Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:08

Coby schreef:
Het lijkt een beetje op de 'engelse ziekte' (echte naam ken ik niet). Tsja ik zou er niet aan beginnen. In het verleden heb ik ooit ook zo'n veulen aangeboden gekregen. Deze mensen hadden er het nodige aan gedaan. Als veulen in het gips enz. Maar nog kon je zien dat de benen niet correct stonden.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit dier niet lijdt. En niet meer zal gaan lijden ondanks de goede zorg. De stand van de benen zorgt voor een gigantische belasting (ook voor een abnormale stand van de rug, met daarbij de nodige pijn).
Je kan hem natuurlijk van deze man kopen en dan in laten slapen.

Maar of dat de manier is. Die meneer heeft dan wel weer het inkomen. Wat juist niet zou moeten.

DB inschakelen of AID zou ik zeker doen (en dat zeg ik niet snel).

@Lotus83, jouw pony is nu 10 maanden dus nog lang niet volgroeid. Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat je pony nu of later hier niet ontieglijk last van gaat krijgen.

Klopt, dat zou kunnen...., maar zolang hij een paard-waardig leven heeft mag hij blijven......
Sterker nog, hij gaat momenteel alleen maar vooruit..., loopt op 13 hectare grond en beweegt zich meer dan voorheen...., spieren worden sterker etc.
Maar nogmaals..., ook ik zal een andere beslissing nemen als dat voor hem beter is in de toekomst

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:10

[***] schreef:
Als je een shetje wil koop er dan één bij een goede fokker.

Ze kwam bij toeval bij deze shet terecht....

Popstra

Re: Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:19

Heel erg sneu om dit diertje te zien maar als je alle zielige diertjes in dit land moet gaan nemen uit medelijde is het eind zoek natuurlijk! Als ik jou was zou ik het uit je gedachten proberen te zetten en verder gaan met je zoektocht naar wel een gezond dier.
Als je toch besluit om te kopen (schandalig dat hier uberhoupt geld voor gevraagd word!!) hou je alleen maar dit soort K*T fokkers in stand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:19

Lotus83 schreef:
[***] schreef:

Laat deze shet dan staan.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:22

het is dubieus
ja je houd dit soort fokkers in stand als je hem geld geeft
en de DB zal niks uitvreten dus.
je kan hem kopen, en kijken wat je er nog aan kan doen, of laten inslapen/slager
of de "beste" man in kwestie overtuigen dat dit niet goed is, desnoods met je DA erbij...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:24

Prissey schreef:
er is eventueel een foto als jullie willen? en hij moet 50 euro kosten

das een prijs voor een gezond shethengstveulen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:26

Lotus83 schreef:
[***] schreef:

Laat deze shet dan staan.[/quote]

en jij dacht dat hij dan meteen stopte met fokken en zielige pony's verkopen?
een handelaar stopt nooit, en zoekt gewoon een ander.
ik zou hem als ik het geld er voor had ook hebben meegenomen.

en waarom bij een goede fokker? er zijn massa's leuke shets te koop. en papier zegt mij niets. kost alleen maar geld.
heb zelf ook een stamboek shet, maar koop er net zolief een zonder.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 19:59

Ik heb samen met mijn pa de DA gebelt, ook even de foto's doorgemailt en uiteraard het hele verhaal. deze man zegt ook meid als hij zijn achterhand niet zo liet doorzakken en geen scheve rug had dan had deze pony best nog kunnen leven. Maar als je nu met hem naar mij toe komt laat ik hem inslapen. De pony moet wel pijn hebben het is onmogelijk pijnloos te leven als hij zo vreselijk doorzakt als jij zegt.

wel zijn we tot een besluit gekomen:

Mijn ouders ik en 1 van de andere meiden hebben besloten die pony te gaan halen, we nemen hem mee dan brengen we hem weg naar de slacht me pa gaat mee naar binnen zodat hij zekerweten wordt afgemaakt. Voor hij naar binnen gaat zoeken we een lekker veldje waar hij even lekker kan grazen en nog even kan genieten...

Ik kan hem niet daar achter laten ik heb een te grote zwak voor het ventje..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:12

Prissey schreef:
Ik heb samen met mijn pa de DA gebelt, ook even de foto's doorgemailt en uiteraard het hele verhaal. deze man zegt ook meid als hij zijn achterhand niet zo liet doorzakken en geen scheve rug had dan had deze pony best nog kunnen leven. Maar als je nu met hem naar mij toe komt laat ik hem inslapen. De pony moet wel pijn hebben het is onmogelijk pijnloos te leven als hij zo vreselijk doorzakt als jij zegt.

wel zijn we tot een besluit gekomen:

Mijn ouders ik en 1 van de andere meiden hebben besloten die pony te gaan halen, we nemen hem mee dan brengen we hem weg naar de slacht me pa gaat mee naar binnen zodat hij zekerweten wordt afgemaakt. Voor hij naar binnen gaat zoeken we een lekker veldje waar hij even lekker kan grazen en nog even kan genieten...

Ik kan hem niet daar achter laten ik heb een te grote zwak voor het ventje..

Ik vind je echt een topper......

Dat kan ik je ook wel via msn zeggen, maar hier is het leuker, kan iedereen het lezen!!!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:13

Toppertje!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 20:14

corretie de pony wordt niet geslacht aangezien hij niet gechipt is.. We gaan morgen langs onze DA voor alle informatie en kosten plaatje voor het inslapen

bedankt!!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:18

hopelijk denk de da mee en houdt hij het schappelijk voor jullie, ik vind het super wat jullie doen en heel moedig, petje af.....ook voor je ouders en de andere dame die erbij betrokken is...

voodoo11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:20

echt super wat jullie doen!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:28

Lotus83, tuurlijk voel ik me aangesproken.
Ik zei ook breng hem weg ;)
Dus ik ben 1 van die mensen die zegt dat "de worst in " zoals jij dat noemt het beste is.

6 of 8 maanden , 1 pot nat .. die 2 maanden maakt het verschil voor dit dier niet.
Jij spreekt uit ervaring zoals je zegt, maar dan nog twijfel ik ( ook in jou geval ) aan de toekomst van zo'n dier.
De kans is gewoon zeer groot dat het ooit problemen gaat krijgen. Niet alles de benen maar alles staat in verbinding.
een beetje krom is veel minder zorgwekkend dan de benen andersom.

Maar goed, ik ben 1 van die bokkers met een mening, en ik zal er ook niet snel van afstappen.

Ik zie inmiddels ( na het typen van de rest van dit bericht ) dat de ts een keuze heeft gemaakt en dat de Da er dus ook weinig hoop in zag.
Een goed doordachte beslissing ts !

gekvanfleur, waarom een goede fokkker was je vraag ?
Omdat een goede fokkker doordachte keuzes maakt en alleen fokt met correcte ouderdieren.
Daardoor verkleint de kans op afwijkingen en vergroot de kans op correcte veulens.
Even voor de duidelijkheid, ik ontken niet dat daar ook foutjes van moeder natuur tussen kunnen zitten.
Ik zeg alleen dat de kans daarop verkleind word !

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:34

jackgirl schreef:
Lotus83, tuurlijk voel ik me aangesproken.
Ik zei ook breng hem weg ;)
Dus ik ben 1 van die mensen die zegt dat "de worst in " zoals jij dat noemt het beste is.

6 of 8 maanden , 1 pot nat .. die 2 maanden maakt het verschil voor dit dier niet.
Jij spreekt uit ervaring zoals je zegt, maar dan nog twijfel ik ( ook in jou geval ) aan de toekomst van zo'n dier.
De kans is gewoon zeer groot dat het ooit problemen gaat krijgen. Niet alles de benen maar alles staat in verbinding.
een beetje krom is veel minder zorgwekkend dan de benen andersom.

Maar goed, ik ben 1 van die bokkers met een mening, en ik zal er ook niet snel van afstappen.

Natuurlijk mag jij eraan twijfelen en natuurlijk mag jij je mening uiten....

Doe ik ook...., het blijkt dat deze pony er ernstiger aan toe is als de mijne..., en vnogmaals...., als mijn pony er serieus last van krijgt zal hij een spuitje krijgen..., tot nu toe gaat hij alleen maar vooruit....

Wat TS betreft.., het is nog niet eens haar pony en ze doet er alles aan om te zorgen dat deze pony geholpen word.....

Nogmaals TS +:)+

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:35

ik vind het ook een super beslissing van jullie.
wanneer ik zoiets tegen zou komen had ik hetzelfde gedaan.
wij hebben ook een shet van de markt gekocht,ziek,verkouden ,net bij de moeder vandaan en de voorbeentjes staan niet zo ze moeten staan.
gelukkig niet zo erg als deze op de foto.
hij is inmiddels 25 jaar en nog zeer goed ter been.
ik heb respect voor jullie beslissing.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:36

Heel goed dat jullie dit beestje gaan halen en in laten slapen. Ik zou dus precies hetzelfde doen als ik in jou schoenen had gestaan.
Gelukkig zal dit beestje niet lang meer hoeven te lijden.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:37

Ts heel erg knap dat jullie die pony een waardig einde bezorgen!!!

Blijft nog wel over dat deze handelaar nog steeds geld gaat verdienen aan deze pony.... Maar ja ik had misschien wel hetzelfde gedaan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:38

Lotus83 @ kan jou pony meekomen in een kudde? dat zou deze pony nooit kunnen, want hij kon zichzelf niet goed voortbewegen laat staan verdedigen ;) dus dan is het IMO niet een paardwaardig bestaan. Ik vind het vreemt dat de Dierenbescherming hier helemaal niks aan kan doen overgens :n wat willen we nou in nederland?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:38

Ts kun je even pben waar je woont en waar het paard staat?
Want als het voor ons te doen is qua afstand zitten we zo snel mogelijk in de auto die kant op.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 20:38

morgen ga ik de man van de pony bellen kijken of die opneemt..
Vragen of die pony er nog is ik denk haast van wel.. Dan gelijk zeggen dat ik hem neem en even vervoer regelen laden we hem in en geven hem nog veel lekkers.. Neem lekkere muslie mee en een summerfitkoek en worstels.. en dan krijgt hij nog even een lekker borstel over hem heen in de trailer en de mogelijkheid voor een hapje gras dan mag hij ingeslapen worden

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 20:40

smurffie schreef:
Lotus83 @ kan jou pony meekomen in een kudde? dat zou deze pony nooit kunnen, want hij kon zichzelf niet goed voortbewegen laat staan verdedigen ;) dus dan is het IMO niet een paardwaardig bestaan. Ik vind het vreemt dat de Dierenbescherming hier helemaal niks aan kan doen overgens :n wat willen we nou in nederland?

Idd smurff., Maarja die knul gaat een fijn eind krijgen ipv een pijnlijk bestaan

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:40

smurffie schreef:

en of hij kan meekomen!!!

Hij staat samen met een andere hengst en die 2 doen regelmatig een rondje hardlopen :D

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:15

wel apart, normaal worden er op bokt allemaal acties verzonnen om een pony te redden en nu word deze gered om hem af te laten maken.
had trouwens dezelfde keuze gemaakt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:37

Ik had precies hetzelfde gedaan. Hem overnemen voor 50,- (toch?) en hem in laten slapen. Als je dat niet doet blijft het in je hoofd zitten en dit is het beste voor hem. Arm dier, natuurlijk lopen er meer van dit soort "misbaksels" rond maar dit mannetje blijft een ellendig leven bespaard.