Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mossel schreef:lianne_ester schreef:nou bij mensen doen ze er geen sla olie in hoor,
ik werk in de zorg en daar gebruiken we speciale vette olie. speciaal voor dat soort zaken, maar dat is eerst om de boel los te weken.(paar drupjes erin watje en weken)
En daarna worden de oren uitgespoten met water.
Maar zou toch eerst even telefonisch overleg plegen, met de DA, voordat je zomaar iets in zijn oren spuit.
ik heb toch echt als advies van mijn HA gekregen om er zonnebloem olie in te druppelen om alles los te krijgen
Aukelizzy schreef:Ik wil TS toch even een hart onder de riem steken. Wat wordt er door sommige Bokkers weer lekker gereageerd. Het laten inslapen van een paard doe je niet zomaar en is een moeilijke,verdrietige beslissing. Helaas zijn er altijd mensen die ten koste van alles proberen een dier in leven te houden. TS; vertrouw op je verstand, gevoel en het advies van de DA...Ik weet er alles van. Toen ik een topic opende met de verdrietige mededeling dat ik mijn paard in had laten slapen (pijpbeen compleet gebroken) kreeg ik ook het verwijt van enkele Bokkers dat ik er niet voor gegaan was. Was een operatie niet een mogelijkheid geweest? Het paard van de zus, van de buurman, en daar een kennis van....had het overleefd.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen....
Vjestagirl schreef:Oh my, als ik het geld had dan was k vandaag nog in de auto gestapt om dat dier op te halen.
Je weet helemaal niet zeker of ze een tumor heeft, daar is een kans op. Als jij een dier koopt dan ga je daarmee de belofte aan er goed voor te zorgen en alles te doen wat in je macht ligt om te zorgen dat het een lang en plezierig leven heeft. Het is geen gebruiksvoorwerp.
Bah, ik ken iemand die in mijn foei lijst gaat, wat een verschrikkelijke instelling.
Isabonny schreef:Vjestagirl schreef:Oh my, als ik het geld had dan was k vandaag nog in de auto gestapt om dat dier op te halen.
Je weet helemaal niet zeker of ze een tumor heeft, daar is een kans op. Als jij een dier koopt dan ga je daarmee de belofte aan er goed voor te zorgen en alles te doen wat in je macht ligt om te zorgen dat het een lang en plezierig leven heeft. Het is geen gebruiksvoorwerp.
Bah, ik ken iemand die in mijn foei lijst gaat, wat een verschrikkelijke instelling.
Weer iemand die oordeeld op het "weinige" wat ik tot nu toe geschreven heb.
WIE BEN JIJ OM ZO OVER MIJ TE OORDELEN!!
Als ik nu eens vertelde dat ik Paard in Nood vanmiddag al geraadpleegd heb? Ben ik dan opeens wel weer aardig? Menen jullie niet dat we alle opties bekijken?
Voor heel veel mensen is een paard trouwens WEL een gebruiksvoorwerp.
Ik ken er genoeg die hun paard op oudere leeftijd te koop zetten om een jonge te kopen, zodat ze later niet met een oud onbruikbaar paard blijven zitten.
Ik ken genoeg mensen die het een na het ander paard kopen omdat ze de "klik" niet kunnen vinden met hun paard. Alsof die zo goed zijn voor de dieren. Iemand die zich hier stiekem in herkent?
Ik zie meerdere mensen roepen dat als ze het geld hadden, meteen in de auto sprongen:
Loze beloften. Wie weet kreeg je haar wel gratis mee...waarschijnlijk niet. Omdat we geen proefkonijn van het dier willen maken, haar niet uit haar vertrouwde omgeving willen rukken en haar op een trailer duwen, omdat we haar zeer zeker niet aan iemand meegeven die dus eigenlijk geen geld heeft om dus de DA kosten te betalen. En nu een kleine sneer: Hoe betaal jij de onverwachte DA kosten van Vjesta als je niet eens een blinde pony kunt kopen (alsof je daar veel voor zou moeten betalen).
Isabonny schreef:Volgens de DA is ze dus wel degelijk helemaal blind aan een oog. Het vocht begint uit het oog te trekken, waardoor het nu begint in te vallen. Ze moet dus in deze afgelopen week een acute aanval hebben gehad.
Dat is dus wat wij opmerkten toen ze met haar hoofd begon te schudden.
Het andere oog zit nu dus een vlek in. Ze ziet daar nu nog maar, zeg maar, door een klein puntje.
Dit is dus een van de zeldzamere gevallen waarbij je zo op het blote oog niks ziet, maar waarbij het waarschijnlijk wel al langer heeft gesluimerd (in ieder geval aan het oog wat dus nu al aan het invallen is).
Alle vragen die de DA stelde, moesten wij namelijk negatief beantwoorden, zoals:
- Had ze veel last van tranende of ontstoken ogen : nee
- Deed ze veel knipperen met haar ogen: nee
- Deed ze regelmatig met haar hoofd/nek schudden: nee (alleen in de zomer als er vliegen opzaten, maar dat deed het andere paard ook, dus....)
De DA kon zich niet voorstellen dat er zich geen enkele symptoom had voorgedaan.
Tja, wij kunnen het ook niet helpen....als er iets mis is, dan zien we dat normaal heel vlug en laten dan iemand komen. Als mijn paard zich al raar draait, dan weet ik al hoe laat het is: koliek! Dat heeft ze in de 13,5 jaar dat ik haar nu heb nu 3 keer gehad. Niet echt vaak dus, maar ik zie het meteen. Daarom ben ik ook zo verbijsterd dat dit nu is gebeurd.
Maar goed: volgens de DA moet ze nu dus erge pijn hebben. Er moet zowieso heel veel anti-biotica tegenaan gegooid worden om het beetje zicht in het andere oog nog te kunnen behouden. Maar zodra ze een nieuwe aanval krijgt zal het zicht waarschijnlijk geheel weg zijn.
De DA vond het veiliger EN HUMANER om haar in te laten slapen.
Dus tja......
Citaat:helemaal mee eens...erg jammer.. geen rijpaard meer. maar nog steeds een paard! Mijnes blijven.. zolang het paardwaardig is! financieel heb ik er maar gewoon voor te zorgen.. dan had ik er niet aan moeten beginnen.
Horseware schreef:Citaat:helemaal mee eens...erg jammer.. geen rijpaard meer. maar nog steeds een paard! Mijnes blijven.. zolang het paardwaardig is! financieel heb ik er maar gewoon voor te zorgen.. dan had ik er niet aan moeten beginnen.
Paard heeft pijn
Paard is bijna geheel blind
Paard zal hoogstwaarschijnlijk geheel blind worden
DA zegt dat het veiliger én humaner is het dier te laten inslapen
Waarom wordt TS dan zo aangevallen door sommigen?
Houden van betekent niet alles eraan doen om je dier in leven te houden. Houden van betekent de beste beslissing voor je dier nemen, zonder je daarbij door je eigen wensen te laten beïnvloeden. Dat kan dus ook betekenen dat er soms gekozen moet worden om het dier te laten inslapen. Dat zegt niets over de liefde van TS voor haar dier, noch zegt het iets over financiële motieven.
Sientje schreef:Als eerste: eerder heb ik allerlei mogelijkheden voor (half)blinde ponnies gesuggereerd, maar als het neerkomt op uitzichtloos lijden is dat inderdaad geen optie. Sterkte woensdag.
Helaas snap ik nu weer iets niet aan je post. Je bent, helaas, genoodzaakt door de omstandigheden, op zoek naar gezelschap voor je andere paard. Hoezo doet het er dan toe of die wel of niet is doorgereden? Of moet je 'm zelf gaan doorrijden?
Sientje schreef:Als eerste: eerder heb ik allerlei mogelijkheden voor (half)blinde ponnies gesuggereerd, maar als het neerkomt op uitzichtloos lijden is dat inderdaad geen optie. Sterkte woensdag.
Helaas snap ik nu weer iets niet aan je post. Je bent, helaas, genoodzaakt door de omstandigheden, op zoek naar gezelschap voor je andere paard. Hoezo doet het er dan toe of die wel of niet is doorgereden? Of moet je 'm zelf gaan doorrijden?