Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
IMJ schreef:Nemurin schreef:Goed, we zijn nu zover als barstwond omdat er niks is waardoor er een scheurwond is ontstaan? (Ik probeer het even samen te vatten/bij te houden.)
Waardoor kan een wond barsten? Ik kan alleen dingen bedenken waardoor het er veel viezer uit zou zien.
Ja, ik zou ook bijna denken dat als het bacterieel zou zijn, het zou 'rijpen' en er vervolgens een soort pus-uitbarsting zou ontstaan.
Maar ik heb nog nooit zoiets gezien en kan er dus eigenlijk niet over oordelen.

Nemurin schreef:Goed, we zijn nu zover als barstwond omdat er niks is waardoor er een scheurwond is ontstaan? (Ik probeer het even samen te vatten/bij te houden.)
Waardoor kan een wond barsten? Ik kan alleen dingen bedenken waardoor het er veel viezer uit zou zien.
IMJ schreef:beantsje schreef:Je ziet een donkere plek om de wonden heen.
Ben het geheel met je hele verhaal eens!
Maar: waar zie je die donkere plek? Of kijk ik niet goed?
Ik zie wel wat bloed wat inmiddels al wat gestold is...

IMJ schreef:Beantsje:
Kun je bij een paard door de vacht heen een blauwe plek op de huid zien dan? Want ik heb dat werkelijk nog nooit gezien! Wel op de hoef, maar goed, dat is een ander verhaal.
Dat het dik wordt na een verwonding is niet gek.
(waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je geen gelijk hebt hoor beans!)
Maar goed nogal offtopic hier. SparklingApp schreef:Wij hadden ook een paard met soortgelijke verwondingen op stal.
Omdat sommigen ook bang waren dat iemand het paard had verwond is er een camera opgehangen, toen bleek dat het tijdens het opstaan gebeurde, alsof het paard iets minder controle had op dat moment en door de kracht van het opstaan en toch even op één hoef blijven liggen scheurde de huid kapot.
Bij dit paard heeft het geholpen de ijzers er af te halen (toen was het minder maar niet helemaal weg) en bij het leeghalen van de stal wat oud stro te laten liggen zodat het paard meer grip had.
Iemand die contact met paarden kan maken zei dat het paard vertelde dat ze wel eens een beetje in paniek raakte als ze op probeerde te staan en het been waar ze op had gelegen wat leek te slapen, dit kwam wel precies overeen met de beelden van de camera.
Later had het paard er geen last meer van.
Nou, misschien heb je wat aan mijn ervaring en succes met je paard verder!
Anja1966 schreef:foto van vorig jaar, zelfde paard, zelfde plek.
http://lh4.ggpht.com/_5BTUcMDBaVU/TGhVy ... G_1018.JPG

Hoopdat je snel meer weet