Coby schreef:Het lijkt een beetje op de 'engelse ziekte' (echte naam ken ik niet). Tsja ik zou er niet aan beginnen. In het verleden heb ik ooit ook zo'n veulen aangeboden gekregen. Deze mensen hadden er het nodige aan gedaan. Als veulen in het gips enz. Maar nog kon je zien dat de benen niet correct stonden.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit dier niet lijdt. En niet meer zal gaan lijden ondanks de goede zorg. De stand van de benen zorgt voor een gigantische belasting (ook voor een abnormale stand van de rug, met daarbij de nodige pijn).
Je kan hem natuurlijk van deze man kopen en dan in laten slapen.
Maar of dat de manier is. Die meneer heeft dan wel weer het inkomen. Wat juist niet zou moeten.
DB inschakelen of AID zou ik zeker doen (en dat zeg ik niet snel).
@Lotus83, jouw pony is nu 10 maanden dus nog lang niet volgroeid. Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat je pony nu of later hier niet ontieglijk last van gaat krijgen.
Klopt, dat zou kunnen...., maar zolang hij een paard-waardig leven heeft mag hij blijven......
Sterker nog, hij gaat momenteel alleen maar vooruit..., loopt op 13 hectare grond en beweegt zich meer dan voorheen...., spieren worden sterker etc.
Maar nogmaals..., ook ik zal een andere beslissing nemen als dat voor hem beter is in de toekomst