Reading en Healing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:14

vuurneon schreef:
Alleen heb je als reguliere genezer toch een stuk moeilijkere opleiding, beschermde titel en je moet geregistreerd staan. De eerste dierenarts die alles puur vanaf een foto alles af lezen moet ik nog tegenkomen...Of beter gezegd; die kom ik niet tegen.

Mjah, een wetenschappelijke opleiding doen is nou ook weer niet zó moeilijk hoor. Het is tegenwoordig ook zeer een kwestie van genoeg geluk en geld hebben dat je de mogelijkheid krijgt. Dat je veel leert op een opleiding betekent bovendien niet dat je er ook oprecht mee aan de slag gaat. In mijn vakgebied was laatst ook nog een hele heisa om een onderzoeker die de boel opgelicht had. Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en machtswellustelingen heb je altijd, overal. Bij de regulieren en bij de alternatievelingen zitten ook mensen die (na de opleiding) maar wat aanklooien en je hebt er die al decennia lag aan het leren zijn en vervolgopleiding na opleiding volgen.

Ik zie het meer als de controverse tussen geloof en wetenschap. Het één meet je buiten jezelf, het ander weet je binnen jezelf. Sommige mensen denken dat er zoiets als één waarheid bestaat en meten alleen, anderen geloven heilig en vinden onderzoek dan ook onzin. Zelf geloof ik dat de balans tussen beiden de gulden middenweg is.... je hebt niet voor niets twee hersenhelften denk ik maar.

Ik hoorde ooit iemand die zei dat het geloof er van uitgaat dat de mens perfect geboren wordt en alleen maar minder/slechter wordt naarmate hij ouder wordt. De wetenschap zegt echter dat de mens onvolmaakt geboren wordt en steeds beter/ volmaakter wordt door de kennis die hij opdoet in de jaren.

Je kunt het één vinden, of het ander... of ze beiden aannemelijk vinden maar erover discussiëren heeft weinig zin omdat het om een mening gaat.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:14

vuurneon schreef:
Alleen heb je als reguliere genezer toch een stuk moeilijkere opleiding, beschermde titel en je moet geregistreerd staan. De eerste dierenarts die alles puur vanaf een foto alles af lezen moet ik nog tegenkomen...Of beter gezegd; die kom ik niet tegen.

Je kan mensen veel makkelijker oplichten met healen dan als arts of dierenarts.

Precies, noem het in twee woorden maar gewoon medische kennis :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:20

Onderzoeker dhr stapel bedoel je sallandval?

Het een sluit voor mij ook zeker niet het andere uit, maar wel als het om healing gaat. Geen glazenbol kijkers die denken te kunnen genezen door naar een foto te kijken. Gaat mij net even te ver...
Dierenarts opleiding is niet voor niets 6 jaar, daar kan een cursusje healen niet tegenop.

EstherHegt

Re: dierenhealing,wie kan mij er meer over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:49

Alsof de duvel er mee speelt, ik kreeg van een heel jong meisje ( middelbare school) een mail. Ze was bang gemaakt door een klasgenootje die zegt te kunnen readen, haar kerngezonde pony zou dood gaan omdat ze wel eens een wedstrijdje doet, die klasgenoot heeft zelfs de pony nog nooit gezien. Dat arme kind was echt geschrokken en bezorgd. Bij wat doorvragen bleek de pony gewoon helemaal niet ziek te zijn en nergens klachten over te hebben. Volgens de dierenarts is het beestje kerngezond.

Anoniem

Re: dierenhealing,wie kan mij er meer over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:54

Esther, misschien kan je proberen duidelijk te maken dat de 'healer' verkeerd verbonden was??

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:11

sallandval schreef:
Nu durf ik toch te beweren dat de fouten in de reguliere geneeskunde grotere gevolgen kunnen hebben dan de fouten uit de alternatieve geneeskunde.

Dat waag ik te betwijfelen. In absolute aantallen worden er binnen de reguliere geneeskunde vermoedelijk meer fouten gemaakt, omdat er gelukkig nog steeds meer reguliere artsen zijn dan alternatieve genezers. Maar de ernst van de fouten binnen de reguliere geneeskunde is gemiddeld - dat durf ik dan ook wel te beweren - minder groot dan in de alternatieve wereld. Domweg omdat er een heel systeem van protocollen, controles, bijscholingen, visitaties, vangnetten etc is binnen de reguliere geneeskunde én omdat geneesmiddelen getest moeten worden op werking én veiligheid.
Binnen het alternatieve circuit is er nauwelijks controle (niet op 'het protocol' en niet op elkaar (visitatie)) én is er geen eis tot testen van 'geneesmiddelen' - zélfs niet op veiligheid. Dus de 'heler' hoeft geen kennis te hebben, en wordt daarop door niemand gecontroleerd en wat-ie voorschrijft hoeft niet getest te worden, noch op werking noch op veiligheid. En geloof me, vooral phytotherapeutica kunnen akelig giftig zijn.

Dan durf ik wel te stellen dat de fouten binnen het alternatieve circuit veel verstrekkender gevolgen hebben. Van 'diagnoses' die niet kloppen, tot te laat bij de reguliere arts komen. Sylvia Millecam is daar het schrijnende voorbeeld van.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:23

Lovely schreef:
Esther, misschien kan je proberen duidelijk te maken dat de 'healer' verkeerd verbonden was??

dat is heel erg lastig, het arme kind was echt overstuur, dan moet je echt je best doen om goed uit te leggen dat er niets aan de hand is. Uiteindelijk bergeep ze gelukkig wel dat de healer verkeerd verbonden was.

@ Sallandval Over die wetenschapper als er de heer Stapel bedoeld werd? Dat ging inderdaad om gefingeerde gegevens, maar juist door het controleren van die gegevens komt dat dus wel uit! Dat gebeurt bij de 'healers' dus niet, daar is geen controle op en zij kunnen geen titel kwijtraken, doodgewoon omdat dat geen erkende opleidingen zijn die te controleren zijn.
Healers controleren elkaar niet, zij geloven in elkaar. En laten we wel wezen, als je een blindedarmontsteking hebt, wat wil je dan, van de pijn af en naar ziekenhuis of het weg laten healen?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:12

grietje14 schreef:
Bonita_Bon schreef:

Lees nou eens wat je typt... contact maken met een dier via een foto, echt het liefst zou ik van heel dichtbij KOEKKOEK in je oor willen roepen. Een foto is niet iets persoonlijks van dat dier, het is gewoon een foto, niet meer, niet minder.
Het blijft gewoon een plaatje. Contact maken via een stukje papier waar wat inkt op zit in de vorm van het paard dat zonder dat te weten is gefotografeerd.
Kenmerkend is de directe relatie van de afbeelding met de realiteit, maar dit maakt van een foto daarom nog geen objectieve weergave van die realiteit. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is een foto altijd een manipulatie van de realiteit, zowel door het standpunt, het kader, het moment en het materiaal dat de fotograaf gebruikt om de foto te maken, alswel door ingrijpen op chemische of digitale wijze in de fotografische afbeelding door de fotograaf of anderen. Aldus wikipedia.

Jij denkt dat je alles van het plaatje kunt aflezen, zo is het niet.
Daarvoor moet eerst contact zijn, een verbondenheid via energiebanen.
Een paard moet trouwens wel met de ogen goed open en zichtbaar op een foto staan voor als je hem/haar wilt readen.

Nee dat denk ik niet, sterker nog, ik sta achter het volgende: je kan niets aflezen van een plaatje. Je kan hooguit zien hoe zn beenstand op die foto is, of hij mooi in zn bespiering zit vanaf het perspectief/de hoek waarop de foto genomen is of dergelijke. Maar NIETS maar dan ook NIETS over iemand innerlijk, laat staan over iemands gezondheid! Neem ik mezelf als hilarisch voorbeeld, maak 3 foto's van mij binnen een seconde en op de 1 sta ik geweldig, op de ander lijk ik wel bezeten en op de ander lijk ik wel leeg. Ben ik dan schizofreen? Of komt het gewoon door de momentopname wat een foto altijd is..?

Verbonden via energiebanen, en dat doe je... hoe via een foto???? Buiten dat, al sta je recht voor het paard kun je dat niet, maar dat even daar gelaten. Heb me vorige week kapot gelachen om zo'n healer bij onze buurvrouw, ze had ook even haar wichelroede meegenomen, voor de zekerheid. Toen ze haar handen over zijn been liet gaan en zo de buikpijn constateerde EN probeerde die weg te leiden ben ik maar even weg gelopen...

Waarschuwing: lang leeswerk:
Nog een leuke uit het nogal alternatieve circuit, pony van een kennis keek wat lusteloos en zat wat slecht in haar vacht en spieren. Ze had al 2 keek koliek gehad en de dierenarts dacht aan wormen. Beestje was ook al oud (jaartje of 30). Afijn wormenkuur gegeven, maar geen verbetering. Dus hebben zij een foto gestuurd naar diverse readers, enkele onbeduidende reacties en 1 heel duidelijke van een niet geheel onbekende 'reader'. Nou moet je even weten dat die mensen van wie de pony is zeer goedgelovig zijn en er echt achter stonden dat wat de reader zou zeggen de waarheid was, want ze wist zoveel dingen over hun lieve ponietje te vertellen, 'precies zoals ze is'. De reactie luidde als volgt; de pony wilde dood. Ze had geen levenslust meer en ze moesten haar laten gaan. het beestje leed vreselijk en ze zag geen andere uitweg, gezien haar leeftijd moesten ze ook niet meer zoeken naar een andere uitweg, dat was niet paardwaardig.
Wat bleek, toen ze de beslissing hadden genomen om haar af te laten maken en ze haar nog een fijne laatste 2 weken in de wei gunden.. ze hadden ipv wormenkuur per ongeluk vitaminepasta gegeven (ook in een spuit, zelfde kleur doos) waardoor de wormbesmetting helemaal niet was behandeld en het diertje onder de wurmen zat! Na 8 weken behandelen en voeren was ze weer de oude en loopt nu gewoon weer 2 uurtjes in de week een lesje! Happy as ever...

Is het dan zo gek dat ik (me even zwak uitdrukkende) sceptisch ben over readers en healers?

Heb mijn paarden nooit laten readen (voor degenen die zeggen 'heb je het wel eens geprobeerd') om een doodsimpele reden ik weiger daar geld voor te betalen. Ik ken ze beter dan wie dan ook en als het iets medisch is dan komt er een dierenarts of ga ik naar de kliniek.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-12 22:41, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Door het splitsen van berichten is de originele tekst van grietje14 uit de quote in deze post niet in dit topic terecht gekomen en kon later helaas niet meer geplaatst worden.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 23:22

Bonitabon@ Wat dat betreft snap ik inderdaad dat je zo sceptisch bent over healen en readen.
Over dat verbonden via energiebanen zal ik maar niet in discussie gaan... maar daardoor vind wel healing plaats.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:22

Ach, ik vind readen prima :j
De ene bidt, de ander doet aan readen.
Ik wil het dolgraag wetenschappelijk onderbouwen maar aan de andere kant zegt mijn ongelooflijk wetenschappelijke scriptie begeleider; wie zegt dat de vrouw die de boom aanbidt gek is? Niemand kan bewijzen dat er echt geen God in de boom zit. Je kan de boom omzagen, ontleden, verbranden en daarmee kun je wel zaken ontkrachten. Maar niet iets bevestigen.
Maar ik geloof zelf in de kortste, meest logische verklaring voor mij de juiste is.

Healen vind ik echt vreselijk.... Dat is voor de deskundigen met een diergeneeskunde diploma op zak.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 23:24

Healen gaat ook niet over ziektes, maar over geestelijk en energie.
Bij healing kan je wel zien door de energievelden wat voor ziekte het paard kan hebben
of waar het paard ergens last van kan hebben.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:25

Dat er nog steeds mensen zijn die sceptisch zijn, en dat in deze tijd. Hoe kortzichtig kan je zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:26

Grietje14 en daar ben ik ook op tegen, via een handoplegging, loeren naar een foto de ziekte doorkrijgen?
Nee... Sorry. Dat vind ik te gevaarlijk en onverantwoord.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:26

Ik ben Healer,maar zeg er altijd duidelijk bij dat ik geen arts ben. Ik genees niemand.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:27

marleen_usar schreef:
Dat er nog steeds mensen zijn die sceptisch zijn, en dat in deze tijd. Hoe kortzichtig kan je zijn?

Tja, als iedereen het overal mee eens zou zijn zou het een saaie wereld zijn ;) en daar geloof ik heilig in!

Anoniem

Nu zal ik maar verklappen dat ik ook wel eens een gevoelletje heb gehad bij een paard. Maar ik zou nooit in mijn hoofd halen om de taak van de dierenarts over te nemen. Daarom geef ik nooit een ander advies dan het inschakelen van een deskundige. Soms wou ik achteraf dat ik er duidelijker over was geweest, maar mensen moeten zelf blijven beslissen wat ze doen.

Marleen_usar, waarom mag iemand niet skeptisch zijn??

Bonita_Bon

grietje14 schreef:
Bonitabon@ Wat dat betreft snap ik inderdaad dat je zo sceptisch bent over healen en readen.
Over dat verbonden via energiebanen zal ik maar niet in discussie gaan... maar daardoor vind wel healing plaats.

Over energiebanen in het lichaam hoef je niet indiscussie te gaan, die zijn er. En dat je ze schijnt te kunnen voelen wil ik ook geloven, dat je ze kan manipuleren al wat minder en dat je dat met/via een foto kan doen, daar zakt mn broek vanaf. Snap je?

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 23:28

Vuurneon@Dat lijkt miss zo, maar readen gaat via een foto healen vaak niet.
Het is wel waar dat je aan de energievelden van een paard kunt zien waar hij last van
kan hebben als je healer bent.
Het is maar net weer of je het gelooft of niet, ik snap je aan de andere kant ook wel.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:30

vuurneon schreef:
Ach, ik vind readen prima :j

Dan denken we daar anders over.
Readen bestaat niet, en het is gevaarlijk om te doen alsof het wel bestaat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:30

Waha gevaarlijk, hoezo nou weer?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:31

marleen_usar schreef:

Kortzichtig? juist niet, doordat er mensen sceptisch zijn is toch alleen maar goed? dat zorgt voor discussie, onderzoek en vaak hele interessante inzichten (positief danwel negatief) . Alles aannemen en ja en amen DAT is kortzichtig.
Ik heb hiervoor al uit de doeken gedaan waarom ik zo sceptisch ben. Mensen zijn ook wel eens sceptisch over mijn methode om paarden in te rijden (sommige in het bos ipv de bak) maar juist door hun kritische vragen daag ik mezelf uit altijd het beste naar boven te halen, mijn mening en methode sterk te onderbouwen en een discussie verrijken met goede argumenten. vervolgens resultaat laten zien wat voor iedereen helder is en eventueel meetbaar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:31

Healing is juist iets wat zeker niet gevaarlijk is,doen als of je er 1 bent al helemaal niet, mits je correct aan het werk gaat.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 23:32

Bigben@ Het bestaat wel! Maar als je er al niet voor open staat is het moeilijk
om er nog in te gaan geloven of te verdiepen.
marleenusar@ mee eens!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:32

Het is niet gevaarlijk om te denken dat het wel bestaat, het is wel gevaarlijk als mensen alles voor waar aan zullen nemen en niet zelfstandig denken.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:34

marjootje schreef:
BigBen schreef:
Sorry, maar ze biedt helemaal niets aan.
Zgn. readen bestaat niet.
Pure oplichterij en boerenbedrog.
In dit geval misschien niet met opzet, maar het blijft oplichterij.

En aan die website hoeft helemaal niets te veranderen.
Zie je metéén welk vlees je in de kuip hebt.

Wat een zielige reactie, je kunt beter je mond houden.

Het is simpel.
Zgn. readers claimen dat ze op de één of andere magische wijze contact kunnen maken met een paard,
maar bewijzen worden daarbij nooit ofte nimmer geleverd.
Meer nog, als je om bewijzen vraagt ben je 'zielig', of je 'verpest' het topic.
Vreemd vind ik dat.