Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FCSA schreef:Hij gaat er wel elke dag in.. Een halfuurtje ongeveer (tijdens het uitmesten). 's Middags kom ik om met hem te wandelen, losgooien, rijden, spelen etc. Hmm - zou dat te belastend zijn?

deruijter schreef:Mizsz_Kitty schreef:als ik mag kiezen ga ik liever wandelen, in een paddock of op het land doen ze maar gek
je paard moet toch zijn energie kwijt kunnen?

ponylies schreef:mirim schreef:Mijn mening is : Geen stapmolen! Het is geestdodend, puur voor het gemak van de mens en zeker niet voor het welzijn van het paard.
wat een onzin zeg![]()
mijn beesies die ik rijd hebben het prima naar hun zin in de molen ze rennen bokken en galloperen er in rond ,
en ook 20 andere paarden die ik ken
riagr schreef:Wat ik best lastig vind in dit topic, is dat er vooral veel meningen naar voren komen, maar voorlopig nog geen feíten, en dat is toch hetgeen waar TS om vroeg, of niet?
Zijn er geen onderzoeken gedaan naar de belasting die het stappen in een stapmolen oplevert, met name dan voor jonge( zich lichamelijk nog ontwikkelende) paarden?
Ik ga toch even googelen op effect stapmolen training op ontwikkeling paard..
Kijken of er wat wetenschappelijks te vinden is..