Peeswond, paard overleden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:27

Als ze echt zo slecht is geworden zou ik haar inderdaad niet verplaatsen. Je schreef in je eerdere posts ook dat ze steeds haar gewicht probeert te verplaatsen en om haar dan ook nog in een trailer te moeten zetten waar ze veel moeite moet doen om haar evenwicht te bewaren terwijl ze al zoveel pijn heeft.

Pff, moeilijke beslissing! Ik kan me voorstellen dat je alles wilt aanpakken, maar het gaat ook om de welzijn van je paard natuurlijk. Zo'n rit is wel een enorme opgave nu voor haar.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:30

Hoefbevangen betekend niet het "einde".... Mijne is dat ook geweest en is nu 26 en rij 'm nog!! Ik zou persoonlijk nog niet opgeven.... :o

Heel veel sterkte!! :(:)

gappiekabaal

Re: Peeswond, paard steeds zieker, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:35

ik zou toch eerst even met de Lingehoeve overleggen en ook hun even naar de behandelend dierenarts nu laten bellen wat de optie's zijn voor je paard. Succes

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:39

idd, even overleg met hun zelf onderling. Niet verplaatsen nu ze zoveel pijn heeft van de hoefbevangenheid. En wat is die diagnose dan?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:39

Hoefbevangen hoeft idd niet het einde te zijn, het is echter wel een heeeel lange weg terug. De hoefsmid die aan die kliniek verbonden is is niet my personal favorit, maar wel goed met erge probleemhoeven. Maar met het hoefbevangen zijn de wonden toch nog niet verklaard??

Of je haar moet verplaatsen... ik weet het niet. Daarover zou je dan contact kunnen hebben met de Lingehoeve en kijken wat zij ervan zeggen in samenspraak met je behandelend arts.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:54

ach meissie :(:)

ja ik zou ook eerst bellen met de dierenarts van de lingehoeve maar ja haarzeker niet gaan verplaatsen vandaag.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:56

Ik zou vertrouwen op Gebr. Van Nassau, de hoefsmeden. Rob is echt een tovenaar met hoefbevangen paarden. Hij kan je paard echt helpen.

Ik ben dan ook niet onbevooroordeeld, want mijn merrie is 2 jaar geleden na afgekeurd te zijn door diverse VA-en en klinieken, gered door Mark van de Harst van Visdonk en Rob van Nassau.
Zij had een ontstoken hoefbeen, fors gekanteld en daardoor zwaar hoefbevangen.

Ik weet hoe moeilijk het is. Je weet echt niet meer welke deskundige je moet geloven en welke niet.
Ik kan je alleen maar zeggen wat ik zou doen.

Heel veel sterkte :(:)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:56

Ik zou denk ik voor verplaatsten gaan.. Pijn heeft ze toch al, dan spuiten ze er maar een berg pijnstillers in..
Vocht/pus in een hoef die bevangen is??
Dit is de website van een zeeer bekende hoefsmit in Nederland, en nergens lees ik over pus enzo..
http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefpro ... mages.html

Laat hem niet zomaar in je paardje snijden hoor!!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:57

Dat is de hoefsmid die nu met Nuala bezig is...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 10:00

janouk schreef:
Ik zou vertrouwen op Gebr. Van Nassau, de hoefsmeden. Rob is echt een tovenaar met hoefbevangen paarden. Hij kan je paard echt helpen.

Ik ben dan ook niet onbevooroordeeld, want mijn merrie is 2 jaar geleden na afgekeurd te zijn door diverse VA-en en klinieken, gered door Mark van de Harst van Visdonk en Rob van Nassau.
Zij had een ontstoken hoefbeen, fors gekanteld en daardoor zwaar hoefbevangen.

Mijn arts is Mark.
Alleen ik vind het dus wel apart dat hij dan bij mijn merrie zo negatief is... ze heeft nog geen gekanteld hoefbeen oid en toch ziet hij het zeer negatief in en ik weet dat hij het niet over de telefoon wil zeggen maar hij vind denk ik dat ik er een einde aan moet laten maken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:01

Ik zou het hem recht op de man af vragen :j
Het gaat immers wel om de gezondheid van je paard. Dan moet je toch duidelijkheid hebben en je hebt zijn expertise "ingehuurd".

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:01

ah....Janouk!
je was me voor....ik wilde het net tover jou gaan hebben...met de ten dode opgeschreven Image...
Van naussau is denk ik de beste in het behandelen van hoefbevangen paarden!
Dus stijf van de pijnstillers op de trailer naar van naussau(zou ik doen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:03

Mijn paard was ook hoefbevangen (echt heeeel erg en heeel ziek) en die heb ik ook daar laten behandelen. Ze heeft het dan wel niet overleefd, maar had misschien ooit wel beter kunnen worden. Echter had ze dan nog een maandenlange lijdensweg met helse pijnen moeten begaan en dat wilden wij haar niet aandoen.

Het zijn wel fijna artsen, ook een fijne smid daar, vooral zorgzaam. Denk dat je er goed aan doet, de lingehoeve :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:03

Tja ik vind het allemaal maar raar klinken.. Hoefbevangen hoeft echt niet 'het einde' te betekenen, mist snel en goed behandeld... Heb je de hoefsmit zelf ook gesproken?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:04

geerke schreef:

Lees... Ze staat bij Van Nassau onder behandeling nu...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:06

Nuage schreef:
Mijn arts is Mark.
Alleen ik vind het dus wel apart dat hij dan bij mijn merrie zo negatief is... ze heeft nog geen gekanteld hoefbeen oid en toch ziet hij het zeer negatief in en ik weet dat hij het niet over de telefoon wil zeggen maar hij vind denk ik dat ik er een einde aan moet laten maken.

Heel erg vreemd... Mark heeft mijn paard afgelopen november nog het leven gered met een koliekoperatie waarbij 8 emmers zand zijn verwijderd uit haar darmen inclusief een stuk darm. Het was echt een dubbeltje op zijn kant, maar zelfs toen bleef ie naar mij toe positief realistisch. Van Nassau is absoluut kundig met probleemhoeven (ik vind hem echter ook een hork van een vent) dus probeer anders eens met hem te praten hoe hij het inziet? Je had het in je eerdere posten over een zwarte lijn in de hoeven, bij hoefbevangen is het de witte lijn die loslaat en idd een in meer of mindere mate gekanteld hoefbeen. Al met al is het idd niet helemaal duidelijk wat er allemaal aan de hand is met je paard...... Je moet nu echt door een hel gaan meis.... :(:)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:07

wat is wijsheid..de grote vraag...moeilijk hoor, ik wil je wel heel veel sterkte wensen! Ik heb niet eerder met dit bijltje gehakt dus kan je geen advies geven. Ik kan alleen maar zeggen, overweeg alle opties idd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:08

Chubby schreef:
geerke schreef:

Lees... Ze staat bij Van Nassau onder behandeling nu...

hoe moet ik weten dat 'mark' bij van nassau werkt?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:10

Nee, Mark is de veearts. Hierboven staat de link naar Hoofcare van Van Nassau. Daarop gaf ik al aan dat Van Nassau reeds de hoefsmid is..

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:12

Oh jeetje, wat erg...
Echt een toevoeging heb ik niet, maar ik zou haar ook niet verplaatsen.
Laat van Nassau er naar kijken, die weet wel wat hij doet.

(en van Nassau en de kliniek werken al heel wat jaren samen, van Naussau zit namelijk een dorpje verder)

Oja, heel veel sterkte!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:12

Citaat:
De veearts zegt ook, indirect, dat het in feite nu einde verhaal is.

maar hij vind denk ik dat ik er een einde aan moet laten maken.

met hoefbevangen? ik was ook ff verbaasd toen ik het las maar miss in de combinatie met haar andere verwondingen? ik denk zelf zolang ze nog eet en drinkt doorvechten met haar. aan welke benen is ze bevangen, zoals zij dat noemen, en als het achter is kan het dan niet door de ontsteking komen, die in haar benen is gezakt?

ik heb wel vaker zwevende ontstekingen gezien die zich dan weer in het ene en dan weer in het andere been openbaarde. dit eindigde in een laagzittende zweer en was eerst ook niet door de VA te vinden.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 10:13

Heb net beide artsen besproken. We gaan haar niet verplaatsen, De Lingehoeve geeft aan dat het compleet geen zin heeft en onnodig wreed is. Ga er vanmiddag heen, moet nog iemand vinden die meegaat want het kan ook vandaag al einde verhaal zijn...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:13

o.k sorry...zal voortaan beter lezen...

wel vreemd dat ze bij van nassau zo pessimistisch zijn.
Waardoor is het paard trouwens hoefbevangen geworden?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 10:15

staat allemaal in het topic Geerke

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:15

Heel veel sterkte!

Ik dacht inderdaad ook aan hoefbevangenheid in combinatie met haar andere verwondingen. Als ze voor de hoefbevangenheid al moeite had met staan, dan zal het nu dubbel zo zwaar zijn geworden.
Zoiets moet je niet onderschatten. Aan de foto's in het topic is duidelijk te zien hoe erg ze is afgevallen afgelopen week door de pijn.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-06-09 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt