pony aangevallen door honden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Simon1234

Re: pony aangevallen door honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:16

Je moet het ook in het perspectief van het hondenras stellen. Herders zullen niet de makkelijksten zijn.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:17

jeetje arme pony. :(:)

bij ons hier bij het bejaardehuis hadden ze een soort boerderijtje voor de bewoners.
er liepen geiten, schapen, konijnen en kippen enzo.
in de ochtend zijn er ook 2 honden over het gaas gesprongen( 150 hoog) en alles doodgebeten op 1 schaap na.
politie gebeld en de honden moesten afgemaakt worden, die waren ook ontsnapt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:22

Siets schreef:
Als honden eenmaal bloed hebben geroken of geproefd schijnen ze ook van karakter te veranderen. De kans op
herhaling is gewoon groter dan bij een hond die nog nooit heeft aangevallen. Ik zou persoonlijk ook kiezen voor
inslapen als ik de eigenaar van de honden was geweest, hoe zuur dat ook is.

Gelukkig is dit pure onzin en allang achterhaald!
2 van mijn honden hebben eens een wild konijn doodgebeten (die in onze tuin liep, honden waren niet ontsnapt ofzo, wat ik wel afschuwelijk vond!).
We hebben hierachter ook regelmatig een schaapskudde lopen; daar talen ze niet naar! Evenals andere honden, geiten, pony's, kinderen, etc.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 19:27

veearts is net anderhalf uur weg, heb net met moeite wat gegeten maar het is allemaal toch wat erger dan de andere veearts zei en wij dachten...

haar neus stond een beetje scheef, dat vonden wij ook al raar maar dachten dat het door de zwelling bij de wond kwam...de veearts die nu is geweest, echt een SUPER veearts harstikke geduldig, netjes alles op d'r gemak bekeken, meteen de haren rondom de wonden weggeschoren(dat heeft de vorige niet eens gedaan heb daar geen goed woord voor over al helemaal niet nu ik heb gezien hoe deze VA t aan heeft gepakt) alles mooi verzorgd en schoongemaakt en zoals het hoort heel duidelijk verteld wat ze deed, waarom ze dat deed enz m'n pony was ook een stuk rustiger bij haar.

morgen moet ze naar de kliniek omdat er een kans is dat er iets bij d'r kaak/neus gebroken is, veearts heeft wat gevoelt enz en de pijn die ze bij lichte druk had kon volgens haar onmogelijk alleen van de wond zijn en aangezien haar neus ook een beetje scheef staat is ze dus bang dat er wat meer aan de hand is...echt *** nieuws dus, het woord inslapen is ook voorbij gekomen maar eerst de foto's morgen afwachten..
IS er idd iets gebroken dan waren er 2 scenario's,dan wordt het of een lang genezingsproces, waarbij ze absoluut een tijd aan de pijnstillers moet blijven en we moeten hopen dat ze zo levendig blijft, goed blijft eten en drinken en dan is er in feite 'niks aan de hand', mocht er iets gebroken zijn en dat gaat uit zichzelf niet goed genezen en wordt het zo pijnlijk dat de eetlust verdwijnt enz...dan ben ik bang dat het einde verhaal is...heb natuurlijk toen ik dat hoorde even gehuild, ook van de spanning denk ik maar maak me nu toch meer zorgen...

maar goed morgen naar de kliniek en afwachten, ziekie is een ontzettende bikkel en heeft zoveel levenslust dat ik daar niet heel bang voor ben, VA vond haar ook erg levendig ondanks hoe ze er nu aan toe is.
dus wordt spannend morgen..hoop dat het allemaal goed komt...dit is echt het belangrijkste paardje voor me, de band die ik met haar heb is echt onbeschrijflijk en ik zou d'r echt kapot van zijn als dit fout afloopt..maar goed ik probeer mezelf nu nog niet te gek te maken, ik zie wat er morgen uitkomt en dan kijken we verder..

weer bedankt allemaal voor de reacties;)wat de eigenaren nu zelf van de honden vinden is eigenlijk niet echt over gesproken, ik bel ze morgen even om ze op de hoogte te stellen van wat de VA vandaag zei(ze wilden graag weten hoe alles verder ging met de pony)en maak samen met m'n vader een 'verslagje'' van wat er allemaal gebeurd is voor de verzekering.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:30

Dit maar instinct noemen vind ik nogal wat.
Het jagen is zeker instinct, er achter aan rennen, het opjagen, een keer happen, maar het gelijk proberen te killen is toch echt wel een grote stap verder.
Deze honden zijn gewoon gevaarlijk.
Er moeten zeker stappen worden genomen ten opzichte van deze honden.
Het is echt niet zo dat dit normaal gedrag is voor een HUIShond, het gelijk willen killen.
Zeker zo'n groot dier als een pony.
Nee, dit kan niet door de beugel.
Heel veel sterkte, ik ga heel hard voor jullie duimen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:31

Jeetje.... succes morgen en hoop dat t meevalt!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:41

Myfairytale schreef:
Siets schreef:
Als honden eenmaal bloed hebben geroken of geproefd schijnen ze ook van karakter te veranderen. De kans op
herhaling is gewoon groter dan bij een hond die nog nooit heeft aangevallen. Ik zou persoonlijk ook kiezen voor
inslapen als ik de eigenaar van de honden was geweest, hoe zuur dat ook is.

Gelukkig is dit pure onzin en allang achterhaald!
2 van mijn honden hebben eens een wild konijn doodgebeten (die in onze tuin liep, honden waren niet ontsnapt ofzo, wat ik wel afschuwelijk vond!).
We hebben hierachter ook regelmatig een schaapskudde lopen; daar talen ze niet naar! Evenals andere honden, geiten, pony's, kinderen, etc.

Om dit nu zomaar pure onzin te gaan noemen gaat mij ook wat ver. Waarom is het achterhaald? Ik kwam een paar
maanden geleden 2 vechtende honden tegen in het bos, samen met mijn eigen hond en pony. Bleken 2 honden van
dezelfde eigenaar te zijn, dus leefden bij elkaar in huis. Heb na dit voorval gebeld met een DA in de buurt om te
vragen of zij toevallig 2 gewonde honden hadden behandeld. Dit was niet het geval, maar na mijn uitleg kon de dienst-
doende DA alleen nog maar hopen dat de vrouw haar honden in liet slapen, omdat het wel degelijk effect heeft.

Afgelopen week kwam ik de vrouw toevallig weer tegen in het bos, dit keer zonder honden. Heb haar aangesproken
en gevraagd hoe het met haar honden ging, en ze gaf aan dat ze de honden helaas heeft moeten laten inslapen.
Ze bleven elkaar, maar ook andere honden aanvallen. Er is zelfs een gedragsdeskundige ingeschakeld, en die heeft
geconstateerd dat het toch echt een bepaalde bloeddorst was die bij de honden naar boven was gekomen. Uiteindelijk
heeft ze de honden alsnog in laten slapen, omdat ze onhandelbaar waren geworden.

Ben dus van mening dat te snel oordelen niet zo handig is, en dat het per geval verschillend zal zijn. Zo achterhaald
lijkt het me dus niet, als zelfs een DA en gedragsdeskundige er allebei nog steeds zo over denken.

Maar goed, we gaan behoorlijk offtopic, dat lijkt me niet de bedoeling.

TS, ik hoop dat de pony goed zal herstellen, en dat het morgen meevalt!

tinkervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:51

heel veel sterkte morgen meid... ik duim voor jullie x

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:22

misschien dat jij dat denkt, maar ik zeg het niet omdat ik het van ver af aanschouw.
Ik zelf heb in het verleden wel een overload ervaring opgedaan met een dalmatier. Die niet boos of agressief was, maar bang.. wat zicht uitte in bijten! en niet zomaar een gelijkwaardige hond maar alles. Tot puppies aan toe. Terwijl ze zich al op de rug hadden gegooit.

gelukkig nooit een mens, al week ik altijd drukte rond scholen, kermis, avondvierdaagse..etc etc. Wel gemuilkorft. Ook overwogen inn te laten slapen. niet gedaan. Ontzettend veel geduld en winnen van vertrouwen, uiteindelijk maar gewoon op bijzondere tijden uitlaten en honden en kinderen mijden.. Pas op het einde werd hij rustiger. Dus nee niet ff makkelijk gezegd!

Don_Zhivago schreef:
Knert schreef:
heb je ook een foto van nu?
Ziet er ernstig uit, erg sneu. Ook die oogjes spreken boekdelen. De arme schat.
veel sterkte.

Als het mijn honden was geweest had ik zelf overwogen de dieren in te slapen. Zeker te muilkorfen!

Zo dat zeg je wel heel makkelijk.

even voor de duidelijkheid.. ik spreek dit absoluut niet goed want wat er is gebeurd is natuurlijk verschrikkelijk!!

Maar afmaken vind ik zelf wat ver gaan, vergeet niet dat een hond, ALTIJD nog een wild instict heeft.. hoe huiselijk ook opgevoed, er hoeft maar 1 prikkel te zijn en dit komt naar boven.

Ik had gelezen dat deze honden normaal heel vriendelijk zijn, ook met kinderen enzo.
Wel zou ik EISEN!!! bij de buren dat ze afzet materiaal nemen rondom hun erf.. de honden krijgen dan een band om met een kastje, de grenzen zijn gemarkeerd en als ze daar overheen gaan krijgen ze een waarschuwings piep, lopen ze door volgt er een schokje.

Zoiets zou ik wel EISEN maar afmaken zou ik niet willen.. zeker als de mensen zo meegaant zijn en medelevend met naar het paardje toe..

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:26

grace1989 schreef:
Dit maar instinct noemen vind ik nogal wat.
Het jagen is zeker instinct, er achter aan rennen, het opjagen, een keer happen, maar het gelijk proberen te killen is toch echt wel een grote stap verder.
Deze honden zijn gewoon gevaarlijk.
Er moeten zeker stappen worden genomen ten opzichte van deze honden.
Het is echt niet zo dat dit normaal gedrag is voor een HUIShond, het gelijk willen killen.
Zeker zo'n groot dier als een pony.
Nee, dit kan niet door de beugel.
Heel veel sterkte, ik ga heel hard voor jullie duimen.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik vind deze bijtwonden ook verder gaan dan het natuurlijke instinct van opjagen, en happen in benen.
Het bijten in keelgebied, is gericht op het doden...

Heel veel sterkte, morgen, ik hoop dat het meevalt, en alles goed komt,

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:35

Honden kunnen eerst heel goed met elkaar leven en daarna elkaar "niet uitstaan"dat is voor 2 teven, maar ook reu en teef en 2 reuen.Zodra een hond geslachtsrijp is (en zelfs later) veranderd er een heleboel, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Je heb volgzame honden maar ook overheersende honden. Honden die niet hun energie en prikkels kwijt kunnen ,gaan/kunnen rottigheid uithalen. Of dat nu meubilair vernielen is of in dit geval jouw pony ;( het is en blijft een stukje verveling en descontrole van de leider (de baas)
Ik hoop zoo dat je pony er alsnog goed doorheen komt! Ook ben ik blij dat je een andere arts geraadpleegt heb, beter 1 teveel(die overbezorgt is eventueel) dan 1 die denkt dat t wel losloopt en het achteraf bij t verkeerde eind heeft!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:42

Oh wat een belabberd nieuws!!

Veel sterkte morgen, ik hoop en duim dat het mee zal vallen!!!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:44

ja ben ook blij dat ik er een andere veearts bij heb gehaald, blijkt nu allemaal stuk erger te zijn en voor hetzelfde geldt was ze er maar mee blijven lopen en hadden wij er maar op vertrouwd dat de vorige veearts t allemaal wel wist...

aan de grotere wonden was duidelijk te zien dat de honden echt gescheurd hadden, als een hond wil doden dan pakt hij iets vast en schudt ermee.
de honden hebben zich aan de verwondingen te zien echt in de pony gebeten en geprobeerd haar open te scheuren. ze heeft de meeste wonden in haar hals zitten en dat is dus idd een teken dat ze zich op de hals hebben gericht met als doel m'n pony af te slachten, dat is aan de verwondingen te zien gewoon een feit....

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:50

Vreselijk... Wat zal je pony een doodsangsten uit hebben gestaan...

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:56

super veel sterkte morgen hoop dat het goed afloopt.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:10

Ach ts, wat naar nou dat het nog een stukje erger blijkt te zijn dan het al was :(:)
Ga heel hard voor je paardje duimen en met mij vast veel bokkers.
héél veel sterkte morgen op de kliniek!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:17

Verschrikkelijk dit, ik duim heel hard voor jullie.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:28

Zelf weet ik een geval (jaren terug) van een ezel die doodgebeten werd door twee waakhonden die op een erf naast een weiland liepen. Ze grepen de ezel bij de hals toen die dichtbij kwam.
Dat waren ook 2 herders en je zag het later niet aan ze, dat ze in staat waren geweest een ezel te doden, maar ze zijn er dus heel goed toe in staat, helaas.

Ik wens je beterschap voor je pony, en ik ben blij dat je hulp krijgt van een goede dierenarts.
Ook hoop ik dat de eigenaren van de honden ervoor zorgen dat er nooit meer zoiets kan gebeuren.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 21:33

iedereen heel erg bedankt voor de lieve reacties en fijn dat jullie allemaal zo meeleven!!
heb ziekie net weer d'r pijnstillers gegeven.
pff ben zo zenuwachtig voor morgen...
ben door alles helemaal vergeten om foto's te maken van hoe het nu is, maar zal het morgen echt doen en ook van voren dat zichtbaar is hoe scheef d'r neusje nu staat..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:40

Heb net heel het topic doorgelezen en ik steek een kaarsje voor jullie aan. Wat super heftig zeg, ik zou deze wending nog wel even aan de eigenaren van de honden voorleggen zodat ze op de hoogte zijn en inderdaad informeren wat je rechten zijn in deze situatie.

veel sterkte morgen!

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:42

heel veel sterkte morgen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:59

jeetje mina!

ik vind het maar wat.
veel sterkte morgen!! iedereen flink mee duimen!!

( de discussie over bloeddorstige honden zou beter in een ander topic kunnen denk ik)

Marisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:04

Net even heel je topic doorgelezen, mijn god wat een komplete nachtmerrie moet dit voor je zijn...
Arme pony, wat hebben ze haar vreselijk toegetakeld. Ik zal voor je duimen morgen en hopen dat het een beetje meevalt.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:02

Oh gut, die arme Ziekie. Wat moet dat diertje een pijn hebben en wat moet ze vreselijk bang zijn geweest.
Ik wens jullie morgen heel veel sterkte!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:18

Arme lieve pony! Ik dacht eerst nog dat het vast wel meeviel, tot ik de foto zag ... jeetje wat zijn die honden tekeer gegaan zeg. |( Heel veel succes bij de kliniek morgen.