gewoon door de Lyme komt (of door iets anders)... Net zoals net, dan kom ik en is ze liggend aan het eten. Dat heb ik haar echt nog nooit zien doen. Over 5 weken moet ik weer terug en word ze weer verder behandeld door Eva. Ik hoop een deze dagen nog met Eva in contact te komen zodat ik mijn vragen kan stellen omdat ik bepaalde dingen die ik vanmiddag al schreef gewoon niet vertrouw en dat liggend eten vind ik ook iets heel aparts voor Ariël. En ik hoop dat ze vanaf volgende week vooruit zal gaan, want dan zijn de eerste twee weken van de medicijnen voorbij.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:28

Patrick loopt op het moment ook niet goed.
Ik heb de osteopaat al gebeld in de hoop dat hun hem kunnen helpen.

Lyme doet zo veel met een lichaam........herstel gaat lang duren met ups en downs

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 13:17

Eergister had Ariël een hele slechte dag, ze liep nu niet alleen stijf met haar achterhand maar ook echt kreupel. Gister daar in tegen.... Woehoeee wat was ze geweldig!! We gingen wandelen en dit keer was ze absoluut niet sloom en ze liep ook niet heel dood met haar oortjes naar achter. Neeee mevrouw was heel druk! Oortjes naar voren, en gaan met die banaan. En de terug weg... Echt, draven op haar plek, beentjes hoog optillen, kop er op en hup gaan. Oehh wat liep ze mooi en fijn! Ik was zo trots!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:24

Komt me zo bekend voor