paard in laten slapen hoe en wat gebeurt er dan ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 11:52

quartel schreef:
;( ...sterkte daar......je bent denk ik een fijne baas geweest :(:)

dankje ik vind het fijn om te horen dat je mij , een goede baas vind geweest voor mijn paard.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:00

Mijn paard heb ik ook in laten slapen op de kliniek. Onder een mooie grote boom doen zij dat daar en er ligt een heuveltje onder zodat het paard daar tegen aan zakt. Ik ben achter een muurtje blijven staan tot dat hij lag en toen als een speer ernaar toe gerent. Rendac heeft hem ook daar opgehaald, zodat er niet meer mee gesleept hoefde te worden. Het is allemaal heel rustig verlopen en als ik weer voor deze moeilijke keuze kom te staan dan gaat het op dezelfde wijze.
Wat ik wel heel moeilijk vond is om hem daar achter te laten toen ik weer naar huis ging, ik heb net zolang uit het autoraampje gehangen totdat ik hem niet meer zag en toen de ogen uit mijn kop gejankt.
Ik wens jou heel sterkte en je hebt een moeilijke maar dappere keuze gemaakt.

ps. wat het mij gekost heeft doe ik via pb.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 12:08

astridelise schreef:
Mijn paard heb ik ook in laten slapen op de kliniek. Onder een mooie grote boom doen zij dat daar en er ligt een heuveltje onder zodat het paard daar tegen aan zakt. Ik ben achter een muurtje blijven staan tot dat hij lag en toen als een speer ernaar toe gerent. Rendac heeft hem ook daar opgehaald, zodat er niet meer mee gesleept hoefde te worden. Het is allemaal heel rustig verlopen en als ik weer voor deze moeilijke keuze kom te staan dan gaat het op dezelfde wijze.
Wat ik wel heel moeilijk vond is om hem daar achter te laten toen ik weer naar huis ging, ik heb net zolang uit het autoraampje gehangen totdat ik hem niet meer zag en toen de ogen uit mijn kop gejankt.
Ik wens jou heel sterkte en je hebt een moeilijke maar dappere keuze gemaakt.

ps. wat het mij gekost heeft doe ik via pb.

is goed hoor.
Huilen mag best, het is toch je beste maatje geweest waar je heel van hebt gehouden. :+:
Ik denk dat ik ook de eerste weken ook wel aan het huilen ben om hem, |(
Ik heb zijn hinnekje op mijn telefoon staan ,dus daar ga ik straks egt veel naar luisteren
Zo dat ik mij wat minder ellendig voel.
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 07-09-11 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_R_G_

Re: paard in laten slapen hoe en wat gebeurt er dan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:15

Ga daar maar wel van uit ja, ik heb Lieke 4 maanden geleden moeten laten gaan en ik huil er nog steeds regelmatig om.
Maar dat mag ook, het is niet niks.

Overigens is mij verteld dat voor het in laten slapen zelf, niks gerekend mag worden, alleen voor het ophalen.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:15

Veel sterkte meis met de gemaakte keuze. Je hebt goed besloten. :(:)
Laatst bijgewerkt door tjady op 07-09-11 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

grace1989Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:19

Wat ik hierboven lees is niet het geval.
Bij de Rendac hoeft een paard niet aan de weg te liggen.
Misschien wel als je hem met de grijper laat ophalen.
Maar zoals ik het heb laten doen, apart op laten halen, mag hij gewoon ergens op het terrein liggen.
Als er maar een auto naar toe kan.
Ze komen dan met een auto en een speciale trailer.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:12

grace1989 schreef:
Maar zoals ik het heb laten doen, apart op laten halen, mag hij gewoon ergens op het terrein liggen.

dit klinkt wel fijn en vriendelijk.
het is dus wel mogelijk om hem op het land/terrein te laten liggen, als er maar een auto met trailer bij kan.
dat is beter dan langs de weg.
ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. een paard inslapen.

enkel een keer met een schaap, dat was ingeslapen en die is wel bij de weg opgehaald.

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:20

Ik heb mijn jaarlingetje dit jaar in moeten laten slapen, dit is thuis op de wei gebeurd en ging eigenlijk heel vredig ik heb het niet als vervelend ervaren. Het is natuurlijk heel verdrietig om je paardje te laten gaan en iedereen ervaart het ook anders. Veel sterkte want makkelijk is het niet, ik as er een paar dagen goed beroerd van.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:29

Het is voor mij een fijne ervaring geweest

Eerst krijgt je paard dezelfde spuiten als dat hij bv geopereert moet worden

dus eest een roesje , dan een spuitje voor de narcose
en vanaf dat spuitje gaat je paardje lekker snurken (deed de mijne)
Daarna komen de dodelijke spuitjes daarvan stopt zn hart
bij die van mij waren er toch nog flink wat spuitjes van nodig voor ze weg was..
Maar al met is het goed gegaan.. Soms heb ik spijt dat ik haar zo vroeg heb laten gaan ze was 12 jaar.
maar aan de andere kant had ze veel pijn en ik heb er echt een hekel aan om aan te sukkelen met paarden die pijn hebben. Ik denk er nog vaak aan. Die laatste momenten . Hoe ze haar laatste adem uitblaasde..

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 15:38

shilady
Fijn dat je er een goede, ervaring mee hebt.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:42

gipsyboy schreef:
grace1989 schreef:

dit klinkt wel fijn en vriendelijk.
het is dus wel mogelijk om hem op het land/terrein te laten liggen, als er maar een auto met trailer bij kan.
dat is beter dan langs de weg.
ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. een paard inslapen.

enkel een keer met een schaap, dat was ingeslapen en die is wel bij de weg opgehaald.

Mijn paardje is gewoon uit de wei opgehaald door de Rendac en met de gewone vrachtwagen zeg maar, dus niet met de speciale ophaaldienst waar ze apart worden opgehaald. Je kan een erfabonnement van 2,50 extra nemen en dan rijden ze wel het erf op. Belangrijk is dan wel dat het verhard is en dat de vrachtwagen dus niet helemaal door de wei heen hoeft, want dat doen ze uiteraard niet i.v.m. verzakken. Maar het paard hoeft dus niet perse aan de weg te liggen.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 10:47

Vandaag, voor de laaste keer samen met mijn paard. ;(
Hij gaat zo nog even in de bak staan, en nog even op het land. :)
Ik heb een apart plekje gemaakt op mijn kamer voor hem.
Met een foto van hem en mij, in een hartjes vorm <3
IK laat jullie vandaag weten hoe het is gegaan , ;)
ik heb de heele dag al last van mijn buik maar het is geen buikpijn mijn buik ,die knort zeg maar al twee dagen raar :+
omdat ik weet dat het vandaag onze laaste dag samen is. |(

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:00

Geniet nog even lekker van vandaag, en erg veel sterkte!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:05

:(:) heel veel sterkte vandaag en ook de komende tijd

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:13

:(:) we denken aan je.......sterkte

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:17

Heel veel sterkte!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:16

Geniet nog even heel veel van hem, heb ik ook bewust gedaan en vooral even heel goed aan hem geroken en met mijn handen over zijn hele lijf nog gegaan.
Sterkte vandaag en de komende tijd.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:32

quote="donnie13"]IK heb net een filmpje van hem gemaakt dat ik hem zijn naam roep, hij begon alleen maar te hinneken naar mij egt zo lief <3
Ik breng hem met de trailer naar de kliniek, omdat mijn andere paard zijn beste vriend is ,en ik ga dat mijn andere paard niet aan doen.
dat hij straks zijn vriendje ziet liggen naast de weg , en staan is geen probleem voor hem, alleen het lopen.
maar hij gaat zo zelf de trailer in :)[/quote]

Hier ook een stille meelezer.

Waardig van je dat je paard laat inslapen en niet voor de slacht kiest. Het is idd je vriendje waarvan je veel gehouden hebt en nog doet, die laat je niet uit elkaar villen. Ik ben het helemaal met je eens. Tuurlijk komt er wel eens een reactie op de injectie, maar door voorstanders van slacht wordt dit betiteld als vechten. Veel komt ook voort uit reflexen. Laat je niet bang maken, een dier wat je lief is laat je niet slachten.

Mijn ervaring is ook dat paarden afscheid willen nemen van hun dode maatje. Als ze weten dat hun maatje dood is, hebben ze er vrede mee. Ze weten dat hij niet meer terugkomt. Je ziet het ook bij olifanten en nijlpaarden.
Ingeval een merrie haar veulen overlijdt moet je die er ook altijd bij laten net zolang ze echt afscheid heeft genomen.

Ik heb ook een mooie ervaring met in laten slapen van mn zelfgefokte bijna jaarling. Ik ben bij alles bij geweest en heb hem begeleid met het sterven. Ondanks het verdriet, bewaar ik daar wel een mooie herinnering aan.

Geniet vandaag nog heel intens van je vriendje en Sterkte morgen en de komende tijd. Dit doet nog heel lang heel veel zeer. Maar je beslissing is goed geweest.
En ik denk ook dat je een goede baas voor hem bent geweest.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:34

allereerst: heel veel sterkte, het is niet niks om je beste maatje los te laten...

je paardje hoeft inderdaad niet aan de weg te liggen, als de rendac er maar bij kan (verhard terrein) 1.5 maand geleden is hier ook een pony ingeslapen. dit ging heel vredig, alleen het vallen is idd niet zo prettig. ik weet nu niet of je er bij blijft of niet, maar wil nog wel één ding tegen je zeggen. schrik niet als je paard gaat urineren en poepen op het moment dat ze inslapen. het is niet echt urineren/poepen, iemand die dood gaat laat gewoon alles lopen...ik zeg het alleen omdat ik me kan voorstellen dat je hier van schrikt als je dit niet weet. ik had de meiden (eigenaresses van de pony en mijn dochter) zo goed mogelijk proberen voor te bereiden, want ze wilden er graag bij zijn, maar ik was zelf vergeten dit er bij te vertellen, vandaar dat ik dit nog even wilde zeggen.
sterkte meis!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:35

Ik hoop dat je ervaring vandaag positief is verlopen, en dat je paardje rust heeft.
Ik heb het gisteren bij mijn grote bonte vent moeten laten doen, en mijn ervaring ermee is erg positief. Ik heb hem laten ophalen door een paardencrematorium, en hij is gisteravond nog gecremeerd.
Sterkte meid.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 20:32

Hij is ingeslapen.
ik heb alleen maar kunnen huilen waarom jij. |(
ik ben bij hem gebleven bij het inslapen.
ik gaf hem knuffel :(:) ik keek hem aan hij keek naar mij B-) ik zij mijn liefste paard het is tijd om te gaan.
Hij was in slaap zijn hoofd legde hij op mijn schoot neer ik zij het is goed lieverd geniet van je rust ik ben bij je.
toen hij overleden was ben ik nog heel lang bij hem geweest.
tranen vielen van mij over zijn gezicht heen. en op zijn vacht.
het is allemaal heel goed gegaan en netjes gebeurt maar ik ben al de heele avond aan het huilen het stopt gewoon niet meer. ;(
rust zacht jongen je hebt het verdient Y;( je zit voor altijd in mijn hart.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:37

;( sterkte met je verlies.
Het zal nog even duren voor je het een plekje kan geven maar tot die tijd heb je alle recht om je tranen lekker te laten lopen hoor.
Daar is niks raars aan.

:(:)
Laatst bijgewerkt door quartel op 08-09-11 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:37

Heel veel sterkte ts, dappere keuze heb je gemaakt!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:35

Huil maar lekker, doe ik soms na bijna anderhalf jaar nog.
Je hebt het goed gedaan, rust voor allebei.

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:01

heel veel sterkte :(:)