Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Flappie30 schreef:Hoor hier een paar mensen advies geven om je paard goed in de dekens te houden, maar dit is een veelgemaakte fout bij paarden met koorts. De warmte die vrij komt bij koorts moet ergens heen kunnen en daar paarden niet hijgen zoals een hond, gebeurd dit vnl via de huid. Dat zweten na de koortsremmer bij je paard is hier het bewijs voor. Ga je paard dus zeker geen extra dekens ed opgooien !!! Verder klopt het dat klinieken, tot Utrecht aan toe, geen paarden willen met vermoedelijke besmettelijke aandoening als rhino... Wil je heel veel succes en sterkte wensen !!!
melsey schreef:HendrikusM schreef:Er heerst momenteel een virus die zorgt voor dikke benen maar dit klinkt wel heel heftig.
Heel veel sterkte voor jou en je paard, heel naar zulke verschijnselen en vooral dat gevoel van machteloosheid kan ik goed begrijpen.
Ooh ja?? Nog niks gehoord.. Weet je ook waar?
Miss_Montana schreef:Jeetje wat vervelend voor jouw paardje zeg! Heb het al een paar keertjes voorbij zien komen van andere mensen, maar de symptomen komen erg overeen met het virus wat nu op meerdere stallen in iig Noord-Holland heerst. Bij ons op stal is er ook een vlaag van paarden die koorts hebben en grieperig zijn. Sommige hebben naast de koorts ook erg dikke benen. Alleen dat die van jou van de pijn zelfs niet meer wil lopen is wel heel ernstig zeg...![]()
De 2e foto van hoe je paardje er nu bij staat komt me helaas bekend voor. Mijne heeft 'gelukkig' alleen koorts en hoestaanvallen gehad maar het was wel hardnekkig. Bij de eerste koortsaanval kreeg ze een kuurtje waarmee het snel overging. Laatst (een week na de kuur) stond ze met 40,2C koorts. De DA heeft toen een kuur voorgeschreven waarbij ze 1 week lang dagelijks geinjecteerd moest worden met medicatie. Ze was al snel weer de oude en *afkloppen* het gaat nu nog steeds goed. Maar het is idd vreselijk hoe machteloos je bent terwijl zij zich zo ellendig voelen
Sterkte, hopelijk komt het snel goed met d'r!
P.s.: Bij ons is 1 paardje overigens wel opgenomen in Bodegraven, hij bleef ook maar zeiknat van de koorts. Je zou hun eens kunnen bellen mocht het niet snel verbeteren.
HendrikusM schreef:Overigens heeft iedere paardenkliniek als het goed is een quarantainestal maar dan moet de conditie van het paard vervoer wel toelaten.
Paarden waarvan ik het gehoord heb was 4 dikke benen uit het niets en koorts maar niet zo hoog.
Lijkt me niet zo raar als een paard die druk op de benen heeft en hoge koorts niet wil lopen, als jij hoge koorts en dikke opgezette benen vol vocht heb wil je ook niet lopen.
Einschuss in vier benen heb ik ook nog nooit van gehoord eigenlijk maar niets is onmogelijk.
melsey schreef:Ok het heerst dus! Is er bij jullie geen een paard dat niet meer wil lopen? Want daar maak ik me het meeste zorgen om. Als er een met dezelfde symptomen in bodegraven staat is het misschien wel wijs om die te bellen morgen. bedankt!