Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:35

Fijn dat je nooit wat heb gehad, maar je kan er natuurlijk of beter gezegd moet er niet vanuit gaan dat er nooit een veearts hoeft te komen.

appiesjappie

Re: Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 16:36

ik heb gevraagd hoe duur het is om langs te komen. Maar niet hoe duur het is als ik langs kom omdat deze dierenarts verder weg zit dan onze eigen dierenarts zit. Dan kan ik beter daar heen gaan

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:41

:D dan heb jij mazzel met je paarden :j ik had me scheel betaald als ik niet verz was geweest.
bij 5 paarden op een rij :+
waarbij de laatste de kroon spant :j
die heeft de verz in de afgelopen 2.5 jr al meer gekost dan waar ik hem voor gekocht heb.

ik kreeg vorig jaar een rekening van ruim 2600 euro na 11 dgn kliniek ,vele foto`s en ctscan [ die helaas niet vergoed werd vanwege stempel headshaker door andere kliniek wat hij dus niet is]
en dit jaar is hij geopereerd :+

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:43

Nou dan zou ik die DA ook gelijk even bellen om te vragen hoe en wat.

2,5 jaar geleden heb ik een aankoopkeuringgedaan met een klein pakketje foto's van specifieke delen. Toen was ik totaal 250 euro kwijt ofzo. Waren 10 foto's zo uit mijn hoofd.
Ik denk dat jij persoonlijk minder kwijt zal zijn daarvoor. Flinke pijnstilling geven en op de trailer zetten en vervoeren. Je paard langer ONNODIG laten lijden is niet nodig!
Vanuit daar kan je kijken hoe en of het behandeld kan worden. Is het heel erg en de behandeling word je veel te duur kan je altijd besluiten in te laten slapen. Weet je wel wat het is maar heb je daar verder geen kosten meer aan.

Maar ik vind wel dat er nu toch echt wel wat moet gaan gebeuren! Vooral omdat je paard DUIDELIJK aangeeft dat deze pijn heeft...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 16:44

poeh zeg!! wat veel.Dat heb ik echt nog nooit gehad! Wat erg zeg. Daarom heb ik nooit aaneen verzekering gedacht! Omdat ik echt nog nooit wat met mijn paarden heb gehad.

ik kan ze nu niet meer bellen. Ze zijn tot 17:00 uur open vandaag.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 31-08-11 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:45

Jeetje wat een ellende.. Ik zit ook midden in een verbouwing en bid dat er nu niks mis gaat. Anders heb ik ook een probleem. TS veel sterkte met deze situatie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:45

Het is nog geen 17.00

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:47

appiesjappie schreef:
poeh zeg!! wat veel.Dat heb ik echt nog nooit gehad! Wat erg zeg. Daarom heb ik nooit aaneen verzekering gedacht! Omdat ik echt nog nooit wat met mijn paarden heb gehad.

laten we hopen dat dat ook zo blijft en dat dit paard snel geholpen word en het dan ook over is

maar goed als jij 18 jr premie had betaald was je ook een vermogen kwijt en nooit iets aan gehad :+
als je het dan uitsmeert over die 18 jaar dan is het nog weinig,wat de kosten ook mogen zijn straks.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 16:49

ahcik bedoel 16:00 uur

hahah ja daar heb je toch gelijk haha

mirgino schreef:
appiesjappie schreef:

laten we hopen dat dat ook zo blijft en dat dit paard snel geholpen word en het dan ook over is

maar goed als jij 18 jr premie had betaald was je ook een vermogen kwijt en nooit iets aan gehad :+
als je het dan uitsmeert over die 18 jaar dan is het nog weinig,wat de kosten ook mogen zijn straks.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 31-08-11 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:24

Ik kom me er toch ook even mee bemoeien hoor! ;)

Ten eerste wil ik als tip geven dat je niet moet mailen naar bedrijven maar gelijk moet bellen. Bellen is altijd sneller en je kunt veel specifieker informatie opvragen dan via de mail. Je kunt altijd aan de telefoon nog vragen of ze je via de mail een prijsindicatie kunnen geven maar dan weet jij tenminste gelijk waar je aan toe bent. Dit kost zo onnodig veel tijd.
Ten tweede vindt ik persoonlijk dat de gezondheid van mijn paard voor ALLES gaat. Dat betekent ook dat zij niet onnodig pijn moet lijden => onderzoek is nodig.

Als ik vragen mag, hoe kan dit in hemelsnaam gebeurd zijn? Heeft de DA een idee wat ze gedaan kan hebben? Verdraait of echt gevallen of gestoten o.i.d.? Het bovenbeen is namelijk wel een erg moeilijke plek om geblesseerd te raken... Als ik jou was zou ik zeker bij het volgende bezoek van de arts aanwezig zijn en echt AL je vragen en eventuele ideeen gewoon op hem afvuren. Jij kent jouw paard het beste en jij moet de beslissingen gaan nemen, niet je ouders maar jij. Dat kun je niet goed doen als je niet zelf gesproken hebt met de dierenarts maar het alleen via via hoort. Als jij er bij bent, misschien kun je zelfs nog een plekje vinden wat hem nog niet is opgevallen ofz.,... wie weet?!

Als laatste hoop ik dat je toch echt alles uit de kast trekt om je beestje te redden. Ik heb mijn merrie niet kunnen redden en dat heeft me uiteindelijk ook nog 500 euro gekocht naderhand. Dat zijn vervelende klappen als je het diertje niet meer hebt, maar ik had er 3 ton voor willen betalen als ze nu nog in mijn weide kon lopen! Echt hoor, wat voel je je dan verrot als het weiland ineens leeg is.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:27

appiesjappie schreef:
ja ik heb al een email gekregen. Mar dan ben ik alleen aan reiskosten 114 euro! en daarna 137 euro voor 2 foto''s maar denk wel dat er meer gemaakt moet worden omdat we wel ongeveer weten waar ze pijn heeft niet precies!! en ik ben nu 30 euro per dag kwijt aan pijnstillers en en weet niet eens wat we vorige week kwijt zijn geweest aan pijnstilling en consult.

sja....dat is best veel inderdaad.
Maar aan de andere kant......
ik nam mijn merrie mee naar utrecht om uit te zoeken wat er mis was....en ik was 2000 euro kwijt ;)
En dat dan 3x in de tijd dat ik haar had en te weten dat ik haar maar voor 1500 gekocht had.
dat is gelijk ook de reden dat ik mijn nieuwe paard verzekerd heb :j

persoonlijk denk ik wel dat ieder paard het waard is om even na te laten kijken, maar dat ben ik :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:31

quartel schreef:
persoonlijk denk ik wel dat ieder paard het waard is om even na te laten kijken, maar dat ben ik :)

Mee eens!
Ze werken toch altijd voor je en doen hun stinkende best....! Mijn dame heb ik ook maar gelijk weer verzekerd ja!
83 euro per kwartaal ofzo?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:33

My_Chimanga schreef:
quartel schreef:

Mee eens!
Ze werken toch altijd voor je en doen hun stinkende best....! Mijn dame heb ik ook maar gelijk weer verzekerd ja!
83 euro per kwartaal ofzo?

nah, ik betaal 50 euro per maand......ik heb een harde leerschool gehad ;)
Maar het is mij ieder duppie waard

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:51

Oh ik weet niet of je dat nog las quartel maar ik heb mijn berichtje verwijderd.
Ik schreef over dat je gelukkig jouw paardje nog hebt maar zo zeker weet ik dat even niet meer? Ik zie dat je ook een paard verloren bent?

:( echt heel erg naar he?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:55

nee dat heb ik niet gelezen inderdaad, geeft niet hoor.
Ik heb haar uiteindelijk wel verloren helaas.
Iets ergers had me niet kunnen gebeuren.....en het blijft nog steeds moeilijk ook al heb ik nu een ander paard.
Het is nu bijna een jaar geleden maar voelt nog als gisteren.....maar dat is een ander verhaal.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:02

Van mijn paard werd ook gezegd dat ze haar bovenbeen gebroken of gescheurd zou hebben.
Ze liep zo ontzettend kreupel
Terwijl ik keer op keer aangaf dat ze waarschijnlijk een hoefzweer zou hebben.
Zo benadrukt bij de dierenarts dat die zelfs boos werd
Ze pakte in eerste instantie niet eens de tang om te kijken woest was ik
Toen ik zei dat ik mijn andere dierenarts (deed altijd mijn paarden had gedaan maar die had net paarden uit zijn pakket had gedaan )
dan wel zou bellen dimde ze in en heeft ze de tang gepakt.
Ze kwam niet eens in de buurt van de hoef en vond dat ik dan maar een smid moest gaan bellen omdat de hoef te hard was.
De telefoon gepakt en gezegt dat ik dus nu echt die andere dierenarts ging bellen.
Ze heeft het mes gepakt en had hem meteen.
Ja zeg en toen was bezorgt over het gat wat ze zou moeten snijden duh dat zouden paarden eigenaren niet mooi vinden
Die is dus niet meer langs geweest
rekening was 450 euro voor drie visites en behandeling 8)7

dus zoek er een dierenarts bij maak die foto je paard verdiend het

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 18:03

annewill schreef:
Jeetje wat een ellende.. Ik zit ook midden in een verbouwing en bid dat er nu niks mis gaat. Anders heb ik ook een probleem. TS veel sterkte met deze situatie.

bedankt annewil

ik bel morgen even onze eigen dierenarts kijken wat hij zegt. Ook i.v.m. de foto's enzo. We denken omdat het nog best een onhandelbaar paard is dat ze tegen een muur heeft getrapt en dat er daardoord zo'n dreun op gekomen is dat er iets is geknapt. Maar je bent er nooit bij als zoiets gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 31-08-11 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:10

succes morgen meis.......ik hoop dat je er uit gaat komen op een manier die bij jullie beide past.
Niemand kan in jouw knip kijken he?
Doe wat in je macht ligt en kijk van daaruit verder

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 18:12

dankjewel quartel. Ik ga ook even vragen wanneer ik de rekening krijg en hoeveel er nu al staat. Dan weet ik dat ongeveer.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:34

Dierenartsen zijn doorgaans erg schappelijk met in termijnen betalen...Denk dat foto's wel een voorwaarde moet zijn voor je keuze en zo verschrikkelijk duur zijn foto's ook weer niet toch? Hoop dat je een dierenarts kan vinden die je kan helpen!

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:42

Hoi sterkte met je paard het is niet niks.heb zelf ook een paard verloren het is al wel 10 jaar geleden maar het was een moeilijke beslissing ze had veel pijn stond moeilijk op met rijden zijn we over de kop gevlogen in dr galop toen hebben we de knoop doorgehakt fotos laten maken, diagnose zware atrose in het spronggewricht ver gevorderd stadium bij het struikelen of gek doen kon ze haar been breken leefde ook op pijnstillers,we hebben haar laten gaan om verdere pijn en leedte voorkomen we hebbeb afscheid genomen in diepe tranen en verdriet dierenarts heeft haar in laten slapen rust zacht mijn lieve odessa sterkte met je paard echt heel vervelend heb nu een quarter horse van 6 ja gr sandy

Joke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:58

Beste, een bovenbeen breken is inderdaad niet makkelijk, maar wel mogelijk. En een foto van het bovenbeen maken is supermoeilijk omdat je daar een enorm sterk toestel voor nodig hebt ( gezien de enorme spiermassa rond het bovenbeen). Veel succes en als het een troost mag zijn, in België is er zelfs geen verzekering!!

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:00

Mijn paard heeft vorig jaar haar hele achterbeen zwaar gekneusd gehad...naar dat wij samen in/tussen/door de bakrand zijn gegaan :7
De dag van het ongeval was ze nog wel mobiel...heb haar die dag 2x afgespoten met koud water en lekker op haar stalletje gezet.
Toen ik de volgende dag op stal kwam kreeg ik de schrik van mijn leven...mevrouw had mij daar een achterbeen zo dik als een olifantspoot.
Ze heeft pijnstillers gekregen en ik spoot haar been 4x per dag 10 min af...daarnaast hebben we haar zoveel mogelijk rust gegeven... af en toe even in de bak gezet(dat ging heel moeizaam) en voor de rest stond ze op stal.
Al met al heeft het ongeveer 2 weken geduurd dat het vocht eruit was en ze weer wat fatsoenlijk kon lopen.
Ze loopt gelukkig weer als een zonnetje en heeft er gelukkig niks aan over gehouden :)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:36

Joke13 schreef:
Beste, een bovenbeen breken is inderdaad niet makkelijk, maar wel mogelijk. En een foto van het bovenbeen maken is supermoeilijk omdat je daar een enorm sterk toestel voor nodig hebt ( gezien de enorme spiermassa rond het bovenbeen). Veel succes en als het een troost mag zijn, in België is er zelfs geen verzekering!!

In België is er toch wel een ziektekostenverzekering?
Ik heb er 1 voor mn paard...

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:45

Ik wil toch ook even een paar dingen zeggen...
Ten eerste wil ik zeggen dat er nog meer mensen zijn die soms krap bij kas zitten en die een paard hebben (of meerdere). (ik ben 20, moet alles zelf betalen, ik studeer nog en heb 2 paarden...)

TS, heeft je paard een trap gekregen of iets anders waardoor het gekneusd kan zijn? Je kan er hirudoid gel of reparil gel aan smeren (al weet ik niet of het voor dit zal helpen).

Weet je zeker dat het uit het bovenbeen komt? (waarschijnlijk wel, aangezien het dik en warm is)...
Wij hadden ook een paard, stond zo raar op de tip van zn hoef, wou ook geen stap meer verzetten en had heel veel pijn... Wij dachten ook heup uit de kom, of spier gescheurd, maar hij had zn kootbeen verbrijzeld :-(
Als het gebroken zou zijn, wordt het normaal toch niet heel dik (denk ik)?

Ik zou je aanraden om je paard zware pijnstillers te geven en te verdoven, hem op de trailer zetten en naar de kliniek te brengen. Het zal kostelijk zijn, maar je paard krijgt de beste zorgen en zo weet je snel wat de diagnose is en wat de behandeling evt zou zijn.
Je kan mss ook een regeling maken met de kliniek ivm betaling op termijn of in stukken denk ik...

Je moet echt aan je paard denken...

Wij hebben met ons paard niet getwijfeld en hem direct naar de kliniek gebracht (de raadde aan om ofwel direct te gaan ofwel een dag af te wachten, omdat het een feestdag was en we zouden geen da vinden die s avonds laat nog foto's kon maken. ze dacht ook mss in het ergste geval een barstje in het hoefbeen of een spier gescheurd ofzo).
En ik kan het je zo zeggen: we zijn heel 'blij' geweest dat we direct daar de kliniek zijn gegaan, want zijn kootbeen was verbrijzeld en hij is direct ingeslapen. Hij heeft 'maar' 1 of 2u pijn gehad na het ongeval, en daar zijn we 'blij' om.
Als we het afgewacht zouden hebben, zou het verschrikkelijk voor het paard zijn geweest...

Veel sterkte en beterschap met je paardje!
Hopelijk ziet het er alleen maar erg uit en valt het nog mee...