Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
e_horse schreef:Voordat iedereen naar de winkel rent om zo'n ding aan te schaffen en hem bij z'n paard om gaat doen:
Het is altijd fijner voor een paard om zonder masker door het leven te gaan en zoals Tancreda4 hierboven noemt minder (armer) hooi en meer beweging, minder gras is altijd nog een betere optie!
Edit: maar als dit echt moeilijk te realiseren is, dan is het wellicht een optie. Desnoods voor tijdelijk.
Lanita schreef:Ik ga er ook eentje aanschaffen voor mijn Hafje.
Ze staat 24/7 in de wei in de polder.. Ik heb niet echt een mogelijkheid er steeds heen te gaan om hem af of om te doen.
Zou ik hem gewoon de hele dag om laten?(en dan af en toe eens even af.. ben er sowieso wel elke dag) Of om de dag?
Graag advies
e_horse schreef:En eet de shet dan het hooi ook met korf? Of gaat het dan af?
Tancreda4 schreef:@ Nadita; graszaadhooi is ideaal. Altijd wat te knabbelen, maar ze komen er nauwelijks van aan. Ik vind het belangrijk dat een paard 24/7 iets te knabbelen heeft. Mijn paarden lopen op het land, shetlief met korf, maar hebben daarnaast ook ruim voldoende hooi eventueel een pluk stro om op te knabbelen voor als ze met het gras klaar zijn. Ze eten ondanks het gras nog een boel hooi weg, maar mijn merrie blijft dit jaar mooi op gewicht. En dat laatste is vrij nieuw voor beide merries
Tancreda4 schreef:@ Nadita; graszaadhooi is ideaal. Altijd wat te knabbelen, maar ze komen er nauwelijks van aan. Ik vind het belangrijk dat een paard 24/7 iets te knabbelen heeft. Mijn paarden lopen op het land, shetlief met korf, maar hebben daarnaast ook ruim voldoende hooi eventueel een pluk stro om op te knabbelen voor als ze met het gras klaar zijn. Ze eten ondanks het gras nog een boel hooi weg, maar mijn merrie blijft dit jaar mooi op gewicht. En dat laatste is vrij nieuw voor beide merries
evalien77 schreef:ik vind het ondingen, die gewone dan. Mijn paard werd er zwaar gestrest door. heb hem nooit meer omgehad