vuurneon schreef:Alleen heb je als reguliere genezer toch een stuk moeilijkere opleiding, beschermde titel en je moet geregistreerd staan. De eerste dierenarts die alles puur vanaf een foto alles af lezen moet ik nog tegenkomen...Of beter gezegd; die kom ik niet tegen.
Mjah, een wetenschappelijke opleiding doen is nou ook weer niet zó moeilijk hoor. Het is tegenwoordig ook zeer een kwestie van genoeg geluk en geld hebben dat je de mogelijkheid krijgt. Dat je veel leert op een opleiding betekent bovendien niet dat je er ook oprecht mee aan de slag gaat. In mijn vakgebied was laatst ook nog een hele heisa om een onderzoeker die de boel opgelicht had. Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en machtswellustelingen heb je altijd, overal. Bij de regulieren en bij de alternatievelingen zitten ook mensen die (na de opleiding) maar wat aanklooien en je hebt er die al decennia lag aan het leren zijn en vervolgopleiding na opleiding volgen.
Ik zie het meer als de controverse tussen geloof en wetenschap. Het één meet je buiten jezelf, het ander weet je binnen jezelf. Sommige mensen denken dat er zoiets als één waarheid bestaat en meten alleen, anderen geloven heilig en vinden onderzoek dan ook onzin. Zelf geloof ik dat de balans tussen beiden de gulden middenweg is.... je hebt niet voor niets twee hersenhelften denk ik maar.
Ik hoorde ooit iemand die zei dat het geloof er van uitgaat dat de mens perfect geboren wordt en alleen maar minder/slechter wordt naarmate hij ouder wordt. De wetenschap zegt echter dat de mens onvolmaakt geboren wordt en steeds beter/ volmaakter wordt door de kennis die hij opdoet in de jaren.
Je kunt het één vinden, of het ander... of ze beiden aannemelijk vinden maar erover discussiëren heeft weinig zin omdat het om een mening gaat.