Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:sliert schreef:@ Russel: Als het een tumor is bij jouw paard, dan kunnen ze dat via een endoscoop aantippen met {ik dacht...weet niet zeker} formalyne. Dat moet een aantal keer herhaald worden. De tumor slinkt daardoor en in het gunstige geval verdwijnt ie volledig. Deze behandeling doen ze volgens mij ook in Utrecht. Het is uiteraard goedkoper en heeft minder risico's dan opereren. Moet je wel zeker weten dat het om een tumor gaat. {en het moet natuurlijk bereikbaar zijn via de endoscoop.
@Leorah: Ik hoop voor je dat een operatie niet nodig is. Buiten de kosten blijft het een enorm risico.
Wat een goed idee, ik ga deze week voor voor een nieuwe scoop en zal het voorstellen. Bedankt.
Leorah schreef:Ik heb inmiddels contact gezocht met de kliniek in Hochmoor. Deze staat volgens mijn dierenarts net zo goed aangeschreven als Utrecht in nederland. Ze willen eerst de foto's bekijken die er al zijn gemaakt, dus die moet ik naar ze laten doorsturen. Ze denken wel dat er een CT-scan gemaakt moet worden om te bepalen wat er precies aan de hand is. Dit gebeurt liggend onder volledige narcose. Dan zou eventueel en wanneer mogelijk, ze meteen dan ook geopereerd kunnen worden, wanneer er een abces of toch kieswortelontsteking zit.