'Korstjes' op geslachtsdeel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:02

Wat ik altijd doe is de schacht schoonmaken met "excalibur" van De Paardendrogist.
Dit is een "gel" speciaal voor ruinen en hengsten.
Je doet de gel op je handpalm en gaat met je hand de schacht in en de gel goed insmeren in de schacht, (je staat er versteld van hoe ver je met je hand in de schacht kunt gaan).
Na +- 5 minuten met een sponsje ( ik gebruik hiervoor speciale gezichtsponsjes, deze zijn flinterdun, deze zijn te krijgen bij de Etos) en lauw water de schacht schoonmaken, ook goed in de plooien.
Hier komt de "smegma" dan goed mee los!!
Balou vindt dit geen enkel probleem, hij gaat op rust staan en sluit zijn ogen als ik dit doe :o :D

Maureen_M

Re: 'Korstjes' op geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:11

Ik aaide mijn haflinger altijd achter zijn oren, en dan ging er altijd iets hangen :')

En dan deed ik handschoentjes aan, sponsje, en schrobben die handel :D

misschein heeft jou paard ook wel een plekje waarbij die denkt, aahhhh ff ontspannen :P

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:05

lakshmi schreef:
Hihihi. Had dit linkje ooit nog ergens opgeslagen over het onderwerp: http://www.equusite.com/articles/health ... ning.shtml
Check to make sure there are no prospective boyfriends, elderly neighbors, or Brownie troops with a line of sight to the proceedings. Though of course they're probably going to show up unexpectedly ANYWAY once you're in the middle of things. Prepare a good explanation.

_O-

NachtlampjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:23

Even weer iets serieuzer... Mijn paard zijn eikel is zeg maar.. Hard. De velletjes haal ik er zo nu en dan af en verder wil ik m nog een keer goed schoonmaken, ondanks de verontwaardigde en boze blikken en het dreigende voetje, maar is die harde eikel normaal of zit er gewoon een aangekoekte laag over? Zn urineleider is wel helemaal vrij, ook geen beans.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:27

Bij mijn paard is het geen probleem als ik eraan kom met lauw water en spons, ook helemaal in de koker ermee en alles goed nat maken en laten weken en dan weer soppen met de spons en water en echt alles komt los en eruit.

Mijn paard vind het ook gewoon iets wat erbij hoort en gaat dan lekkere smoelen trekken en of staat te genieten met zijn ogen half dicht hahaha.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:32

Hoe zit het met betadine shampoo? Ik had erover gehad op stal en warempel deed iemand er wat mee, alleen met betadine shampoo weet niet of dit goed is??

Andrea, wat kost het paardendrogist spul?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:55

betadine zou ik niet gebruiken

gewoon een beetje zonnebloemolie werkt ook om de viezigheid los te krijgen

het schoonmaken is vooral belangrijk bij de ruinen die niet goed uitschachten
, vaak is dat al een teken dat er iets niet klopt en de boel vies is
vaak schachten ze beter uit na het schoonmaken
schrobben zou ik nooit doen, gewoon de viezigheid heel voorzichtig los halen

ik had een ruin die niet uitschachte en op den duur zijn staart flink schuurde(vooral in de winter)
verder zweette hij heel gauw en veel
toen ook maar eens zijn koker (na veel trainen want ik mocht er niet aankomen) schoongemaakt
er zat een behoorlijke boon voor de plasbuis en dat moet veel last gegeven hebben
daarna schachte hij goed uit en stond te genieten van een flinke plas
als ik zag dat hij minder begon uit te schachten wist ik dat ik weer moest wassen
op den duur legte hij de link en mocht ik wassen al moest ik er wel met een halve arm in want hij liet hem echt niet zakken

nu weer 2 ruinen, eene schacht goed uit en is nooit echt smerig, de andere heeft moeten leren dat ik eraan kom maar natuurlijk juist bij hem de vieste boel
ook hij schacht beter uit nadat ik het boeltje wat heb schoongemaakt

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 00:04

Slofje, ik heb nog nooit meegemaakt dat de eikel hard was in slappe toestand.
Misschien kan je m volgende x proberen vast te pakken als ie uitschacht en dan goed voelen en kijken of er niet een dikke laag is aangekoekt of dat jouw paard dit dan toevallig heeft.
Zoals ik al zei, ik heb het nooit echt gevoeld dat ie dan echt hard was, tenzij mijn paard een stijve had, dan was de eikel wel hard.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 06:28

Ik heb ook geregeld de koker van ruinen schoongemaakt en bij sommigen kwam er dan toch wel een hoop troep uit. Toch vraag ik me dan af hoe paarden dat in het wild doen... Lang niet alle wilde hengsten hebben het geluk dat ze eens een merrie mogen dekken, dus hoe zit dat dan? Ik heb zo het idee dat als ze gewoon regelmatig volledig uitschachten het zichzelf over het algemeen wel min of meer schoon houdt. Af en toe checken kan natuurlijk geen kwaad en het is sowieso goed als je eraan mag zitten voor het geval het eens echt dringend is, maar schrobben met shampoo? Dat klinkt me nu echt totaal tegennatuurlijk in de oren...

NachtlampjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:36

Schrobben met shampoo lijkt mij ook te ver gaan, voor ons is elke vorm van zeep bij de geslachtsdelen ook niet goed. Daar krijgen we ontstekingen van, of we krijgen een teveel aan prutmaken. Beetje lauw water lijkt mij genoeg.. Binnenkort maar eens proberen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:16

Mijn jonge ruin doet niets behalve staan in mijn bijzijn, laat staan alles laten verluchten -trekt 1 wenkbrauw sarcastisch op- (is er hier een smiley voor?)

M'n oudere laat het af en toe allemaal eens hangen, daar pruts ik dan de vellen af. Gezien hij goed uitschacht, is wassen nodig?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:26

Optiwolk > >;)
Dat is > ; ) aan elkaar..

Spatter , thnx!
Kan ik gewoon zonnebloem olie op een plastic handschoen doen? en dan 'naar binnen glijden'?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:18

Volgens mij begint dit voor niet-paardenmensen een uiterst vreemd topic te worden. :') :D

SHfashion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:39

Bij ons op stal werden de mannen ook daar gewassen..
Het is natuurlijk wel zo hygienische ivm ontstekingen etc

je er even over heen zetten en anders misschien even iemand anders vragen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:20

S_uus schreef:
Optiwolk > >;)
Dat is > ; ) aan elkaar..

Spatter , thnx!
Kan ik gewoon zonnebloem olie op een plastic handschoen doen? en dan 'naar binnen glijden'?

ja dat kan
ik gebruik zelf geen handschoenen, zo kan ik goed voelen wat ik doe

nog een tip;
om de geur daarna van je handen te krijgen, handen wassen met tandpasta :j

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:50

SHfashion schreef:
Bij ons op stal werden de mannen ook daar gewassen..
Het is natuurlijk wel zo hygienische ivm ontstekingen etc

je er even over heen zetten en anders misschien even iemand anders vragen

Huh ????? de mànnen ??? Wil wel eens komen kijken dan ..... :(:)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:58

Snap niet waarom iedereen met middeltjes aan de slag gaat. Hij hoeft niet te blinken want er moet ook eigen vet aan zitten zodat het zichzelf beschermd.

Ik heb al 7 jaar een ruin en ik was dat ding nooit. Ik doe hooguit 2 keer per jaar met wassen de tuinslang een straal water na binnen spuiten en verder geen probleem. Daarbij mag ik er echt niet aankomen. In het begin ooit een keer geprobeerd omdat ik dacht dat het moest maar dat was geen succes. Toen de DA gevraagd en die zij dat je er niks aan moest doen. Hij schuift hem regelmatig uit en er zit soms wel wat aan maar verder is hij altijd schoon

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:58

Ik mag er ook absoluut niet aankomen.. Hij begint te trappen als ik er te dichtbij kom. Af en toe haal ik er snel een vel af als hij toevallig er uit hangt met het poetsen.

2 jaar geleden is bij mij de DA gekomen om hem schoon te maken, na 3 verdovingen (via het bloed) en een praam kreeg meneer zijn benen niet meer van de grond en heeft de DA alles grondig schoongemaakt met water en watten.

De DA gaf destijds aan dat af en toe schoonmaken met een beetje water en een spons ook prima is.

Verder probeer ik er af en toe de slang op de zetten of met een spons er langs te gaan.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:01

MarcoBorsato schreef:
Ik zou er toch wel zo nu en dan even een babydoekje over heen halen, anders kan het gaan ontsteken. Mijn broer doet dat, ik vind het echt mannenwerk :')

Bij ons op school word het 1 keer per jaar gedaan.
Bij de ruinen in en om hun koker. Met lauw/warm water.

Geen baby doekjes, dat kan nog gaan jeuken.

En bij de merries ook tussen de tepels. Ook met lauw water.

Let er wel op, dat ze niet gaan trappen.
Tuurlijk trapt je ruin, het doet hartstikke zeer, helemaal als je er 'zomaar' een velletje af haalt.
Het is net zo iets als een korstje bij ons.

Je moet ook bedenken dat het aangekoekt vuil en zand is.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:02

Ik zou echt niet met olie en baby doekjes ed aan de gang gaan, kan meer kwaad dan goed lijkt mij!!!
lekker met lauw water en evt wat unicurazeep. Niet met huis tuin en keuken middeltjes aan de slag gaan hoor!!!

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:28

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:58

Andrea_ schreef:
S_uus schreef:
Andrea, wat kost het paardendrogist spul?

http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... ur/110408/

Werkt echt goed!

Nou die gebruiksaanwijzing word wat, :=
All heb ik gisteren ondervonden hoe ik hem ontspan dat 'ie' er iets uit komt :j

Ik zal eens zien met dit spul :j thnx!

@ Spetter oké ook bedankt :D