WAT IS DIT ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:53

vivana schreef:
Nogmaals heeft ze geen pijn . Jeuk is geen pijn.
Pijn uit zich bij een paard in geen eetlust óf wel eetlust en sterk vermageren ,dit is GELUKKIG niet het geval.
Ze schuurt met de wond ómdat ze jeuk heeft....

Maar er is dus nog steeds NIEMAND die dit OOIT heeft gezien???

Heeft hier dan nog nooit iemand gehoord van Dierenartsen klinike Someren, Utrecht in het klein..

Ben bang van niet Viviana, behalve 1 bericht wat ik voorbij zag komen van iemand haar oom die iets vergelijkbaars had en dat bleek een vleesetende bacterie te zijn...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:53

Is het al 3 of 4 maandne OPEN??Nee dat meen je niet...??Wat zeggen je stalgenoten/ouders/staleigenaar ervan. MIjn staleigenaar had me allang een schop onder mijn kont gegeven...!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:54

My god, laten jullie dit al zó lang duren?! Vreselijk........ Heb je al een da gebeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:54

vivana schreef:
Pijn uit zich bij een paard in geen eetlust óf wel eetlust en sterk vermageren ,dit is GELUKKIG niet het geval.

Ze heeft geen pijn? Pardon? Zou het bij jou pijn doen als je met zo'n wond rondloopt? Ik denk het wel :\
Nee, er is nog niemand die dit ooit heeft gezien. Dat zou sowieso al een reden moeten zijn om naar de kliniek te gaan. Snap niet dat je nog niet ben geweest :n Het gaat namelijk vast niet vanzelf genezen ;)

Als ik eerlijk ben denk ik dus dat er inderdaad bacteriën in zitten, ook wel necrose genoemd. Dat houd in dat de cel opzwelt (de bult?) en daarna openknapt waarbij er een wond ontstaat die steeds groter wordt. Zo is het bij mensen dus misschien dat het ook bij paarden voor kan komen? Naja, iig snel naar de kliniek gaan. Je pony heeft hier gewoon echt last van, dat kan niet anders :)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:55

Ik heb het sterke vermoeden dat de dierenarts nieteens geweest is en dat jullie zelf een middel daar opgehaald hebben of niet?
Kan echt niet in mijn kop dat de dierenarts hier verder niets aan gedaan heeft of doorverwezen, met de kleinste wond waar de da bijkomt krijgen ze al meteen antibiotica en dat heeft deze pony ook niet gehad.

Dominique_96

x_Lotte_x schreef:
Ik zou gelijk met dat paard naar de DA gaan,
ook al zal ze ingeslapen moeten worden ze heeft nu ook veel pijn.

het paard zal zeker pijn hebben.
ik zou snel naar een kliniek gaan.
hier zal een behoorlijke operatie voor nodig zijn.

maar de ts weet nu onderhand wel dat ze het te lang heeft laten duren ;)
Laatst bijgewerkt door Dominique_96 op 07-07-09 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Cassidy schreef:
Heeft de DA al contact gehad met een dierenkliniek? En als de DA het niet weet, dan laad je je paard toch in en reis je af naar de dichtsbijzijnde kliniek?

Mijn woorden, ipv advies op bokt vragen zo zie maar weer dat veel regulieren DA enkel aan eigen portemonee denken

Roselie

Je moet wel lezen Sifra01, ja er is al een DA bijgeweest...;)

En daarnaast denk ik dat er onder /in de wond heel veel pus zit. of heeft gezeten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:56

vivana schreef:
[Maar hoe lang heeft ze dit al?
Want vermageren gaat niet van binnen een dag of zo.

Zo'n 6 maanden.[/quote]

Dat ga je niet serieus menen? Dan vind ik het zelfs dierenmishandeling hoe jullie nu te werk gaan.

Paarden laten niet merken als ze pijn hebben, dat kunnen ze in het wild ook niet want dan zijn ze de eerste prooi die gepakt gaat worden.

Sigrid

vivana schreef:

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10....

Ok, ik heb écht oprecht moeite gedaan om me in te houden. Maar ben jij wel helemaal goed bij je hoofd ofzo????
Ik zit hier met met een kloppend hart van kwaadheid om zulke ontzettende, vreselijke domheid!!!

*probeert nogmaals zich in te houden*...adem in...adem uit...

GEEN PIJN? GEEN PIJN? Natuurlijk doet dat pijn! Heb je weleens een snee in je vinger gehad van papier? Bijna onzichtbaar...maar daar kan je flink pijn aan hebben. Kan je voorstellen wat zo'n groot gapend gat voor een paard moet voorstellen!

Ga je schamen, echt diep schamen... om te beweren dat dit paard GEEN pijn heeft!
Gadverdamme, ik ben er gewoon misselijk van.

:(
Laatst bijgewerkt door Sigrid op 07-07-09 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Whinnylando

Someren is bij mijn weten een goede kliniek Viviane (sorry had ik nog niet gelezen in de drukte)
Weten zij het niet?

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:57

Bel aub een andere DA!!! Dit kan niet, ik geloof niet dat zo'n gapende en vooral erg vieze (ontstoken, infectie) wond geen pijn doet. Het speelt al zo lang, doe iets!

tita

vivana schreef:
Ze heeft er jeuk aan kan gewoon mesten en plassen heeft daar geen problemen mee. Het is niet de staartwortel zelf maar erboven. Ook krijgt ze geen koorts!
Het is idd vies om te zien en een operatie bij een pony van 24jr ....de dierenarts gaf dan alleen als optie in laten slapen.
En dat wil mijn vriendin eigenlijk ook niet.

Lekker dierenarts hij heeft zeker nog nooit gehoord van wegsnijnden behandelen met zilverwater of mistrian (iets met honing)

Aprils_joke

vivana schreef:
[Maar hoe lang heeft ze dit al?
Want vermageren gaat niet van binnen een dag of zo.

Zo'n 6 maanden.[/quote]

6 maanden!!!!!
uhhm ik weet het niet hoor maar als bij mijn paard na een maand de wond niet dicht is of dichter wordt had ik allang bij de kliniek gezeten je laat een paard toch niet 6 maanden met een open wond rondlopen
:(

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:58

roosje84 schreef:
Je moet wel lezen Sifra01, ja er is al een DA bijgeweest...;)

En daarnaast denk ik dat er onder /in de wond heel veel pus zit. of heeft gezeten

Hoezo moet ik lezen?? Heb je nu dus wel alweer een da gebeld?
Laatst bijgewerkt door Charlie_P op 07-07-09 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:59

Ik ga met Sigrid mee...ik moet me echt inhouden.....dit is eigenlijk puur dierenmishandeling hoor.....Elk dier heeft recht op goede zorg....

Ga je nou naar een andere DA of niet...?

@Sifra; jij vraagt is er al een DA bij geweest en dat is zo maar neit een andere DA

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:59

roosje84 schreef:
Is het al 3 of 4 maandne OPEN??Nee dat meen je niet...??Wat zeggen je stalgenoten/ouders/staleigenaar ervan. MIjn staleigenaar had me allang een schop onder mijn kont gegeven...!!

Het is al 6 maanden open, zei ze op de vorige pagina.

Bokkers doe eens kalm. Wij kunnen hier heel bokt wel op zijn kop zetten, maar uiteinderlijk zal TS het zelf moeten regelen.
Ik ben het met de rest eens, walgelijk. Ook dat je nog niets hebt gedaan TS!
Ik ben het volledig mee eens, ook dat TS hier alle reactie's negeerd of inderdaad wegwuift.
Dat is jammer, want ik denk dat dit paard er een diepe wond aan over houd, van binnen, en van buiten ;)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:00

Ik weet t niet hoor.. Als mijn paard een onverklaarbare bult zou hebben en het gaat scheuren bel ik gelijk de dierenarts.. Bij een weigering tot opereren, Sorry dat ik dan niet op een expertise bouw, zou ik óf naar een ander gaan óf ik zou direct doorgaan naar een kliniek. Ookal is dat paard 24.

damian23

direct naar een goede kliniek !!!! Laatst was er in een van die tvprogramma's (radar of kassa) ook een meisje met een paard, met een wond aan de staart. Dat paard heeft uiteindelijk, onnodig, de staart verloren en dat had niet hoeven gebeuren als de dierenarts de juiste behandeling had ingezet. Dus hup, ga voor een second opinion.

Anoniem

Het paard is niet van TS ;)

Charlie_P

roosje84 schreef:
Ik ga met Sigrid mee...ik moet me echt inhouden.....dit is eigenlijk puur dierenmishandeling hoor.....Elk dier heeft recht op goede zorg....

Ga je nou naar een andere DA of niet...?

@Sifra; jij vraagt is er al een DA bij geweest en dat is zo maar neit een andere DA

Ga je mij nou op mn woorden pakken? Ik vraag me af of je NU inmiddels een andere da hebt gebeld. Sta echt op knappen hier.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:01

vivana schreef:

Heeft hier dan nog nooit iemand gehoord van Dierenartsen klinike Someren, Utrecht in het klein..

:( JA IK HEB ZOIETS WEL GEZIEN EN WAT DAN NOG wat schiet jij er nou mee op, ik heb zo'n vleeswond gezien wat open gebarsten is en over paar dagen gaat stinken en in jouw geval heb je kans dat er over paar dagen ook nog eens maden in zitten.

Paard wat ik heb gezien stond in een gedesinfecteerde ruimte met speciaal open gaas over zijn wonden die wel paar keer per dag werden vervest.

Dat het paard in jouw ogen goed oogt, wil niet zeggen dat jullie niet verantwoordelijkheden hebben naar dit dier toe, wat wil je hier bereiken ik kan je iig vertellen dat ze niet lang zal leven als je er dus niks aan doet.
Ze had allang AB moeten hebben en ontstekkingsremmers

beestenfreak

neem iig de moeite om een kliniek te bellen/mailen als je dat nog niet gedaan hebt :(:) snap trouwens niet helemaal waarom dit niet gedaan is nadat er na de eerste week nog geen verbetring was :(:)

Anoniem

uhm, naar utrecht ermee?
zelfs ik kan nog bedenken dat een zalfje niet bij zn wond helpt
straks is zn hele staart eraf

Roselie

@sifra:Nou sorry hoor, maar zo staat het er toch..is niet rot bedoeld hoor!