Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rocksyboy schreef:Mijn opa zegt nog steeds, vroeger moesten ze gewoon lopen en in de winter stonden ze 5/6 maand op stal. En dan deden ze het ook. Zonder osteopaat of iets dergelijks.
Karin schreef:Als je een andere mening hebt en die toelicht voel je je aangevallen?
Waar zie jij trouwens dat er bij 'ons' bij 'ieder wissewasje' maar 'meteen' een osteopaat bij wordt gehaald?

. Wij hebben een fysio die ook top paarden behandeld. Bij hem zijn we gekomen omdat mijn vorige paard al een paar keer van boven tot onder gecheckt was in klinieken maar er niets te vinden was..
. Wij laten ze sowieso eens per jaar nakijken, want uit je paard kun je dan opmaken of je op een goede manier traint en aan welke dingen je meer of minder aandacht moet schenken
. Is meteen een evaluatie voorjezelf.
randie schreef:je kunt inderdaad overdrijven maar dat kun je met alles. Wij hebben een fysio die ook top paarden behandeld. Bij hem zijn we gekomen omdat mijn vorige paard al een paar keer van boven tot onder gecheckt was in klinieken maar er niets te vinden was..
Ook mijn nieuwe paard, had "iets" die wilde gewoon niet links gallopperen. Uiteindelijk is hij nu 2 keer geweest. En nu moet ik het verder rijtechnisch kunnen oplossen. Wij laten ze sowieso eens per jaar nakijken, want uit je paard kun je dan opmaken of je op een goede manier traint en aan welke dingen je meer of minder aandacht moet schenken
. Is meteen een evaluatie voorjezelf.
. Mensen zoeken nogal makkelijk ( op welk vlak dan ook) de "schuld" bij het paard, terwijl we vaak zelf de oorzaak zijn.
. Een fysio of osteopaat zou ter ondersteuning van het rijtechnische gedeelte moeten zijn
. Ik krijg
. Bij mijn vorige paard heeft hij me wel een aantal rijlessen gegeven, die dingen die ik toen geleerd heb neem ik nu bij mijn nieuwe paard nog steeds mee
. Het ideale is een goede instructeur die veel weet over een paard en zijn lijf. Je hebt als ruiter je "plicht" om fatsoenlijk op je paard te zitten en les te nemen. Wanneer je als een krant op je paard zit zul je altijd problemen tegen komen.
Karin schreef:Een goede osteopaat benadrukt dat een goede training veel leed kan voorkomen. Dat dus niet alleen de behandeling heilig is, maar dat je zélf ook veel aan onderhoud kunt doen. En daardoor een volgende keer minder snel een osteopaat nodig hebt of zelfs helemaal niet meer.
Citaat:ik denk eerder dat dat mensen zijn die denken dat ze er verstand van hebben, oordelen is lekker makkelijk hoor
Citaat:Ik ben niet alleswetend, maar ik vind het wel jammer dat een hoop dingen in dit topic blijkbaar niet eens gelezen worden (en dan heb ik het echt niet alleen over mijn bijdragen). Mensen komen binnen en geven hun mening, terwijl een hoop dingen al gezegd zijn/anders gezegd zijn/genuanceerder liggen.