Die van mij staat op rust, wordt niks mee gedaan. Die groeit dicht van een schep biks per dag.
Vandaar een vit/min korrel. Wel de nodige voedingsstoffen, niet de energie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Focussed schreef:Schep krachtvoer is niet voor alle paarden gemaakt.
Die van mij staat op rust, wordt niks mee gedaan. Die groeit dicht van een schep biks per dag.
frenia schreef:je begrijpt me expres verkeerd![]()
ik zeg niet dat die mineralen en vitaminen geen nut hebben he
maar krachtvoer krijgt zo vaak de stempel dat het slecht is, maar dan wel granulaat van dit en dat voeren en ook nog wat van die vreselijk gore summerfit-koeken enzdan ben je verkeerd bezig. als je gaat diëten is het nog steeds de bedoeling dat je een gezond en evenwichtig dieet volgt en niet dat je pillen en supplementen gaat slikken
Ariebren schreef:Focussed schreef:Schep krachtvoer is niet voor alle paarden gemaakt.
Ik denk dat je gewoon een goed hooi hebt.
En dat schepje kracht voer erbij ??
10 tot 15 % extra bovenop het hooi ??
Berdien schreef:Mijn 2,5-jarige kreeg precies hetzelfde als wat hij nou ook gevoerd krijgt. In de zomer onbeperkt gras en in de winter onbeperkt hooi (goede kwaliteit, eigen land). Wanneer hij mee komt voor wat dan ook (toen wandelen, nu rijden en wandelen) krijgt hij na de gedane 'arbeid' een schepje muesli van Havens. Meer niet. Geen vitamines, geen supplementen, niks van dat alles. In de wei staat een mineralenblok en that's it. En daarmee heb ik nou een bonk van een 4,5-jarige knul in de wei staan. Kerngezond, 10 centimeter groter dan z'n beide ouders en nog steeds volop in de groei.