Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
marise83 schreef:Antheman schreef:arts belde op:
"Heftig"! zei ze.
Ze wil bloed hebben om zijn leverenzymen te testen. (Iemand enig idee waarvoor?)
En toch een MRI scan![]()
Ze denkt aan epilepsie, maar snapt niet waarom het voedsel relateerd is.
Het schokken en afwezig zijn is volgens haar geen pijn.
De kliniek komt naar de wei voor bloedafname.
Mss zijn het de prikkels met het eten. Als hij heel weinig krijgt gaat het goed, dan kan hij ook niet te snel willen eten. Krijgt hij meer en wil hij het snel opeten (andere dieren erom heen) dan krijgt hij veel prikkels. Mss zou dat een oorzaak kunnen zijn? (probeer alleen mee te denken) Hoop dat er iets uitkomt en dat er wat aan gedaan kan worden, en dat het mee valt natuurlijk!! Sterkte!
Citaat:Ik denk dat ze leverenzymen willen meten om te kijken of je paard leverschade heeft. Wanneer de lever niet goed werkt kunnen de afvalstoffen van bv eiwit niet meer goed omgezet en uitgescheiden worden. Deze afvalstoffen kunnen dan voor hersenverschijnselen zorgen. Dit wordt hepatische encephalopathie genoemd. Maar om het zeker te weten kun je dit het beste even aan de de dierenarts vragen.
Citaat:ik vond nog een filmpje van een paard met slokdarmverstopping.
het lijkt er toch wel veel op,al zie je bij dit filmpje geen paard wat in paniek raakt(heb het idee dat jouw paard dat wel doet)
http://www.youtube.com/watch?v=uNHK2xU8_Ac
Rapperijder schreef:Beetje voorbarigHet ziet er in ieder geval uit alsof hij zichzelf echt niet onder controle heeft tijdens de aanval. Ik zou hem in ieder geval niet meer berijden, of in besloten ruimtes gaan samen met hem. Stel je voor dat hij valt met jou erop, of je tegen een muur drukt.
Antheman schreef:Beetje voorbarig![]()
As je hebt gelezen, dan weet je dat hij het alleen met eten doet. En dan ook nog alleen met fastfood, geen slowfood.
Geen DA, maar als leek kun je zo iemand erg boos maken.
Pauline schreef:Ja maar je kan uit angst voor een aanval van iets wat nog niet gediagnosticeerd is wel vanálles vermijden dan..Dat is zinloos want het heeft zich nog niet gemanifesteerd tijdens het rijden begrijp ik.
Fijn dat ze naar de wei komen, hoeft Andor niet weer op sjouw.
Antheman schreef:carolalisa schreef:nou hopelijk kunnen ze hier nu wat mee. hoop dat je paardje snel van dit probleem af geholpen word. jij en je paardje hebben hier veel stess van volgens mij
het baasje met name
Jet schreef:Dat klinkt trouwens ook niet gek, een middenoorontsteking. Maar het blijft wel apart dat hij het alleen met eten van krachtvoer gewoon laag uit een emmer heeft en verder niet. Ik ben erg benieuwd en ik hoop dat je er achter komt wat er met hem aan de hand is.