Mijn paard op de sukkel...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:11

amouroke schreef:
Mocht ik kunnen uitvissen hoe je een filmpje kan zetten op het forum, ga ik dat nog doen. Dan zien jullie hem eens voor de eerste keer aan de pessoa :)

het zelfde als een foto plaatsen.
uploaden bij youtube en de link hier plakken net als bij een foto alleen img vervang je voor video.

super zeg dat je paard nu al zo opknapt.
dat is een heel goed teken!

HolyPope

Re: Mijn paard op de sukkel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:34

Dat moet een erg fijn gevoel zijn voor jou, amouroke, als je je paard opeens weer met veel bravoure de leider van de kudde ziet zijn !! +:)+ +:)+

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 20:23

Hieronder een klein filmpje van onze eerste pessoa training :).
Natuurlijk weten jullie niet hoe mijn paard ervoor liep, maar je kon hem vergelijken met een dinosaurus }:0 . Hij loopt uit zichzelf ENORM op z'n voorhand en dinoachtig en kan niet ondertreden met z'n achterhand. Zijn hoofd stak zoals ik al zei altijd hoog in de lucht.

Ik weet dat we nog een lange weg hebben te doen, maar ik was wel al een ietsie beetje tevreden met onze eerste keer :). Nu ga ik het allemaal licht opbouwen.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 20:26

O ja, en dat galopje in het begin is uit z'n enthousiasme, want dat vraag ik hem niet aan de pessoa :)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:37

niet verkeerd toch?
ik zou wensen dat mijn paard nog zo kon lopen. :j

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 20:40

Ja, eigenlijk ben ik wel heel trots :)).
Ik vind het jammer dat jou paard zo afziet van de Lyme. Ik mag eigenlijk echt niet klagen, hij voelt zich best nu. Ik hoop alleen dat de opstoten uitblijven! Heb wel al verschillende verhalen gelezen van paarden met Lyme die het een pak erger hebben dan hem. Soms twijfel ik dat hij het wel heeft...

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:46

niet twijffelen en gewoon behandelen als lyme.
weet je,dan kan het alleen nog maar mee vallen. ;)

en misschien een troost voor je,hier redelijk in de buurt staat ook een lyme paard.
paard loopt er inmiddels al jaren mee in de sport zonder verdere klachten.
de eigenaresse doet wel elk jaar een bloedtest ter controlle en houd hem/haar goed in de gate.
maar dat gebeurd dus ook,wel lyme maar geen ernstige klachten [na antibiotica]

maak je over de mijne maar geen zorgen.
dat doe ik al. :+

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:47

Geweldig dat je paard zo ontzettend goed opknapt, maar ga je niet een beetje erg snel. Je paard is nog maar net een week aan de antibiotica.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 21:50

Hij heeft 3 maanden niks gedaan. Ik heb hem nu 2x 10 min aan de pessoa gehad in die week tijd, op advies van de kliniek in Merelbeke moest ik daarmee starten. Voor de rest mag hij gewoon zijn luie zelf zijn :)

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:01

Op de kliniek hebben ze er natuurlijk veel meer verstand van dan ik :D . Ik ga ervan uit dat zolang je met de AB kuur bezig bent het lichaam enorm aan de hobbel is om op te knappen en het dus de energie beter kan gebruiken voor beter worden. Dat, na een week AB, hij het goed doet zegt in mijn ogen niet zoveel over de gezondheid van je paard.
Maar ik ben echt blij voor je dat hij zich zoveel beter voelt.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 22:39

Wat bedoel je daarmee romeorowan, dat het niet op zijn gezondheid slaat? Begrijp je niet denk ik :)

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:35

Ik schrijf het inderdaad een beetje krom :o
Nieuwe kans: ik bedoel dat, nu de antibiotica zijn werk lijkt te doen, het paard in deze begin fase nog niet 'beter' is. Het lichaam is nu, mede door de AB, enorm aan het strijden tegen de Lyme, wat natuurlijk een hoop energie kost.
Een beetje zoals een mager paard 's winters een deken op doen om zo te zorgen dat hij zijn energie kan stoppen in het dikker worden in plaats van verbruikt om warm te blijven.
Maar ik blijf het zeggen: in de kliniek hebben ze er veel meer verstand van als ik.