MariekeA schreef:Laten we realistisch zijn: de vraag is of dit paard op lange termijn pijnvrij kan blijven als ze besluit het dier te gaan rijden..
En daarom: onderzoeken in de kliniek voor een gedegen beeld over wat mogelijk is.
Je bent er niet met alleen wat buikspieroefeningen.
Akkoord, maar ik zou sterk verbaasd zijn als ze wél meer zouden kunnen doen dan 'wat buikspieroefeningen' aanraden.

Maar ik ben het alleszins wel eens dat je voor je überhaupt beslist om dit paard te rijden, moet laten nagaan of dit pijnlijk voor haar zal zijn. (Mocht ze ook kissing spines hebben door de vorm van haar rug bijvoorbeeld...)
Maar verder zou ik dit paard eigenlijk nog niet zomaar afschrijven.
Zoals al meerdere mensen aangaven, er zijn paarden die hier oud mee worden en die wel gereden kunnen worden, mits enige aandacht voor het probleem.
Maar wat de mogelijkheden met zo'n paard zijn, kan je niet beoordelen van een foto. Dit is werk voor DA's en fysio's etc... om daar een mening over te hebben en advies over te geven.
Het is alleszins een ernstige bouw-fout bij zo'n jong paard en een potentieel probleem.
En een zadel daarvoor vinden lijkt mij zowat een onmogelijke missie.
Dat moet de TS wel goed beseffen.
Maar wie weet kan ze er wel beter mee uit de voeten dan die foto's doen vermoeden.