Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Siets schreef:Als honden eenmaal bloed hebben geroken of geproefd schijnen ze ook van karakter te veranderen. De kans op
herhaling is gewoon groter dan bij een hond die nog nooit heeft aangevallen. Ik zou persoonlijk ook kiezen voor
inslapen als ik de eigenaar van de honden was geweest, hoe zuur dat ook is.
Myfairytale schreef:Siets schreef:Als honden eenmaal bloed hebben geroken of geproefd schijnen ze ook van karakter te veranderen. De kans op
herhaling is gewoon groter dan bij een hond die nog nooit heeft aangevallen. Ik zou persoonlijk ook kiezen voor
inslapen als ik de eigenaar van de honden was geweest, hoe zuur dat ook is.
Gelukkig is dit pure onzin en allang achterhaald!
2 van mijn honden hebben eens een wild konijn doodgebeten (die in onze tuin liep, honden waren niet ontsnapt ofzo, wat ik wel afschuwelijk vond!).
We hebben hierachter ook regelmatig een schaapskudde lopen; daar talen ze niet naar! Evenals andere honden, geiten, pony's, kinderen, etc.
Don_Zhivago schreef:Knert schreef:heb je ook een foto van nu?
Ziet er ernstig uit, erg sneu. Ook die oogjes spreken boekdelen. De arme schat.
veel sterkte.
Als het mijn honden was geweest had ik zelf overwogen de dieren in te slapen. Zeker te muilkorfen!
Zo dat zeg je wel heel makkelijk.
even voor de duidelijkheid.. ik spreek dit absoluut niet goed want wat er is gebeurd is natuurlijk verschrikkelijk!!
Maar afmaken vind ik zelf wat ver gaan, vergeet niet dat een hond, ALTIJD nog een wild instict heeft.. hoe huiselijk ook opgevoed, er hoeft maar 1 prikkel te zijn en dit komt naar boven.
Ik had gelezen dat deze honden normaal heel vriendelijk zijn, ook met kinderen enzo.
Wel zou ik EISEN!!! bij de buren dat ze afzet materiaal nemen rondom hun erf.. de honden krijgen dan een band om met een kastje, de grenzen zijn gemarkeerd en als ze daar overheen gaan krijgen ze een waarschuwings piep, lopen ze door volgt er een schokje.
Zoiets zou ik wel EISEN maar afmaken zou ik niet willen.. zeker als de mensen zo meegaant zijn en medelevend met naar het paardje toe..
grace1989 schreef:Dit maar instinct noemen vind ik nogal wat.
Het jagen is zeker instinct, er achter aan rennen, het opjagen, een keer happen, maar het gelijk proberen te killen is toch echt wel een grote stap verder.
Deze honden zijn gewoon gevaarlijk.
Er moeten zeker stappen worden genomen ten opzichte van deze honden.
Het is echt niet zo dat dit normaal gedrag is voor een HUIShond, het gelijk willen killen.
Zeker zo'n groot dier als een pony.
Nee, dit kan niet door de beugel.
Heel veel sterkte, ik ga heel hard voor jullie duimen.