United's revalidatie, herstellen na een zware koliekoperatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vedaulaa

Re: United's revalidatie, herstellen na een zware koliekoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:51

ik heb je verhaal gelezen! ben onder de indruk! super je eerste plek !

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 14:36

Breghje schreef:
MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI!!! Dat is een rentree met een gouden randje, dat had je echt niet meer gedacht een poos terug.

Van harte gefeliciteerd, Uni ziet er goed uit op de foto's, mooi strak sixpack ipv een hangbuik!

Maar jij hebt wel de enige echte hangbuikfries :j dat kunnen ook niet veel mensen zeggen ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:30

c_alsemgeest schreef:
Breghje schreef:
MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI!!! Dat is een rentree met een gouden randje, dat had je echt niet meer gedacht een poos terug.

Van harte gefeliciteerd, Uni ziet er goed uit op de foto's, mooi strak sixpack ipv een hangbuik!

Maar jij hebt wel de enige echte hangbuikfries :j dat kunnen ook niet veel mensen zeggen ;)

:D Das waar, en ik ben zelf ook heel erg blij met haar hangbuik, hoewel het schijnt dat ie minder wordt nu ze weer in training staat... mijn dinnetje de instructrice moest even zoeken waar ie nu was.... ik zie hem elke dag, dus ik ben eraan gewend, zie hem ook niet meer. Zou best mooi zijn als ie nog wat strakkerder werdt uiteraard, maar is geen doel an sich.

En Uni heeft gewoon een mooi buukske!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:21

Je hebt zijn hele weg goed beschreven. Wat een vechter en wat ziet hij er nu weer goed uit.

Het engste vond ik dat ik rocky van jou heb gekocht, dat is altijd mijn topper geweest en, die heeft nooit iets ergs gehad.

De eerste week dat ik mijn kwpn merrie had werd die tot op het bot toe toegetakeld door een ander paard. ( samen 1 keer gereden. ) De Da kwam en zei komen jullie maar zo gauw mogelijk naar de kliniek toe. Daar aangekomen een tijd gewacht want er was een paard die een koliek operatie onderging, de kamer aan de andere zijde hebben wij gewacht en tot half 12 zijn we zoet geweest. Zonder paard naar huis..

Niet veel later op bokt lees ik dat het jou paard is geweest, allebei zonder paard naar huis.. ook ruim 3 weken erna op de kliniek gestaan. Arme pech paarden..

_Sylvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:49

jee wat een heftig verhaal zeg!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 20:50

mvdbijl schreef:
Je hebt zijn hele weg goed beschreven. Wat een vechter en wat ziet hij er nu weer goed uit.

Het engste vond ik dat ik rocky van jou heb gekocht, dat is altijd mijn topper geweest en, die heeft nooit iets ergs gehad.

De eerste week dat ik mijn kwpn merrie had werd die tot op het bot toe toegetakeld door een ander paard. ( samen 1 keer gereden. ) De Da kwam en zei komen jullie maar zo gauw mogelijk naar de kliniek toe. Daar aangekomen een tijd gewacht want er was een paard die een koliek operatie onderging, de kamer aan de andere zijde hebben wij gewacht en tot half 12 zijn we zoet geweest. Zonder paard naar huis..

Niet veel later op bokt lees ik dat het jou paard is geweest, allebei zonder paard naar huis.. ook ruim 3 weken erna op de kliniek gestaan. Arme pech paarden..

Joh bizar zeg... is die van jou er weer een beetje bovenop?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 11:43

Vanaf vandaag gaat united weer langzaam op stro staan... tot nu toe heeft hij nog op vlas gestaan.

We hebben een heel plan bedacht :')
elke dag wordt de hoeveelheid stro opgevoerd, en daarbij krijgt hij nog meer hooi en kuil dan hij al kreeg.
Verder veel eruit natuurlijk... maar united kennende, die kan een heel stal leeg vreten in 1 uurtje := _O-

Dus we houden hem nu goed in de gaten.

En ik heb, als het goed is, eindelijk 2 goede stukken land hier in de buurt kunnen vinden waar ik hem altijd op kan zetten.
Bij onze stal is nl geen weidegang ^) , en ik reed mestal met hem heen en weer in de veewaggel om hem toch genoeg weidegang te bieden :') Aangevuld met vele uren los in de bak.
Nu is er een stukje waar ik onder de man naartoe kan... dus wanneer het bevalt elke dag lekker op het land met z'n vriendje... Dat zal ook een stuk beter zijn voor zijn spijsvertering.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:11

Citaat:
Joh bizar zeg... is die van jou er weer een beetje bovenop?

Het heeft vrij lang geduurd. Nog een hele tijd op de weide gestaan en gestapt en toen we echt aan het rijden konden kwam de sneeuw periode.

Nu dus eindelijk met haar aan het werk en gelukkig houd ze zich heel goed.

gelukkig gaat het ook met jou paardje beter, hij stond vlak bij mijn merrie. Zag alsemgeest op het bordje staan en keek even om de hoek hij stond 9 van de 10 keer lekker te dutten.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:05

c_alsemgeest schreef:
Vanaf vandaag gaat united weer langzaam op stro staan... tot nu toe heeft hij nog op vlas gestaan.

We hebben een heel plan bedacht :')
elke dag wordt de hoeveelheid stro opgevoerd, en daarbij krijgt hij nog meer hooi en kuil dan hij al kreeg.
Verder veel eruit natuurlijk... maar united kennende, die kan een heel stal leeg vreten in 1 uurtje := _O-

Dus we houden hem nu goed in de gaten.

En ik heb, als het goed is, eindelijk 2 goede stukken land hier in de buurt kunnen vinden waar ik hem altijd op kan zetten.
Bij onze stal is nl geen weidegang ^) , en ik reed mestal met hem heen en weer in de veewaggel om hem toch genoeg weidegang te bieden :') Aangevuld met vele uren los in de bak.
Nu is er een stukje waar ik onder de man naartoe kan... dus wanneer het bevalt elke dag lekker op het land met z'n vriendje... Dat zal ook een stuk beter zijn voor zijn spijsvertering.

Spannend!! Bij Bregh is het niet gelukt, die moet op zaagsel blijven staan helaas. Van het stro dat door een pak hooi zat, zon wisselpak zeg maar, kreeg ze al koliek dus ik durfde stro in de box niet meer aan. Wel kan ze tegen lucerne ondertussen dus dan krijgt ze dat door haar voer voor meer structuur. En doen we volgend jaar gewoon weer een poging. :D

Succes met Uni, houdt ons op de hoogte hoe het gegaan is?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 17:22

Ja ik hoop ook dat het goed blijft gaan :)
Vandaag ook wat extra olie door z'n slobber... ik heb hem net iig niet extreem veel zien eten van het stro. Ik heb er een plak hooi bij gegooid... heeft hij wat extra tussen alle voerbeurten in :D

mvdbijl schreef:
gelukkig gaat het ook met jou paardje beter, hij stond vlak bij mijn merrie. Zag alsemgeest op het bordje staan en keek even om de hoek hij stond 9 van de 10 keer lekker te dutten.

ja het is echt een duffe op stal :D Dat is hij ook wanneer hij niet ziek is :')

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:58

Hee c_alsemgeest,

ik heb ook zo iets mee gemaakt, 2 weken geleden begon het,
ik had mijn paard in training staan.. ik werd gebeld dat het niet zo goed ging met haar, ze was een beetje koliekerig.. ik dacht ow dat komt wel goed het is een gezond paard.. de dierenarts had haar pijnstillers gegeven en het leek even beter te gaan..
Maar de volgende dag werd ik weer gebeld het ging niet goed en ze moest naar de kliniek.. dus ik haar opgehaald en weg gebracht, de dierenarts had al gebeld dat ik er aan kwam.

Daar gekomen stond er al een team klaar om ons op te vangen, oeps het was erger dan ik dacht, na wat onderzoeken moest ik de keuze maken inslapen of opereren..
Ik heb daar niet over hoeve nadenken, opereren natuurlijk..
ik moest naar huis en Cashy ging meteen de OK in..

Nu staat ze weer thuis met een grote ristsluiting in haar buik, het gaat goed met r, ze is vrolijk en eet netjes dr bordje leeg..
ze mag voorlopig alleen hooi en een handje muslie.. en 6 weken stalrust..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 00:12

Nou slecht nieuws... united heeft vanmiddag koliek gehad.
Hoogst waarschijnlijk omdat hij op stro stond.
Hij is opgevoeld en dat voelde redelijk goed, wel mest en veel gas.
Hij heeft pijnstillers gekregen en iets om zijn darmen te ontspannen. Vanavond zag hij er weer goed uit... maar ik vertrouw het natuurlijk niet ;)

Nooit meer stro voor uni dus :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:30

Hoe gaat het nu met Uni?

Welkom bij de krullenclub trouwens....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 19:13

Ja het ging meteen in de avond alweer goed en is tot nu toe goed blijven staan... ja hij hoort nu bij de vlasjes club _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 13:38

Het gaat nog steeds goed, ook zit hij weer op z'n normale hoeveelheid voer.
Wel is hij nog wat 'opgetrokken' maar dat kan van de voorgaande dagen komen.

M_eerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:44

Wat een vechter is dit paard zeg :Y)

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:19

Wat een verhaal zeg......en wat geweldig dat je paard er weer helemaal bovenop is gekomen.... een echte knokker als ik dat zo lees.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 15:50

ja het is echt mijn toppertje :D
Ik heb ik deze periode mijn paard echt door en door leren kennen... en heb ook veel meer begrip gekregen voor zijn gedrag ohz. Het is echt een taaie :+

Wat trouwens appart is... hij is eerst erg zwart geworden na het verharen.
Maar de haren waren nog redelijk lang. Mijn VA gaf al aan dat hij ws nog een keer ging verharen... door die zware bloedvergiftiging was alles aangetast, ook het haar. Ik moest het vergelijken met een veulen vachtje :')
Nu gaat idd het zwarte er weer af... hij is eronder wel donkerder dan normaal, maar ook met veel licht bruine 'vlekken' en appeltjes. Echt gemarmerd zeg maar :P

De doorligplekken die hij op z'n zij had, de wonden zeg maar, zijn wel lichter gekleurd dan de rest... de kleur van de appeltjes.
Ik zal van de week even een foto maken van zijn kleur nu.

Dit waren de doorligplekken toen der tijd:
Afbeelding

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:22

Erm ding!!! Die heeft echt grote doorligplekken gehad zeg!! Ben heel erg benieuwd hoe hij er nu uitziet qua kleur, heel apart dat het zo geworden is.

Die bobbels onder zijn vel naast de plekken, is dat dan weer die reactie op de medicijnen?

Bregh eet trouwens geen stro meer, of in elk geval heel erg weinig....

Ze had een wisselpak afgelopen weekend, maar het hooi dat er tussen het stro zat was heeeel erg goed. Dus toch maar de gok genomen, (ik was het weekend weg, maar ze was in goede handen) en ik vond vandaag een hele hoop stro in haar box!! Dus dat geeft de burger moed in dit geval! Ga dus langzaam toch maar eens af en toe wat stro in haar box gooien, buikje was mooi ontspannen, niet opgetrokken en ze was alert zat. Dus dit even afwachten nog maar wie weet... Kan ze ooit nog terug naar de stroclub.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 22:23

ja die bulten waren een of andere allergische reactie... heeft hij wel vaker gehad in het verleden :j

united vreet echt aan 1 stuk door... dus als er stro ligt ook al het stro :')
Het maakt ook niet uit of je het vies maakt oid.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 11:24

Even een foto van gister voor de kleur... je iet ook dat hij nu weer bijna helamaal de oude is in gewicht. Alleen op de bovenlijn mag er nog wat spier bij en dan is hij helemaal weer de oude :)
Afbeelding

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:32

Hé, echt lekker Genieten van je knollie!! Heerlijk meis, het is je van harte gegund!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 09:00

na de vorige keer gelukkig geen koliek meer gehad.
united blijft dus op vlas staan :j

Ook is hij nu weer bijna op zijn oude gewicht, en is hij weer bruin :')
Echt bizar hoe snel dat gegaan is...

even een impressie :Y)
vorige maand:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Je ziet door zijn dunne zomervachtje wel heel erg alle littekentjes.
op zijn zij (zoals ik al zei in mijn vorige post).
Maar ik zie ook op zijn hals kleine littekentjes waar de infusen hebben gezeten :?
Heel vaag... was dat bij jullie ook of is uni weer appart? :+

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:38

Ik denk dat Uni (uiteraard wil ik al bijna zeggen) apart is, bij Bregh kan ik nergens meer iets terugvinden. Jaaaa onder haar buik, maar verder niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 11:52

ja en daar zie je bij hem weer helemaal niets 8)7