anneliesdj schreef:Maar waarom is de farmaceutische industrie boven alle twijfel verheven en al het andere bij voorbaat al waardeloos?
Dat is het geval niet, waar lees je dat?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anneliesdj schreef:Dat lees ik tussen de regels door als er wordt gezegd dat sterk verdunnen niet kan, ook niet bij stoffen die anders schadelijk zijn.
Dyonne schreef:Ik zal hier eenmalig antwoord op geven, maar in principe ga ik daarmee ook offtopic. Daarom maar eenmalig.
Je gaf zelf al aan in een bericht al offtopic, maar ook over bejaarden en busreizen is niet ontopic.
We zitten hier op het medische deel met betrekking tot paarden dus graag zou ik dit topic daar ook over laten gaan.
NickAltena schreef:Wat bedoel je hier mee ?
Ook in de reguliere wereld worden zaken voor geschreven die bij bepaalde hoeveelheid zeer giftig kunnen zijn.
Alleen zit daar nog een meetbare werkzaam deel in... in de homeopathie die jij aan haalt is dat zo goed als geheel afwezig....
Jij kan zonder enig probleem een heel flesje van dat heilwater drinken... een grotere dosis dan door je huisarts of dierenarts (om on topic te blijven) van een geneesmiddel raad ik je echter zeer sterk af.
anneliesdj schreef:NickAltena schreef:Wat bedoel je hier mee ?
Ook in de reguliere wereld worden zaken voor geschreven die bij bepaalde hoeveelheid zeer giftig kunnen zijn.
Alleen zit daar nog een meetbare werkzaam deel in... in de homeopathie die jij aan haalt is dat zo goed als geheel afwezig....
Jij kan zonder enig probleem een heel flesje van dat heilwater drinken... een grotere dosis dan door je huisarts of dierenarts (om on topic te blijven) van een geneesmiddel raad ik je echter zeer sterk af.
Ook in homeopathie wordt gebruik gemaakt van giftige stoffen en ook van je huisarts zijn genoeg middeltjes waar je rustig dubbele doseringen van kunt nemen.
Abiola schreef:Maar ik kan me nog wel voor stellen dat kwakzalverij bij mensen werkt, door het placebo effect. Paarden, of andere dieren met een mankement reageren niet op placebo, die hebben een echte behandeling (of medicijnen) nodig.
Abiola schreef:Maar ik kan me nog wel voor stellen dat kwakzalverij bij mensen werkt, door het placebo effect. Paarden, of andere dieren met een mankement reageren niet op placebo, die hebben een echte behandeling (of medicijnen) nodig.
anneliesdj schreef:Ook in homeopathie wordt gebruik gemaakt van giftige stoffen en ook van je huisarts zijn genoeg middeltjes waar je rustig dubbele doseringen van kunt nemen.
[***] schreef:@nickaltena, ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die (als ze maar genoeg geloof en vertrouwen in de behandelaar hebben) zich beter en genezen voelen nadat ze "gekwakzalfd" zijn. Ze weten immers niet beter?
typefoutje aangepast
Kentaro schreef:Dat blijf ik ook een kwestie van gezond verstand vinden! Als bijvoorbeeld iemand gaat zeggen dat hij/zij kanker kan genezen, weet je toch al genoeg!! Ik zelf zou daar dan klaar mee zijn.
Citaat:Maar ik geloof zeker dat iemand wel de bijwerkingen (zoals extreme moeiheid, misselijk e.d.) kan verminderen.
marleen_usar schreef:Als niet arts mag je nooit het woord genezen gebruiken, je mag nooit beweren dat je iemand kan genezen.Ook al voel je zelf van wel dan nog mag het niet. Vaak zijn mensen al radeloos en hun psyche wordt dan misbruikt.