Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dressuurgek schreef:Ik hoorde gister op mijn stal dat het virus heerst. Ben blij dat er al een topic is om mensen te waarschuwen. Laat een hoefsmid en instructeurs van buitenaf ook niet zomaar langskomen en verbied mensen die op meerdere stallen komen om zonder schone kleren en te wassen weer op jouw stal te komen.
Citaat:Er mogen hier geen namen en dergelijke genoemd worden omdat dit een stal kan schaden. Het noemen van stallen waar het mogelijk heerst zonder dat er bevestiging is valt onder smaad/laster.
wittepit schreef:Citaat:Er mogen hier geen namen en dergelijke genoemd worden omdat dit een stal kan schaden. Het noemen van stallen waar het mogelijk heerst zonder dat er bevestiging is valt onder smaad/laster.
En dit is dus waar ik moeite mee heb. Waarom zou het een stal "schaden"? Gederfde inkomsten vanwege afgelaste wedstrijden? Niet opgevulde boxen vanwege wegblijvende pensionklanten? Het enige waar naar gekeken zou moeten worden is dat het een stalhouder siert als deze passende maatregelen treft. Alleen maar reclame van gezond verstand en keurige bedrijfshygiene als er onverhoopt een paard ziekteverschijnselen toont en wedstrijden wórden afgelast en zo veel mogelijk visite van buiten van het erf geweerd.
Naomi_Star schreef:Als je gewoon even goed op de zoekknop drukt kan je het in andere topics lezen om welke twee stallen het nu in ieder geval gaat. De ene stal is al meerdere dagen in quarantaine, daar zijn inmiddels drie paarden overledenen de andere stal, een manege is het nog niets eens zeker dat het om Rhino gaat, maar daar zijn de lessen wel allemaal stopgezet.
Al die roddelverhalen maken mij echt misselijk. Ga hier geen dingen lopen roepen als je het niet zeker weet want dat zorgt alleen maar voor meer paniek. Doe gewoon net als meerder hier in het topic alles om te voorkomen dat je paard besmet wordt. Dus geen vreemden op het erf en zelf ook niet met je paard van het erg. Bij ons op stal mogen op dit moment ook geen instructrices/hoefsmeden en dierenartsen komen (in noodzaak uiteraard wel) Of wat Lambiekske zegt, voer je paard supplementen zodat je de weerstand opkrikt. Meer kan je op dit moment gewoon niet doen...
VERAx schreef:Weet iemand hier of je Lysine ook zo kan voeren (door voer heen gemengt) of moet het echt in combinatie met een ander supplement? En heeft het uberhaupt wel nut om het nu pas te beginnen met voeren, want als je eerst een maand moet voeren voordat het resultaat geeft is het denk ik niet de moeite waard om eraan te beginnen..
Naomi_Star schreef:Jou gaat het niet om roddelen, maar er gaan de wildste verhalen rond en ik denk dat wanneer je iets niet zeker weet je dit ook niet in het openbaar moet plaatsen.
Als ik jou was en je bent bang voor besmetting zou ik er niet te moeilijk om doen en gewoon de wedstrijden voorlopig afzeggen. Zeker in de omgeving Gelderland. Ik zelf probeer er in deze situatie alles aan te doen om te voorkomen dat mijn paard ziek wordt. Als dat dan betekend dat ik geen wedstrijd kan rijden, dan maar even niet.
Visitor schreef:VERAx schreef:Weet iemand hier of je Lysine ook zo kan voeren (door voer heen gemengt) of moet het echt in combinatie met een ander supplement? En heeft het uberhaupt wel nut om het nu pas te beginnen met voeren, want als je eerst een maand moet voeren voordat het resultaat geeft is het denk ik niet de moeite waard om eraan te beginnen..
Haha, hoop stalgenoten hier
Geen idee, maar ik ga het maar gewoon voeren komende weken.
Ik weet dat de paarden het op de betreffende besmette stal (waar het wel zeker van is en ik iemand ken) allemaal ook krijgen nu op aanraden van de DA.
_Esther_87_ schreef:Naomi_Star schreef:Jou gaat het niet om roddelen, maar er gaan de wildste verhalen rond en ik denk dat wanneer je iets niet zeker weet je dit ook niet in het openbaar moet plaatsen.
Als ik jou was en je bent bang voor besmetting zou ik er niet te moeilijk om doen en gewoon de wedstrijden voorlopig afzeggen. Zeker in de omgeving Gelderland. Ik zelf probeer er in deze situatie alles aan te doen om te voorkomen dat mijn paard ziek wordt. Als dat dan betekend dat ik geen wedstrijd kan rijden, dan maar even niet.
Dat is het punt nou net...Door de vage verhalen overal heb ik geen idee of ik bang moet zijn voor besmetting. En natuurlijk, in geval van twijfel ga ik niet hoor, dat is helemaal niet moeilijk. Maar wedstrijd rijden is vrij duur en ze gaan echt het startgeld niet vergoeden om deze reden dus ja...Ik denk daar wel eerst over na voor ik afmeld.
Maargoed, aangezien de startlijst vrij uitgebreid is en uit verschillende richtingen, denk ik zo dat ik mooi thuisblijf.
Visitor schreef:Ik heb die van de Groene Os besteld, is icm Vitamine B6, maar Agradi is langzaam dus heb net ff bij de apotheek een pot L Lysine voor mensen gehaald dus ik begin met vanavond dat geven. (Mogen jullie ook wel wat van hoor als iedereen nog op zijn bestelling bij Agradi of elders van zo'n Groene Os pot moet wachten, hoeft niet iedereen een pot aan te schaffen.) Verder krijgt mijn peerd nog standaard een vitaminesupplement omdat ze bijna geen krachtvoer krijgt, maar je kan dit ook gewoon los geven hoor.
Edit: @ Noa; volgens de Groene Os krikt het de weerstand op en werkt het met name bij tegengaan van Herpes, ook bij mensen. Is niet bewezen denk ik maar je weet nooit. (Het is geen homeopathie ofzo maar gewoon supplement.)
VERAx schreef:Dankjewel, dat is fijn! Dan ga ik ook maar een pot bestellen nu. Voer jij het één of tweemaal daags?