Wat als de dierenarts een verkeerde diagnose stelt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:40

Ook zo iets voorgehad.
Dit met DA waar we jaren heel gelukkig bij waren, heeft vroeger heel goed werk geleverd.

Pony was 3jaar jong, en in het voorjaar wou ze niet bijkomen (ondanks meer dan genoeg eten). Na een tijdje vond ik het raar en begon er ook minder leven in te zitten. Uiteindelijk DA gebeld. Die dacht aan tanden, terwijl ik aan tanden en wormen dacht. Toch nog supplementair bloedonderzoek gevraagd en gekregen.
Moest na enkele dagen bellen voor het resultaat.
Nooit aan de lijn gekregen (ook niet na 1 week heel vaak (25 keer) geprobeerd te hebben en berichten ingesproken te hebben op voicemail).
Toen besloten van het een maand af te wachten want er waren wel een paar doppen uit haar mond gehaald. Extra bijgevoederd gedurende 1 maand.
In augustus (1 mand later) nog geen verandering. Terug zelfde DA gebeld.
Opeens wel uitslag, infectie met bloedwormen en ontsteking van de darmen.
Opeens een behandeling gestart op basis van resultaten die 1 maand of niet al langer oud waren.

Eind september andere DA laten komen want nog steeds geen verandering en de winter stond voor de deur.
Terug bloedonderzoek en extra getest voor vitamines en mineralen huishouding.
Resultaat werd ik voor gebeld want was dringend, nog steeds, maar nu zwaardere wormeninfectie en darmen nog feller ontstoken.
Weer een hele kuur met nog extras en met melding dat als ze deze winter niet begint te verdikken, we verder moesten kijken.
Dan begon het wachten spelletje weer.
Maar in april dit jaar wel goed nieuws, ze is er door gekomen. Zit weer leven in en ziet er goed uit. Maar de zwaarste zal het niet meer worden en ze zal altijd meer eten nodig hebben want haar darmen nemen lang niet alles meer op.

2e DA heb ik betaald
1e DA heb ik niet betaald. Zolang de pony niet in orde was, kon hij wachten. ondanks openstaande rekeningen heeft het 1 jaar geduurd tegen dat hij belde waarom er iets pluis was met zijn rekeningen.
Heb toen mijn verhaal gedaan, en DA was toch (al was het over de telefoon) merkbaar onder de indruk van hetgeen er gebeurd was en de gevolgen ervan. (had dit niet door toen ik DA2 liet komen, maar DA2 werkt samen met DA1 voor de weekend en wachten regeling, zodat ze elk toch ook een beetje vrij hebben in het weekend. Dus ze kenden elkaar redelijk goed. En konden het beide niet geloven dat dit gebeurd was) Rekeningen kwijtgescholden gekregen.

Eind goed al goed, maar blijf voorzichtig zijn met haar. Ze is nu 4 maar van degelijk inrijden is het nog niet gekomen, ik laat haar liever nog wat met haar kompanen op de weide, ze heeft nog tijd genoeg om ingereden te worden.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:41

BigBen schreef:
Ik ben het helemaal met Kuggur eens.
Natuurlijk gebeuren er fouten, en ik wil het leed van de betrokkenen niet minimaliseren,
maar ik zou van alle verhalen hier ook eens de versie van de dierenarts willen horen.

Hier heeft de da wel degelijk haar fout toegegeven en excuses gemaakt, maar daar heb ik mijn eigen gefokte paard niet mee terug

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:47

Ik eb het vorig jaar gehad, mijn vorige paard is ingeslapen door een ernstige peesblessure.
Mijn nieuwe paardje kreeg in januari een bult op beide voorbenen ik ben direct naar de DA geweest er zijn foto's gemaakt. Volgens haar was het een schiefel in wording.
In maart zat er nog geen schieffel echo laten maken alles was goed.
Het waren spadaderen.
In mei werd ze stok kreupel, weer foto en echo laten maken alles was wederom goed. Pijn stillers mee en na een paar dagen liep ze weer als vanouds.
Omdat ik het toch wel raar vond nogmaals een echo in augustus alles was goed.
In sept en okt werd ze afgekeurd op een wedstrijd en ben ik naar een andere DA geweest beide voor benen had ze een peesblessure met in link voor een gaatje in de pees.
Ik heb daarna de oude echo's opgevraagd en laten beoordelen door een andere DA en toen bleek de pees al niet goed er zat toen nog geen gaatje in.
Uit eindelijk heeft ze schockwave therapie gehad en heeft het me vele echo's gekost.

Ik heb me oude DA nog wel eens gebeld gewoon om verhaal te halen maar altijd kreeg ik de assistentie en die door geven dat ik had gebeld.
Geen idee wat ik verwachte maar een excuus was ik al blij mee geweest

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:54

Ik ben eens met een kat naar de dierenarts gegaan omdat de kat kreupel was en een gekke bult in een teen had. Conclusie: tumor. Operatie.

Diverse dierenartsassistentes (die elkaar niet kennen) hebben mij toen gevraagd of er geen foto's van de longen gemaakt zijn. Het klinkt misschien een beetje oneerbiedig en zo bedoel ik het niet want dierenartsassistente is een mooi beroep. Maar als "zelfs" een assistente mij kan vertellen dat een tumor in een poot vaak een uitzaaiing is vanuit de longen, en dat bij een second opinion 1 foto genoeg is om te kunnen concluderen dat er geen redden meer aan is en dat mijn kat al veel te lang lijdt. Dan besluit ik toch wel dat ik niet meer terug ga naar de praktijk waar de teen geamputeerd is en men niet verder heeft gedacht. Dat was namelijk al de tweede kans die ze kregen. Ze hadden eerder een tumor in het gezicht van mijn kater ook niet goed verwijderd.

Ik ben nu met mijn huidige katten bij de praktijk waar één van die assistentes werkt.

Paarden zal ik maar niet over beginnen. Veeartsen kunnen best wel wat. Het is jammer dat dat kunnen vooral bestaat uit symptoombestrijding.