en toen was mijn kanjer ziek !!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:04

Joolien schreef:
Gaan jullie je allemaal ff ermee bemoeien, ts had het vast wel gedaan als ze er toe in de gelegenheid was. Wat drammen jullie toch weer door zeg. En als je DA zegt dat ze niet naar de kliniek hoeft ga jij dan alsnog de trailer pakken en heen rijden? Dacht ik ook niet nee.

Pfff bokt is weer dierenarts hoor...

En wie denkt in hemelsnaam dat TS verantwoording af moet leggen?!!?!

dus jij vindt dit er goed uitzien?Geen reden tot ongerustheid? :Z

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 20:05

xEline schreef:
djuulsie schreef:
:n maar niet doet

Ze heeft al even niet gereageerd dus misschien is ze bezig! Anders denk ik en hoop ik dat ze het snel gaat doen

houu er nou even over op aub
ik weet het zelf ook dat ze vies zijn en ja ik had het moeten doen vanmiddag
maar was heel druk met zijn staart bezig om deze schoon te krijgen
en heb ook echt geprobeert om ze schoon te maken maar met kout water wilden ik hem niet lang laten staan in deze kou
ga morgen echt die benen schoon maken hoor dus hou er nu over op
Joolien schreef:
Gaan jullie je allemaal ff ermee bemoeien, ts had het vast wel gedaan als ze er toe in de gelegenheid was. Wat drammen jullie toch weer door zeg. En als je DA zegt dat ze niet naar de kliniek hoeft ga jij dan alsnog de trailer pakken en heen rijden? Dacht ik ook niet nee.

bedankt voel me ook echt aan gevallen en vind dit ook echt niet leuk

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:06

Ahg arme pony :(:) Goed voor hem zorgen, komt vast wel goed! :)

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:08

[/quote]
bedankt voel me ook echt aan gevallen en vind dit ook echt niet leuk[/quote]

Ik snap dat je je aangevallen voelt, hoop dat het snel beter gaat met het paardje. :j

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:09

Arme pony :(:) !
Zoals ik lees ga je er zo snel mogelijk wat aan doen, dat vind ik wel goed!
Veel sterkte met je paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:11

geerke schreef:
Joolien schreef:

dus jij vindt dit er goed uitzien?Geen reden tot ongerustheid? :Z

Ik zie vieze benen ja maar ik neem aan dat ts heel andere dingen aan haar hoofd heeft gehad, ze zegt toch ook dat ze het geprobeerd heeft?

kohtje

Re: en toen was mijn kanjer ziek !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:20

Kan je nu niet nog even naar stal om lekker op te strooien? Kan hij lekker liggen vanacht.
Sterkte er mee.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:21

Auw.
Dat ziet er echt heel naar uit.

Beterschap!

Hopelijk knapt ie snel op.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:21

gaat lekker.

Mijn paarden staan ook 24/7 buiten en die houd ik echt niet schoon, ga het niet proberen ook. Poets je alle bescherming weg.

Heel veel sterkte met je pony. Beessie heeft veel pijn dat hijzo ingevallen is en slecht wil eten

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:25

Die benen kan ts gewoon gaan schoonmaken, desnoods met koudwater,
En een flinke scheut betadine shampoo gaan gebruiken, infechties heb je zo als je de boel niet schoon houd ,
En daarna een zweetdeken op gaan doen.
Ik zie hier niemand in het topic die ts gaat aanvallen,
Ik zie alleen maar bezorgde medebokkers die het beste willen voor de pony van ts,

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:31

dior_bokt goed verwoord ben het helemaal met je eens

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:32

Ts, heb het zelf niet mee gemaakt..
Wens je een snelle herstel toe met je hafje!

Enne, ik snap je volledig dat je je richt op de penis etc.
benen zouden bij Mij niet op de eerste plek staan..
Dan zou ik mijn paarden ook verwaarlozen, omdat ik de benen niet elke dag schoonmaak (kleigrond)..

Mijn hafje zat bij thuiskomst ook onder de wormen, even met de da overleggen voor wormenkuur, gezien hij er toch is..
Ik kreeg als advies: 1kg biks per dag, onbeperkt hooi..
Binnen paar weken zichtbaar vooruitgang..

Anders even temmen..
sommigen lezen de OP niet..
Staat duidelijk dat ze geen commentaar wil op de benen en stalbedekking, omdat ze dit zelf ook ziet..
En wat doet bijna iedereen??
Juist! Commentaar en ts de grond in trappen qua gevoel!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:40

opstrooien met sto is vast geen goed plan, heb ik al eerder gezegd. stro is hard en prikt. Het vel van zijn piel is vrij dun, zeker in deze toestand omdat het ook nog eens is uitgerekt en strak staat, heb je strakjes nog meer problemen. een schone rubber mat of zo lijkt mij het beste.
En toch gaan stappen met hem zodat de bloedcirculatie op gang blijft. Net als bij vocht in/bij zijn koker na een castratie.Lijkt mij tenminste.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:01

ik denk ook dat niemand hier ts bewust aanvalt, maar wel het beste voorheeft en bezorgd is. Bij ieder vorm van infectie (vind zijn pielemoos naast gezwollen ook erg rood) is het belangrijk dat de omgeving schoon is. Ik snap de reacties van sommige mensen dus wel. Je pony kan echt niet zo in die stal blijven staan. Ik begrijp ook echt niet dat de staleigenaar je pony in een vieze stal laat staan. In de kliniek staan ze altijd op saagsel. Misschien is dit een optie.

Heb je zelf de dierenarts eigenlijk gesproken? Anders zou ik hem zeker even bellen om dit alles met hem te bespreken (vermoeden van wormen, dat ie slecht eet en welk strooien je op dit moment het beste kan gebruiken.

Je schrijft ergens dat je pony slecht eet. Heb je dat aan de da verteld? Lijkt mij op dit moment wel even belangrijk fataal je dat met je da bespreekt. Het is wel belangrijk dat hij goed gaat eten. Heeft hij pijnstillers? ik zou hem wat seniorenslobber gaan geven. Dat wordt goed gegeten door zieke paarden en ze zetten er snel van aan.

Als je paard niet doodziek is geweest zit hij er binnen een paar dagen niet zo uit.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:18

Het eerste dat opvalt als je dit topic opent is de opgezwollen penis :j Arme ziel! Vieze benen en staart komen op de volgende plaats. TS, Sterkte met jouw haf, hopelijk komt het allemaal goed.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:27

Jeetje zeg, dit verwacht je niet als je naar de opfok gaat.
Dit is niet aanvallend bedoeld naar jou ts maar vind het erg slecht van de opfok, dat ze niet vaker gebeld hebben, gesmst of ingesproken. Hier moet je als eigenaar gewoon op de hoogte zijn. Wat als je lange tijd niet komtt? Dat gebeurt heel vaak in opfokken, dan kom je er pas achter als het te laat is?

Over stalbedeking en benen ga ik niets zeggen. Ts haar paardje staat in de opfok dus gaat niet over de bodembeddeking en kan dit moeilijk zelf doen.

Hou het asjeblieft goed in de gaten en bel desnoods je eigen DA om langs te komen. Het ziet er iig niet goed uit en lijkt me niet dat dit snel over gaat door masseren. Hjeel veel sterkte en succes ermee. Maar je zorgt goed voor hem hoor ts :) hij ziet er buiten dit, altijd super uit op de foto'ss.

Over de opfok zou ik iig niet tevreden zijn.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:43

Jaren geleden had mijn pony iets soortgelijks en moest ik hem drie keer per dag afspuiten/koelen, op een gegeven moment heb ik van zo'n geel doekje een zakje gemaakt en daar twee bandages kruislings op gemaakt In het zakje deed ik een coldpack en die bond ik er dan drie keer per dag tegenaan met een paar grote strikken op zijn kont ;) , dit werkte erg goed en langer als afspuiten.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:01

Met een paard heb ik dit nog nooit meegemaakt gelukkig, wel met een hond. Die kreeg antibiotica en plaspillen, verder met glijmiddel de boel soepel gehouden zodat de schacht weer in de voorhuid kon. Heeft wel een paar dagen geduurd.
Dit is een paar keer terug gekomen maar na castratie niet meer.

T.a.v. de verzorging, een jong ziek dier kan heel snel in conditie achteruit gaan. Zeker als ze 24/7 buiten hebben gelopen en dan op stal gaan. Overgang van gras naar hooi/voordroog, ander voer dus, kan diarree geven tijdens de gewenning.
Verder als ze ziek zijn en ook nog hun bekende maatjes moeten missen kan de eetlust ver te zoeken zijn en nemen ze heel snel in gewicht af. Als ze netjes in conditie zijn, dus niet te dik, zie je al snel de ribben en bij niet eten verdwijnt de darmvulling waardoor de buik invalt, dat kan al na één nacht.

Wat ik zou doen met dit dier, met een maatje in een schoon en droog weiland waar nog voldoende gras op staat, als dat nog voorhanden is. Behalve bij vorst, omdat anders de slijmvliezen van de penis kunnen bevriezen en dan ben je verder van huis.

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:09

Hallo TS,

Vind het heel naar dat je paardje zo siek is. Voor vocht afvoer kan je ook selderij zaad of blaadjes bijvoeren (was een tip van de DA). Mijn paard heeft een jaar op stal gestaan met een breuk en daar hielp dat bij tegen vocht in de benen. Vaak helpt ook wassen met traditionele badedas. Dit ontsmet ook, en wast tevens schoon. Dat mag op de penis en op de benen. twee vliegen in een klap. Stro kan idd heel scherp zijn. in de kliniek gebruiken ze zaagsel in deze gevallen. Dus ik zou dat in de stal doen. Is zo gehaald bij de Boerenbond.

Overigens, mijn paarden krijg ik ook niet schoon met dit weer. Slobber is goed om weer aan te sterken en ook licht verteerbaar. Zorg wel dat hij goed drinkt en laat de tanden nakijken.

Groetjes

Jinks

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:13

We mogen dus er niet op wijzen dat door een goede hygiene alles sneller geneest en met koud water en betadine wassen kan heel goed al is het koud, sterker het kan totaal geen kwaad..
Je kunt best van een dier houden, maar dan zit je niet de hele dag te bokken terwijl dje dier er zo bij staat, dan ga je als de bliksem aan de slag om alles in orde te maken zeker als mensen je er op wijzen...

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:19

Ik ben wel benieuwd naar het verloop.... @TS heel veel sterkte en succes, misschien kun je hem wat slobber bijvoeren... Dan krijgt hij zowel vocht als voedingsstoffen binnen. Misschien kan de DA je ook wel helpen om de eetlust op te wekken?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:46

Ik snap niet zo goed waarom ts niet gelijk zijn stal in orde heeft gemaakt..oohja omdat de staleigenaar daar over gaat? Goed excuus hoor..

Als mijn pony er zo bij zou staan zou ik gelijk denken aan schone benen, schone stal. En zo vaak mogelijk langs gaan :j

Hoop voor je pony dat het snel over gaat!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:48

oei ,nee dit herken ik niet nee ( werd op dit topic gewezen,maar mijn paard heeft zaadstrengen die ontstoken zijn geweest en daardoor een hele dikke koker,maar nooit zo'n gezwollen/ontstoken penis gehad)

heeft hij ook koorts? dat kan ook het slechte eten verklaren,als hij zich niet lekker voelt,zal hij weinig willen eten,dan is het zaak om hem eerst goed koortsvrij te krijgen,maar goed dat zal de veearts wel weten en gezegd hebben :) .

ik vind hem wel mager,was hij de laatste keer dat je ging kijken ook al afgevallen,en hoe lang geleden had je hem voor het laatst gezien tot je hem vandaag weer zag?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:52

Oeff ja ik heb op de kliniek ook eens zo een paard meegemaakt. Alleen is deze penis toen wel geamputeerd omdat het echt niet beter ging. Idd ook steeds masseren en afspuiten

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:09

hoop dat het snel beter gaat met je paardje hij ziet er sneu uit zo met zijn handeltje.
en die benen laat ze hier lekker zeuren die van mij lopen er nu ook niet bij als schoonheidsprinsessen het weer is ook niet bepaald lekker geweest.
vind wel dat er zwaar kinderachtig hier gereageerd wordt,
niemand zegt ts te willen aanvallen maar dat is wat jullie doen.
alleen maar lopen zeuren om die benen en niet hygenisch en dat ze met haar paard weg moet gaan kunnen jullie binnen 24 uur een andere stal vinden!!
ze is het er zelf toch ook niet mee eens dat die op zo'n stal staat zij kan er niks aan doen dat die staleigenaar dan niet luistert.
en ik had mijn paardjes ook niet met koud water afgespoeld niet als het zo koud is.
denk dat ze iedereen hun goedbedoelde adviezen nu wel begrepen heeft!!