Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Isabonny schreef:.risky schreef:ik las dat je de wond met een spons schoonmaakte,
je kunt beter iedere keer met een schoon washandje de wond reinigen want een spons is verre van hygienisch schoon, het duurt lang voordat de spons geheel opgedroogd is en in zo'n lekkere vochtige ruimte doen bacterien het heel goed.
verder heel veel sterkte met het paard en je schoonzus
Het was een nieuw sponsje. Ik heb ook alleen onder de wond geveegd en niet erop.
Normaal gesproken gooi ik vieze sponsjes ook altijd in de wasmachine of vaatwasser en dan zijn ze weer schoon. Doe ik ook met de afwaskwast trouwens...in de vaatwasser dan wel, niet in de wasmachine
jodi schreef:Ik smeer altijd overal groene klei op.Werkt erg genezend en beschermd goed tegen vliegen.

Wilawander schreef:jodi schreef:Ik smeer altijd overal groene klei op.Werkt erg genezend en beschermd goed tegen vliegen.
Op een wond is dat niet aan te raden. Je beschadigd de nieuwe nog niet zichtbare wondrandjes bij het schoonmaken van de wond aangezien de klei hard opdroogt. Klei is goed voor zwellingen enz. maar werken de wondheling tegen.
Isabonny schreef:Dierenarts is net geweest. Hij heeft er niks aan gedaan.
Hij had het wel verwacht dat dit zou gebeuren. Er staat nl. veel spanning op deze plek.
Maar het was geen probleem. De wond was al meer als de helft kleiner dan toen hij hem gehecht heeft. Vanaf nu moet het vanzelf dicht gaan groeien.
Hechtingen moesten nu nog minimaal 2 weken erin blijven zitten. Maar als er nog meer hechtingen uit zouden scheuren was dit geen probleem. Een heel deel van het onderliggende vel heeft toch al samengehecht met de huid.
Ik heb hem gevraagd naar het vormen van wild vlees door Acederm en hij zei dat hij het middel al 20 jaar gebruikte en het nog niet gezien had. Hij gebruikte het zelfs voor eigen gebruik en als zijn kinderen eens met een schaafwond aankwamen.
Er leiden volgens hem vele wegen naar Rome. Andere mensen zweren bij andere middelen. Maar volgens hem was Acederm gewoon een goed product. Aangezien ik nog 1,5 bus heb staan, maken we die dan ook maar op. En daarna zien we wel weer. Schoonzus zou nog bij de apotheek gaan vragen naar Zilverwaterspray. Was volgens de DA ook een goed antibioticum.
Maar aangezien dat de wond in droge warme tijden uitdroogt, houden we de Acederm achter de hand, omdat die wat vettiger is.
De knieen zagen er ook volgens hem een stuk beter uit. Ik moest gaan minderen met spoelen. De knieen alleen als ik zag dat ze vies waren en de wond nog maar een paar minuten om de pus weg te spoelen.
Wilawander schreef:Jodi@
Ook die stukjes klei die er niet afwillen, beschadigen en remmen de nieuwe wondrandjes, deze zie je met het blote oog niet eens en beschadigen zeer snel waardoor de wondheling vertraagd.
Cassagrande schreef:De wonden op de knieen zie je op de foto's al verbeteren. De andere wond vind ik er nog niet zo goed uitzien.
Hoe gaat het met je schoonzus?
. Dus heeft ze op een kale bodem gelegen. Er staken wat sprietjes hooi in de wond. Die heb ik er dus met pus en al uitgetrokken. Bah, dat zijn echt van die lekkere werkjes. De korst was uiteraard van een knie af. Dus maar weer alles goed schoongespoeld.
.

Ikima schreef:Wat een akelig einde van een buitenrit, gelukkig was de eigenaar wel zo meelevend en heeft hij jullie geholpen. Hij voelt zich ook enorm schuldig, het had ook anders kunnen zijn, dat de eigenaar van de hond zou doorlopen.
De wond op de schouder zier er al mooi uit.
Voor flinke schaafwonden gebruik ik Calendula, de wonden genezen snel en mooi. Voor de wonden, zoals ze nu zijn, zou je het kunnen gebruiken.
, aangezien we normaal gesproken zelden iets nodig hebben voor onze beessies), dat ik het hier maar mee doe. Ik heb nog Aloe Vera First wat ik op de wonden kan spuiten. Dit bevorderd ook de haargroei (als het goed is). Het houdt de wonden soepel. Ik smeer Groene Leem IN de snijwond(gehechte wond) en aan de knieen doe ik nu weinig. Ik probeer ze droog te houden om er korst op te kweken. En als de korst er af is doordat mevrouw weer zo nodig moest rolen, dan smeren we een dun laagje Groene Leem erop om het weer op te laten drogen.
. Ik heb dat soort dingen in huis voor het geval dat en vervolgens ligt het jaaaaren ongebruikt in de kast en is het verlopen voordat ik er aan toe kom om het te gebruiken. Gelukkig ook maar eigenlijk.