Paard snot uit 1 neusgat? Spookverhalen op internet brr

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Paard snot uit 1 neusgat? Spookverhalen op internet brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:09

Herkenbaar, die frustraties. Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat mijn paard of overkomen, hoe hij zijn voorhoofd heeft kunnen verbrijzelen zonder uitwendig letsel. Niemand die uitsluitsel kan geven. Dierenarts zei toendertijd dat er waarschijnlijk ergens een tumor zat die het bot aan het slopen was en gaf mijn paard nog enkele weken tot maanden. Ondertussen zijn we een jaar verder bijna en ziet hij er super uit. Maar nieman die me kan vertellen of er inderdaad een tumor zit en of mijn paard een dezer dagen weer problemen krijgt.

Overigens vertelde mijn da me toen dat bij een sinusitis de meest effectieve behandeling was om een drain te plaatsen zodat de pus er uit kon en hierlangs ook antibiotica in te brengen. Hij vertelde dat de doorbloeding in de sinusholtes zo slecht was dat orale of subcutane ab nooit komt waar hij moet komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:46

russel schreef:
sliert schreef:
@ Russel: Als het een tumor is bij jouw paard, dan kunnen ze dat via een endoscoop aantippen met {ik dacht...weet niet zeker} formalyne. Dat moet een aantal keer herhaald worden. De tumor slinkt daardoor en in het gunstige geval verdwijnt ie volledig. Deze behandeling doen ze volgens mij ook in Utrecht. Het is uiteraard goedkoper en heeft minder risico's dan opereren. Moet je wel zeker weten dat het om een tumor gaat. {en het moet natuurlijk bereikbaar zijn via de endoscoop.
@Leorah: Ik hoop voor je dat een operatie niet nodig is. Buiten de kosten blijft het een enorm risico.

Wat een goed idee, ik ga deze week voor voor een nieuwe scoop en zal het voorstellen. Bedankt.

Ben al geweest, maar dat kan alleen bij een ander soort tumor, helaas...

Paard krijgt nu een vitamine boost en een flink wat brok extra, buiten dat hij een stuk frisser is geworden oogt hij dat hij er monder last van heeft, het enge diep ademhalen en brommerige geluid is weg.

Misschien gaat lichaam ook een stapje helpen met vreemd weefsel opruimen als weerstand opgekrikt is...dit samen met de prednison...die overigens na maanden gebruik niks gedaan heeft...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 17:58

Wat voor brommerig geluid maakte hij dan? Uit zijn keel of uit zijn neus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:00

Uit zijn neus, et alsof ze snuiven als ze opgewonden zijn. Hij ademt oveigens nu weer onhoorbaar...ik maak zijn hooi weer nat en hierdoor heeft hij geen slijmvorming meer, wat minimaal was, maar alle kleine beetjes helpen....hij begint zich te vervelen....ga maar een eind met hem stappen zo.....echt rijden wil ik hem niet aandoen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 06:53

Nou, de snotneus begint dus terug te komen nu :(. Ohhh, wat is dat frustrerend, gewoon alles is (weer) voor niks geweest. Pfff, sorry maar ik begin me erg machteloos te voelen. Bedoel het beste, laat je alles tig keer op foto's zetten en wat niet meer en het (whatever it is) komt gewoon steeds weer.

Ik denk dat ik mn spaarpot nu eerst ga spekken en dan naar een hoger adres ga (Vechta, Emmeloord of Utrecht). Ben het nu helemaal zat.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:00

Ik was er al bang voor. Nogmaals, wij zijn in Hochmoor geweest {duitsland, bij winterswijk de grens over}. Absoluut topkliniek en zeer fijne mensen! Ook dichterbij dan utrecht.
Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:23

Ik heb beter nieuws. Sinds een maand voer ik mijn paard nu extra dan ik gewend ben, hij krijgt meer brok, ben wel terug gegaan naar basisbrok, elke dsg een volle hand met pavo vitamine/mineralen korrels, dan een klein schepje moeder aarde van bio-ron wat echt goed werkt. Hij is prachtig op kleur gekomen, glimt weer als een spiegel, met een zilverkleur er overheen.
Voor zijn gewicht om de dsg 2 kopjes maismeel aangemaakt en dat gaat ook lekker snel.

Hij is monter, weer sterk in zijn hoofd en wat wat helemaal fijn is, geen snot meer dus hij heeft meer ademruimte, ben hem weer voorzichtig aan het opbouwen.

Nu hoop ik dat hij door de extra voeding die hij krijgt en doordat zijn darmen beter werken door de moeder aarde, zijn weerstand zo opgekrikt is, wat al dus duidelijk zo is, de prednison beter zijn weg kan vinden en zijn lichaam met zijn afweer de tumor zal doen slinken...

Leorah, zet zijn hooi in een ton water, de waterspuit erop, even laten staan, afgieten, zodat je paard geen enkele prikkeling van stof kan krijgen zodat het lichaam geen slijm gaat aanmaken.
Jouw paard is vast net zo gevoelig als mijn paard en hij heeft een chronische allergie die zich onmiddellijk uit in slijm, dus snot vorming, dat al bij 1 dag droog hooi voeren...ook voordroog kan stoffig zijn zeker als er al schimmelvorming aan het ontwikkelen is, wat je vaak niet meteen ziet..dat haalt ook de weerstand naar beneden. Snot is een uiting van het lichaam om iets op te ruimen en verzwakt het imuunsysteem...

Ga eerst eens hooi/voordroog nat maken, darmen ondersteunen en extra vitamines geven om het lichaam te helpen...

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:55

Ik heb het topic doorgelezen, wat vervelend zeg! Ik hoop voor je dat het niets ernstigs is.

dappy111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:52

Ik hoop echt dat het goed komt met je merrie! Dit is echt heel vervelend! :(

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 09:54

Russel, ik ben blij dat het met jouw paard beter gaat. Stof is voor mijn paard echt niet het probleem, ze staat op stof-vrije bodembedekking en krijgt geen droog hooi. Er zit echt geen stof in, dus ik betwijfel heel erg of het daar aan zou liggen.

Mijn moeder zei gisteren nog dat in de periode dat zij dit kreeg Rhino erg heerste vorig jaar. Ze was daar niet tegen ingeënt (geen dragende merrie's op stal) en ik ben 1x op wedstrijd geweest in het weekend voordat alles afgelast werd. Ik was me toen ook niet bewust dat het zo snel zoveel rond ging. Maar... dit zijn toch geen tekenen dat ze Rhino zou hebben gehad of daar iets aan overgehouden heeft?

Je gaat je echt van alles bedenken wat het zou kunnen zijn, het blijft zo raar.

Dank je Tiffany en dappy, ik hoop het ook niet dat het iets ernstigs is!

dappy111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:59

Alsjeblieft, maar als je denkt dat je merrie misschien die ziekte heeft zou ik de verschijnselen even googlen en vergelijken met de klachten die jou merrie heeft;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:30

Rhino denk ik niet hoor, probeer eens de proef met vochtig maken hooi/voordroog...doe het 2 weken elke voerbeurt heel trouw en zie of er verandering komt...mijn hooi is voor mij nu ook stofvrij...kennelijk niet.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:58

Ik heb inmiddels contact gezocht met de kliniek in Hochmoor. Deze staat volgens mijn dierenarts net zo goed aangeschreven als Utrecht in nederland. Ze willen eerst de foto's bekijken die er al zijn gemaakt, dus die moet ik naar ze laten doorsturen. Ze denken wel dat er een CT-scan gemaakt moet worden om te bepalen wat er precies aan de hand is. Dit gebeurt liggend onder volledige narcose. Dan zou eventueel en wanneer mogelijk, ze meteen dan ook geopereerd kunnen worden, wanneer er een abces of toch kieswortelontsteking zit.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:01

Poe, heftig hoor..sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:06

Leorah schreef:
Ik heb inmiddels contact gezocht met de kliniek in Hochmoor. Deze staat volgens mijn dierenarts net zo goed aangeschreven als Utrecht in nederland. Ze willen eerst de foto's bekijken die er al zijn gemaakt, dus die moet ik naar ze laten doorsturen. Ze denken wel dat er een CT-scan gemaakt moet worden om te bepalen wat er precies aan de hand is. Dit gebeurt liggend onder volledige narcose. Dan zou eventueel en wanneer mogelijk, ze meteen dan ook geopereerd kunnen worden, wanneer er een abces of toch kieswortelontsteking zit.

Volgens mij is een abces of wortelontstekijg op een foto zichtbaar.

En je volledig verzekerd? Want dan kan je voor de hele optie gaan..maar 100% onder zeil ben ik geen voorstander van

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:18

Wat een ellende en onzekerheid :( Ik hoop dat je er snel achter komt wat er mis is en dat het niets ernstigs is, sterkte!

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 06:35

Bij mijn paard hebben ze {in Hochmoor dus} eerst een MRY gemaakt {onder volledige narcose} om de exacte plaats te vinden waar geopereerd moest worden. Het is een risicovol gebied om te opereren. De bedoeling was om aansluitend gelijk te opereren. Na de MRY hebben ze hem toch weer bij laten komen, omdat de vergroeiingen op een andere plaats zaten dan ze gedacht hadden {op een foto is dat dus absoluut niet nauwkeurig te zien}. De chirurg wilde eerst op een dood paard oefenen! Als ze alleen op de foto's af waren gegaan, dan was mijn paard nu waarschijnlijk niet meer onder de levende geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:03

Wat tricky....ellende, succes

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:27

Jemig meid! heb net je hele topic even doorgespit! Ik ben benieuwd wat er uit zal komen..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:11

Het is een heel oud topic maar ben toch wel benieuwd hoe dit is afgelopen??

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 13:19

Eigenlijk heel erg goed! Uiteindelijk waren de artsen te onzeker over de kieswortel en is er niet geopereerd. Na alle antibiotica kuren was het beste medicijn een verhuizing. Paard stond altijd bij mijn ouders en had daar een Binnenstal (met stro als bodembedekking). Ze kwam dagelijks buiten maar niet enorm lang plus dat er berkenbomen langs die weide stonden. Nadat we een beetje uitgedokterd waren in eerste instantie besloten om haar gewoon een jaar helemaal met rust te laten maar in die tijd kreeg ik ook zelf een huis met ruimte voor paarden en dus is ze naar mij verhuisd. Eenmaal hier ging het per dag beter en was de snotneus heel snel verdwenen, helemaal weg! Paard staat hier over de zomer dag en nacht buiten en in de winter alleen in de nacht op stal. Mijn stallen zijn buitenstallen en ik heb er vlas in liggen.

Wat het nou is geweest weet ik nog steeds niet, maar ik vermoed toch meer richting een allergie nu ik erop terugkijk.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:48

Dat is fijn om te horen!
Mijn paard is vorige jaar aan de sinus geopereerd! Nu is ze helaas 2.5wkn geleden licht bevangen bevonden..een dag of 3 geleden geënt
En ongelooflijk maar waar maar de snotneus is terug!! Zit nu te wachten op de tandarts..snot is wit, paard doet niet ziek aan..voel me beetje radeloos! Ook al contact gehad met opererend arts..kan aan de enting liggen maar is net zo goed twijfelachtig..
Pfff..