Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mariska32 schreef:ik heb ze erger gezien.
wat me het meeste zorgen baart is dat het al zo erg op zo'n jonge leeftijd is.
aerdenhout1 schreef:Wat een leuke foto's Anke!! Ik ben ook heel blij dat hij al meteen een vriendje heeft, als hij nu gaat spelen zou het helemaal geweldig zijn, want dan voelt hij zich ook beter.
Het is echt een ontzetten lief dier in de omgang, menig ander paard zou zuur zijn geworden met zo veel jeuk.
Hij is keurig opgevoed en met liefde behandeld, dat kan je aan alles zien. Daarvoor alleen al groot compliment!
aerdenhout1 schreef:Nu is er op stal iemand die apothekers assistente is en die gaat in overleg met haar baas eens kijken of er een smeerseltje is wat voor mensen echt goed helpt tegen de jeuk.
funnyhorses schreef:ik denk dat er beter aan het afweer systeem gewerkt kan worden,dus eerst van binnenuit proberen op te lossen.
Wat de smeersels betreft zal het voor ieder paard verschillend zijn.
Ik zou de oplossing in de voeding zoeken.
opisop_shop schreef:Eigenlijk denk ik dat dit paard helemaal niet zo erg eczeem had; een echte eczemer kun je echt niet zo even op stal zetten zonder zich kapot te schuren, en zie je echt niet in 1 dag al resultaat op een andere plek, zeker niet als hij daar bloot loopt. Zou maar zo kunnen dat het gewone eczeem was wat zich qua gedrag heeft verergerd en het paard in een viceuse cirkel heeft geplaatst, en dat hij dat nu heeft doorbroken omdat hij op een andere plek staat en dus andere dingen aan zijn hoofd heeft.
Desalniettemin ben ik natuurlijk erg blij dat het goed gaat en hoop ik op nog meer verbetering