fresco1234 schreef:Daantjuh20 schreef:Deze DA raad mij inderdaad aan haar voor de wagen te zetten om spiermassa te kweken, kilometers maken, maar het punt is dat voordat ik haar vorige maand stil zette zij eigenlijk in topconditie was en genoeg spiermassa had en desondanks heeft ze toch last van haar rug gekregen (ze houd het strak en ik krijg het niet ontspannen) dus vraag ik mijzelf af wat ik ermee bereik om dit weer op te bouwen terwijl ze zich niet kan ontspannen in de rug en dus het alleen maar erger maak
Verder adviseerde hij myoplast of anabolen corticosteroiden oftewel van die leuke mannelijke hormonen waarvan je zogenaamde opgeblazen spieren krijgt die vervolgens direct weer verdwijnen als je ermee stopt, nee spieren kweek ik liever door gewoon langzaam opbouwens te trainen
Ik ga het zeker zodra ze morgen weer op ijzers komt proberen en dan merk ik gauw genoeg hoe het gaat (voordeel is dat ze nu een tijdje op rust heeft gestaan op de wei) maar de DA denkt dat als ik die spieren kweek dat haar kan ondersteunen en ze vervolgens wel weer fijn kan gaan lopen ook is hij ervan overtuigd dat ze niet met pijn loopt, echter maakt mijn paard me iets anders duidelijk
Let wel ik zet me paardje graag aan het werk, het bevalt haar helemaal niet op de wei maar ik wil dit wel op de juiste manier doen ipv dat ik haar nog meer naar de klote help
dan zou ik haar absoluut niet op ijzers zetten, de hoeven hebben een pompende werking en geven elke keer een rotklap in die rug!
gaan rechtrichten, dat kan dus ook voor de kar, door teugels te geven en niet te nemen
Lobke heeft ontzettende gevoelige hoeven en heeft dus een paar weken zonder ijzers gelopen omdat ik hoopte haar een mooi pensioen te geven, nu dit er toch niet meer in zit was het een hele makkelijk keuze om haar weer op ijzers te zetten gezien ze anders het erf niet af kan (ivm hele lange grindweg) en dat moet ik wel wil ik wat kunnen doen (gebruik de bak van de buren) en ze is momenteel lichamelijk alleen maar aan het achteruit gaan en heeft dat beetje beweging echt nodig zowel lichamelijk als geestelijk
(je had de twinkeling in haar ogen moeten zien toen we voor het eerst na die weken weer het erf af liepen!!
Lobke is een werkpaard en absoluut niet gelukkig op de weide, dat heb ik die weken wel gemerkt