Doet een paard genezen van de ziekte van Lyme?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: Doet een paard genezen van de ziekte van Lyme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:01

Bigben, ik heb in je profiel gekeken en je berichten gezien. Je zit uitsluitend te provoceren op Bokt, dus ik zet je op de negeerstand.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:32

Bigben is lid van de vereniging tegen de kwakzalverij dus het is puur uit eigen belang dat hij dit soort posten plaatst! En dat doet hij niet alleen op bokt.
Laatst bijgewerkt door singasong op 10-07-11 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:43

dubbelpost

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 18:29

Hier weer ff een update van Balou!!
De laatste antibiotica heeft hij nu dik 1 week geleden gehad, maar helaas moet ik zeggen dat hij weer terug bij af is. ;(
Hij is weer terug sloom, geen energie met rijden, het enigste voordeel is, is dat hij niet meer staat te slapen onder het poetsen.
Heb mijn VA gebeld, maar helaas is deze nog +- 1 week op vakantie, moet dus wachten tot hij terug is.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:41

En ook hier een update: Montana is terug stijver. Gisteren is de DA langskomen en aan de longe + harde vindt hij haar terug slechter ;( . Hij heeft nu CHE-mix gegeven met Duivelsklauw om te kijken hoe ze daarop reageerd. Ik baal zo!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:24

Andrea en Elke, wat naar dat het niet goed gaat met jullie paard. Sterkte ermee!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:47

Een volgende update: gisteren is na opnieuw een onderzoek omdat Montana stok kreupel is linksvooraan de benaming Poly-Artritis gevallen. Na wat zoeken op internet blijkt dit ook eens symptoom te kunnen zijn voor Lyme. Ik denk dus dat wij heel zeker mogen zijn dat Montana Lyme Discease heeft.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:23

Onzin.
Jij hebt je laten aanpraten dat je paard Lyme heeft,
en nu ga je alles in functie van dat idee interpreteren.

Lyme kan (in zeldzame gevallen) polyartritis veroorzaken,
maar lang niet iedere polyartritis is een gevolg van Lyme.

Polyartritis betekent trouwens gewoon dat meerdere gewrichten ontstoken zijn,
en dat kan x aantal verschillende oorzaken hebben.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:24

BigBen schreef:
Onzin.

Simpelste test is kijken of de poly-artritis op antibiotica reageert. Zolang er ieder jaar ruim 500.000 kilo in ons vlees wordt gestopt kan die paar gram voor een paard er ook wel bij :Y)

Maar alleen poly-artritis en verder geen andere klachten kan inderdaad door veel andere dingen worden veroorzaakt.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:33

BigBen schreef:
Onzin.

Montana heeft wel meerdere symptomen van Lyme (als je het topic grondig zou gelezen hebben zou je mijn voorgaande berichten gezien hebben), dus mijn DA en ik baseren ons niet alleen op de poly artrose. Er is nu bloed in Duitsland voor de Lyme test, maar mijn DA is vrij zeker dat het Lyme is (nogmaals, gebaseerd op meerdere feiten).
Indien het geen Lyme is, staan de beste klinieken van België (paardgerelateerd) voor een raadsel.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:18

@Elke
Sorry, ik moet me verontschuldigen.
Ik had jou verward met Antheman.
Nogmaals mijn excuses.

En je hebt gelijk.
Ik moet grondiger leren lezen.

fredau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:56

Bij mijn paard is ook ziekte van Lyme geconstateerd.
Ben anderhalve week geleden bij een één of andere paranormaal achtige man geweest en die heeft mij beloofd dat ze weer beter wordt. (daar hou ik me dan maar aan vast)
Was echt heel apart wat die man allemaal weet. Hij liet mij voelen wat mijn paard voelde. Koude handen, kouwe voeten en een kouwe kont.
Ik moest naast hem staan en kijken wat er met mijn paard gebeurde. Heel apart. Ze kreeg ineens allemaal strepen op haar buik en achterwerk en dit moest dan de afvalstoffen zijn die weer begonnen af te voeren. Heel raar...
Ook ging hij mij in één keer kraken, omdat hij voelde dat ik helemaal vast zat. Kan hij nooit geweten hebben, heb ik hem niks over verteld.
Ze krijgt nu zemelen en een één of ander wortelextract goedje, maar ik moet zeggen: Ze is in een week aardig opgeknapt!
Nu moet ik er zaterdag weer heen en ben benieuwd wat ze met mijn paardje gaan doen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:49

fredau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:32

Ik zou eens naar Boudewijn Leliveld gaan in Lemelerveld. (0529) 47 11 11.
Deze behandelt paarden op zaterdag aan de lopende band. Ik ben er met drie paarden geweest, waarvan één van mijzelf. Hij vericht wonderen! Die van mij had ook ziekte van Lyme. Ben inmiddels weer met wedstrijden begonnen en voor het eerst dat ik haar niet kon houden ipv vooruit moeten sporen!
Je kan het altijd proberen, het kost maar twintig euro!
Hoe ik hem precies moet noemen, weet ik eigenlijk niet. Magnetiseur/paranormaal?? En er is ook een kraker bij. Baat het niet, schaadt het niet!!!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:10

Fredau, wat bijzonder!!! Kun je beschrijven wat hij precies deed tijdens die behandeling?

fredau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:26

Heel apart hoor! De meesten geloven er niet in, maar mijn paard is opgeknapt! en daar gaat het om!
Ik kwam daar binnen met mijn paard, hij hangt een één of ander apparaat aan haar manen en binnen drie minuten zei hij al dat het ziekte van Lyme was. Hij liet mij naast hem staan naar het paard te kijken en in één keer zie je allemaal strepen op de buik van het paard.
Dat moesten dan de afvalstoffen zijn, die weer begonnen af te voeren.
Op dat moment zegt hij: "Jij voelt nu hetzelfde als je paard"
Ik kreeg hele koude voeten en een tintelend achterwerk! En de strepen trokken op dat moment ook over het achterwerk van mijn paard.
Meer heeft hij eigenlijk niet met mijn paard gedaan.
Ik heb een één of ander wortelpoedertje meegekregen voor over het voer en moest haar zemelen voeren.
Ik mocht ff niet meer trainen, alleen buitenritten. Want beweging was wel heel goed.
De eerst paar dagen merkte ik geen verschil, maar na een dag of vijf begon ze veel opgewekter te worden en weer ruimer door te stappen!
Na twee weken ben ik er weer geweest en zei hij dat het al veel beter was, maar ze was er nog niet helemaal van af! SLIK!
Maar dat moest wel lukken. Ik kreeg nog wat medicijnen mee en moest maar aanvoelen wanneer ik weer wat meer kon doen met mijn paard. Anderhalve week hierna ben ik weer naar les gegaan en heb ik twee weken basis met haar gereden.
Hierna ben ik weer begonnen te trainen en heb inmiddels mijn eerste wedstrijd gereden.

Symptonen voordat ik hier ben geweest:
Futloos
Bijna slapen als ik haar aan het poetsen was
Haar van de wereld afsluiten in de wedstrijden en niet meer reageren op mijn hulpen

Resultaat:
Alerter (soms kan ze niet meer stilstaan met het poetsen)
Beter aan het been!
Soms zelfs zo fris, dat ik haar moet inhouden!

Waar iedereen in gelooft moeten ze zelf weten, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan!!!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:53

Wat fijn Fredau!

Mijn paard had dezelfde symptomen, alleen met enorme omvalaanvallen erbij.

JWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:27

Sorry voor het terug openen van dit topic.
Een van onze paarden had de ziekte van Lyme, vorige week werd bloed genomen en constateerde de DA dat de Lyme uit zijn lichaam was. Maar het is dus mogelijk dat dit wel terugkomt?
Fredau, wie was die man die je paard behandelde?